نوشته شده توسط : جعفر

 

روبات هوشمند سری MR-Q3-LR  طبق اعلام نظر استفاده کنندگان این تجهیزات در ۵۹ کشور دنیا توانست جایزه Red Dot  را در زمینه طراحی ویژه کسب کند.

معمولا ربات ها از طراحی ویژه و جمع و جوری برخوردار هستند، ربات سری MR-Q3-LR  هایک ویژن از جمله ربات های هوشمند هستند که کاربران می توانند برنامه های پیچیده و مختلفی را روی آنها برنامه ریزی و اجرا کنند. در واقع ربات ها عملیات پیچیده را به سادگی و با دقت اجرا می کنند از این رو مورد توجه قرار گرفته اند، علاوه بر این قابلیت سفارشی سازی و همچنین انعطاف پذیری قابل قبول آن باعث شد تا ربات هایک ویژن بتواند رضایت هیئت داوران را جلب نماید.

بدنه ربات هایک ویژن از آلیاژ آلومینیوم است و بدنه ی زیبای آن توجه را جلب می کند دو دیفرانسیل و دو چرخ در هر طرف ربات، حرکت کردن و تعادل ربات هایک ویژن را تضمین می کند میدان دید مناسب آن در کنار ناوبری و موقعیت مکانی دقیق از ویژگی های این وسیله هوشمند می باشد. پشتیبانی از پروتکل  IP54 باعث شده بتوان از این ربات ها در موقعیت های پر گرد و غبار و مرطوب استفاده کنیم و عملکرد ربات ها مطلوب باشد.

ربات هوشمند مخصوص انبار هایک ویژن یک نمونه اصلی از روبات های متحرک به حساب می آید که در مقیاس وسیع مورد استفاده قرار می گیرد. همزمان با توسعه بازار استفاده از تجهیزات الکترونیک مانند ربات روز به روز در حال افزایش است معمولا ربات ها در حوزه هایی مانند تولید تجهیزات الکترونیکی، تولید خودرو، انبار قطعات حجیم، خرده فروشی، غذا و نوشیدنی، پزشکی و مواردی شبیه به آن استفاده می شود.

تقریبا ۸۰۰ ربات هوشمند مخصوص انبار هایک ویژن در پروژه انبار تانگو در غالب دو فاز استفاده می شوند تا تامین تجهیزات و پشتیبانی از قطعات را با توجه به نیاز مشتریان انجام دهند، آنها روزانه بیش از یکصد میلیون یورو کالا جابجا می کنند بدون اینکه هیچ اعتراضی داشته باشند، استفاده از این راهکار باعث کاهش ساعت های پیک کار و افزایش کارایی و همچنین کیفیت خدمات ارائه شده شده است.

علاوه بر آن آخرین تکنولوژی های بهینه سازی محصولات بزرگ به کار گرفته شده و در حدود ۵۸ درصد در نیروی انسانی صرفه جویی می شود و ۸۴ درصد بهره وری سیستم افزایش پیدا می کند که این موضوع یک خبر خوب برای صاحبان این صنعت می باشد.

جایزه طراحی Red Dot در سال ۱۹۹۵ در آلمان بنا نهاده شد و یکی از سه جایزه برتر در زمینه طراحی صنعتی می باشد ، از جوایز دیگر مهم جایزه iF Design Award  آلمان و همچنین جایزه IDEA Awards  آمریکا می باشد. شهرت جایزه Red Dot بخاطر معیارهای دقیق ارزیابی محصولات آن می باشد. این شامل سه جایزه در قسمت طراحی محصول ، طراحی مدل ارتباط و انتقال اطلاعات و مفهوم طراحی می باشد.

محصول انتخاب شده باید ویژگی های متفاوتی از جمله ویژگی های نو آورانه داشته باشد ویژگی هایی که آن را از محصولات مشابه خود ممتاز کرده و به عنوان بهترین محصول معرفی کند.

هایک ویژن

جی پی اس ماشین

دوربین حارس

داهوا



:: بازدید از این مطلب : 183
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

هایک ویژن خبر از انتشار نرم افزار مدیریت هوشمند تجهیزات نظارت تصویری ( VMS ) خود را با نام هایک سنترال ( Hikcentral ) داد. این نرم افزار از راه حل های هوشمند نظارت تصویری برای اجرای قدرتمند راهکار های امنیتی کوچک و بزرگ پشتیبانی می کند. Hikcentral مدیریت یکپارچه سیستم های امنیتی را انجام می دهد و کاربران می توانند با استفاده از این نرم افزار هوشمند هایک ویژن تمامی سیستم ها را بصورت همزمان کنترل کنند.

نرم افزار Hikcentral ( هایک سنترال ) هایک ویژن

تجهیزات امنیتی خانه      شهر هوشمند   سیستم امنیتی یکپارچه     سیستم امنیتی

Hik-Central هایک ویژن امکان مدیریت تصاویر زنده و ضبط شده ، جستجوی هوشمند در تصاویر بر اساس پارامترهای مختلف و مدیریت هوشمند آلارم را دارد.

انواع راهکار های HikCentral عبارتند از

  • سرور Hikcentral 
  • نرم افزار Hikcentral 

کاربران با توجه به نیاز خود می توانند یکی از راهکارهای بالا را انتخاب کنند.

کاربران می توانند از سه شیوه مختلف برای اتصال به هایک سنترال استفاده کنند که در ادامه هر کدام را توضیح داده ایم:

  • امکان اتصال از طریق شبکه محلی به Hik-Central ، دسترسی به تمامی قسمت های نرم افزار در بالاترین سطح مدیریت
  • امکان اتصال از راه دور ( وب ) توسط PC به Hik-Central ، دسترسی به قسمت های مختلف با توجه به سرعت و پهنای باند اینترنت
  • دسترسی از طریق نرم افزار موبایل به Hik-Central

انعطاف پذیری نرم افزار جدید هایک ویژن امکان دسترسی به تصاویر و مدیریت آنها از هر نقطه وجود داشته باشد لذا با استفاده از این نرم افزار هوشمند می توان در مواقع بحرانی تصمیمات درست و اساسی گرفت. استفاده از تکنولوژی روز دنیا در طراحی این نرم افزار باعث شده تا زمان نصب و آماده به کار Hikcentral کوتاه باشد لذا کاربران می توانند در چشم بر هم زدنی نرم افزار را روی سیستم خود نصب و از امکانات آن استفاده کنند. پس از نصب نرم افزار ، Hikcentral  بطور خودکار تمامی تجهیزات و دوربین تحت شبکه هایک ویژن را شناسایی و به آسانی آنها را مدیریت و ضبط کند. مشخصات دوربین ها و برنامه ضبط بطور خودکار با هایک سنترال هماهنگ می شود.

نرم افزار Hikcentral در غالب یک پلتفورم واحد می تواند سیستم های مختلفی مانند سیستم مدار بسته  ، سیستم دوربین پلاک خوان ( ALPR ) ، سیستم POS و سایر سیستم هایی که می توانند از طریق پروتکل های مختلف به نرم افزار وصل شوند پشتیبانی می کند.

این نرم افزار به نحوی طراحی شده که می تواند پروژه های مختلف در ابعاد کوچک و بزرگ را به نحو احسن پوشش دهد. به عنوان مثال Hikcentral هایک ویژن توانایی ضبط و مدیریت تصاویر دوربین مدار بسته بهمراه کلیه امکانات هوشمند از جمله VCA را در غالب سرور های RSM انجام می دهد. هایک سنترال توانایی ضبط تصویر مدار بسته در یک یا چند نقطه تحت قابلیت Raid یا ضبط روی دستگاه های هیبرید SAN ، دارد از این رو کاربران می توانند تصاویر تعداد زیادی از دوربین ها را برای زمان طولانی ضبط کرده و در اختیار داشته باشند. علاوه بر این نرم افزار ، هایک ویژن از نرم افزار Rose کمک گرفته تا به کاربران کمک کند در شرایط بحرانی با استفاده از تصاویر دوربین و اطلاعات سایر تجهیزات امنیتی بهترین تصمیم را در زمان کوتاه بگیرند.

طبق اعلام شرکت هایک ویژن چین ، هایک سنترال جایگزین نرم افزار IVMS-5200 هایک ویژن می شود و از این به بعد کاربران تنها از Hikcentral بجای نرم افزار مذکور استفاده خواهند کرد. این نرم افزار به گونه ای طراحی شده است که همه نیازهای امنیتی مشتریان را به نحو احسن برآورده می کند و توانایی ضبط تصویر تعداد زیادی دوربین مدار بسته را دارد به عنوان مثال تنها در یک مجموعه از مدارس کاتولیک در ادمونتون کانادا بیش از ۸۵۰ دستگاه دوربین مدار بسته توسط Hikcentral ضبط و مدیریت می شود. در یک پروژه دیگر بیش از ۴۵۰ دستگاه دوربین که درشعب مختلف بانک US-Based ایالات متحده نصب شده اند که تصاویر آن توسط هایک سنترال هایک ویژن مدیریت می شوند.

دوربین مدار بسته  دوربین تشخیص چهره   ذخیره ساز تحت شبکه

در پایان…

به نظر می رسد هایک ویژن برای رقابت با شرکت های حرفه ای تولید کننده نرم افزار هوشمند نظارت تصویری ، این نرم افزار قدرتمند را به بازار عرضه کرده است با این همه باید منتظر باشیم و ببینیم که نسخه جدید Hikcentral که توانایی پشتیبانی از سری محصولات هوش مصنوعی ( AI ) هایک ویژن را هم دارد و به گفته مدیران این تولید کننده چینی در اواخر اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ به بازار عرضه می شود چقدر می تواند مورد اقبال مشتریان قرار بگیرد.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 172
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

شرکت هایک ویژن چین از انعقاد قرار داد با باشگاه فوتبال کورینتیانس برزیل برای تجهیز استادیوم و سازه های این باشگاه فوتبال برزیلی خبر داد. شرکت هایک ویژن اعلام کرد این قرار داد سه ساله بوده و در آن راهکارهای جامع امنیتی توسط متخصصان هایک ویژن طراحی شده و اجرا خواهند شد. این شرکت چینی چندی پیش پروژه تجهیز استادیوم آژاکس هلند را انجام داده بود و این دومین پروژه آنها در این حوزه است، به نظر می رسد که تیم هایک ویژن به دنبال یک بازار ویژه در حوزه استادیوم ها هستند و این حوزه برای آنها از جذابیت ویژه ای برخوردار است.

تجهیز باشگاه فوتبال کورینتیانس برزیل

همانگونه که اشاره شد هایک ویژن در یک قرار داد سه ساله متعهد به تجهیز استادیوم باشگاه فوتبال برزیلی شده است. در یک بخش از این قرار داد سه ساله استادیوم ۴۹ هزار نفری کورینتیانس با استفاده از راهکار های هوشمند برند هایک ویژن شامل مختلف راهکار دوربین تشخیص چهره هایک ویژن مبتنی بر هوش مصنوعی ( AI ) ، راهکار دوربین Dark Fighter هایک ویژن  برای ارائه تصاویر رنگی و با کیفیت حتی در تاریکی کامل ، راهکار دوربین پلاک خوان هایک ویژن ، راهکار دوربین پانو ویو هایک ویژن ( HIKVISION PanoVu ) ، راهکار دوربین پانوراما هایک ویژن ، راهکار جامع اکسس کنترل هایک ویژن و بسیاری از راهکارهای امنیتی برای تجهیز سیستم امنیتی استادیوم آرنا کورینتیانس برزیل می باشد.

مارکو مایرلس مدیر بخش بازاریابی هایک ویژن برزیل اعلام کرد: ” انعقاد قرار داد همکاری در زمینه سیستم دوربین مدار بسته مایه خوشحالی ماست پیوند نام تجاری ما در کنار یک باشگاه فوتبال مشهور دنیا می تواند زمینه را برای رشد و توسعه بیشتر ما در حوزه سیستم های امنیتی هوشمند باشد. هایک ویژن در این پروژه پیشرفته ترین محصولات خود را پیشنهاد داده است تا به بهترین نحو امنیت استادیوم کورنتیانس را برقرار نماید. پیش از این ما یک پروژه موفق با باشگاه فوتبال آژاکس هلند اجرا کردیم که تجربیات گرانبهای ناشی از آن به ما کمک  می کند تا بهترین پیشنهاد ها را برای مشتریان جدید خود داشته باشیم ” .

لوئیز پائولو روزنبورگ مدیر بازاریابی باشگاه کورینتیانس گفت: ” ما با شرکت هایک ویژن برای اجرای پروژه نظارت تصویری در باشگاه رسیده ایم. از زمان ساخت استادیوم آرنا تاکنون بیش از ۴ میلیون هوادار از مسابقات از باشگاه کورینتیانس دیدن کرده اند، ما نیاز به یک راهکار جامع امنیتی برای مدیریت این حجم از طرفداران هستیم، نظارت بر رفتار آنها ، برقراری امنیت و پیشگیری از وقوع بحران در مواقع اضطراری از ابعاد مختلفی برای اهمیت دارد. باید بگویم که هایک ویژن تمام آنچه را که ما برای پوشش نیازهای خود لازم داریم به ما ارائه نموده است ” .

تعمیرات هایک ویژن

دوربین تی وی تی

gps ماشین

دوربین تشخیص چهره

 



:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 فروردين 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

برطرف کردن نویز در دوربین مداربسته

یکی از عمده مشکلات کاربران دوربین مداربسته وجود نویز دوربین مداربسته و پرش تصویر است. وجود نویز در تصویر به معنای تصویر بی کیفیت و نامطلوب است. لذا در این مقاله سعی داریم به علل ایجاد نویز در دوربین مداربسته و رفع آن بپردازیم.

 
 

علل نویز یا پرش در تصویر دوربین مداربسته

گاهی اوقات وجود نویز به دلیل محدودیت قابلیت دوربین مداربسته است و نمی توان کاری برای آن انجام داد مثلا محدودیت نوری. اما می توان کاری انجام داد که این مشکل را به حداقل برسانیم. در ادامه به علل هایی که می توانند باعث بروز نویز شوند می پردازیم:

 
  • استفاده از دوربین‌ های با کیفیت پایین
  • نور نا کافی
  • مسافت زیاد کابل کشی
  • فیش bnc دوربین مداربسته
  • استفاده از منبع تغذیه نامناسب
  • استفاده از کابل ‌های با کیفیت نامطلوب
 
  • حرارت و گرمای محیط
  • استفاده از مبدل ‌های بی‌کیفیت
  • عدم رعایت استانداردها توسط شرکت سازنده
  • عدم رعایت نکات ایمنی هنگام نصب
  • وجود رسانا در اطراف کابل
  • اتصالات ضعیف
 
 
 
 

رفع نویز دوربین مداربسته

جهت رفع نویز اول باید علت آن را شناسایی و سپس در جهت رفع آن برآمد. به همین دلیل به بررسی تمام راهکارهای ممکن می پردازیم.

 

1- نور کم محیط و حساسیت کم چیپ تصویر

این نوع نویز به صورت نقاط ریزی در تصویر نشان داده می شود. نویز الکتریکی می تواند به دلیل تقویت بیش از حد سیگنال های تصویر در نور کم باشد. زمانی که چیپ تصویر حساسیت محدودی نسبت به نور داشته باشد فقط می تواند مقدار مشخصی از نور را دریافت کند که برای تشکیل تصویر کافی نیست. در این صورت به صورت خودکار مدار الکتریکی دوربین سیگنال تصویر را تقویت می کند که در نهایت باعث ایجاد نقاط ریزی در تصویر می شود.

پس جهت رفع نویز الکتریکی می توان میزان نور محیطی که در آن دوربین مداربسته نصب کرد را تقویت کرد. یا اگر این امکان وجود ندارد می توانید از دوربین هایی استفاده کنید که دارای چیپ تصویر با حساسیت بالا باشند که بتوانند با حداقل نور موجود در محیط تصویر با کیفیتی را ارائه دهند.

 
 
 

2- محل نصب دوربین مداربسته

موقعیت نصب دوربین مداربسته می تواند تاثیر مستقیمی روی کیفیت تصویر داشته باشد.  اگر دوربین مداربسته شما در جایی قرار داشته باشد که گرما و حرارت زیادی داشته باشد ممکن است باعث ایجاد نویز در تصویر شود.

 
 
 

3-درست وصل نشدن فیش BNC

در صورتی که کابل کواکسیال به درستی به فیش BNC وصل نشده باشد سیگنال افت خواهد کرد و به درستی به نمایشگر نمی رسد. فیش های BNC دارای انواع مختلف پرسی، پیچی، لحیمی است. توصیه می شود تا جایی که امکان دارد از BNC لحیمی به دلیل اتصال مستحکم تر استفاده شود. همچنین کیفیت فیش بی ان سی نیز در این بخش بسیار مهم است که بهتر است بهتر نوع آن را تهیه نمایید.

 
 
 

4- عبور از نزدیکی منابع الکترومغناطیس

عبور دادن کابل تصویر (مثل کابل RG59) از جایی که منابع الکترومغناطیسی قرار دارد می تواند باعث ایجاد نویز در تصاویر شود. برای جلوگیری از این مساله سعی کنید از داکت و یا لوله فلکسی جداگانه برای انتقال کابل تصویر استفاده کنید تا با کابل برق در تماس نباشد.

به عنوان مثال در کارخانه هایی که از برق فشار قوی استفاده می کنند، اگر کابل تصویر در مجاورت کابل های برق باشد حتما نویز به وجود خواهد آمد.

 
 
 

5- طولانی شدن مسیر کابل کشی

هنگامی که مجبورید از کابل تصویر در مسیر طولانی استفاده کنید حتما باید به کیفیت شیلد و مغزی کابل توجه ویژه ای داشته باشید. در کابل های RG59 که دارای مغز مسی هستند می تواند تا حدود 500 متر را بدون افت کیفیت انتقال دهند. بنابراین هنگام استفاده از کابل در مسیر های طولانی بهتر است حتما به کلاس کابل کواک توجه کنید که از ضخامت و عایق خوبی برخوردار باشد.

 
 
 

6- کابل تصویر نامرغوب

از جمله دلایل دیگر لرزش تصویر یا همان نویز کیفیت پایین کابل کواکسیال است. در کابل های با کیفیت پایین اعوجاج الکترومغناطیسی به درستی جدا نمی شود. بنابراین به کیفیت و کلاس کابل حتما توجه کنید. در مورد کابل شبکه نیز باید مراقب باشید چرا که در کابل شبکه نامناسب هم ممکن است همین اتفاق بیفتد.

 
 
 

7- مشکل در منبع تغذیه

یکی دیگر از عواملی که ممکن است باعث ایجاد نویز تصویر دوربین مداربسته باشد منبع تغذیه یا آداپتور دوربین است. در صورتی که ریپل ولتاژ خروجی آداپتور زیادتر از حد استاندارد باشد باعث ایجاد امواجی در تصویر خواهد شد.

بنابراین هنگام خرید دوربین مداربسته به کاتالوگ آن و ولتاژ استاندارد دوربین مداربسته دقت کنید. بیشتر دوربین ها نیاز به منبع تغذیه VDC12 با تغییرات ولتاژ 10% دارند. این به این معنا است که دوربین می تواند 10 درصد بالاتر از VDC13.2 و 10 درصد پایین تر از VDC10.8 را پشتیبانی کند. حال اگر ولتاژ ورودی، بیشتر یا کمتر از این مقدار استاندارد دوربین باشد نویز اتفاق می افتد.

 
 
 

8- نشتی برق از هادی های اطراف

گاهی ممکن است مثلا فیش های BNC به فلزات موجود که در سقف یا دیوار قرار دارد وصل شوند. از آنجایی که فلزات می تواند رسانای برق محیط اطراف هر چند در مقدار کم باشند، این جریان از طریق BNC وارد کابل تصویر شما می شود.  بنابراین شاهد نویز در تصویر خواهید شد. لذا برای جلوگیری از بروز چنین مشکلی بهتر است فیش های خود را عایق کنید.

 
 
 

9- پارگی کابل

در صورتی که هیچ یک از عوامل گفته شده اثرگذار نبودند حتما مسیر کابل را چک کنید که کابل دچار پارگی نشده باشد. در مسیرهای طولانی ممکن است وجود عوامل خارجی زیادی باعث آسیب رساندن به کابل شود.

 
 
 

نتیجه گیری

به صورت کلی وجود نویز در دوربین مداربسته یک امر طبیعی است. ولی با رعایت اصول استاندارد و ایمنی می توان این مشکل را به حداقل رساند. حتما جهت کابل کشی دوربین مداربسته از داکت جداگانه استفاده کنید. همچنین سعی کنید جهت افزایش کارایی و طول عمر سیستم نظارتی خود از تجهیزات جانبی با استاندارد بالا استفاده کنید.

 

 

  1. ردیاب   خرید دوربین مدار بسته   قیمت نصب دوربین مدار بسته  دوربین مداربسته هایک ویژن

 

دوربین مداربسته مخفی چیست؟

دوربین های مخفی مناسب برای مواقعی هستند که هدف زیر نظر گرفتن رفتار و حرکات افراد و یا حفاظت از اموال و وسایلی خاص است. دوربین های مخفی را در اشکال مختلفی می سازند که معمولا شبیه دوربین به نظر نیامده و جلب توجه نکنند. مانند دتکتور یا آشکارسازهای دود، دوربین های مخفی لامپی، سنسور های حرکت PIR و دیگر اشیاء غیر قابل تشخیص.

چگونه متوجه شویم در مکانی دوربین مخفی نصب شده است؟

سوالی که از طرف اغلب کاربران مطرح می شود این است که چگونه متوجه شویم در مکانی دوربین مخفی نصب شده است؟ واقعیت این است که دوربینی با عنوان مخفی وجود ندارد. در بازار دوربین هایی با ابعاد بسیار کوچکی تولید می شوند که با نام پینهول یا مینیاتوری شناخته می شوند و از آنها به دلیل سایز کوچکشان می توان به عنوان دوربین مخفی استفاده نمود. این نوع دوربین ها  معمولا در سایزهای مختلفی تولید می شوند. اما کوچکترین آنها معمولا اندازه ای برابر با یک حبه قند دارد که می توان آن را در هر شی که مشتری انتخاب می کند، پنهان نمود. گویا نصب و استفاده از این دوربین ها به صورت مخفی نیاز به مجوز قانونی دارد.

نحوه تشخیص دوربین مخفی در محل

گاهی وجود نگرانی های پیرامون این موضوع که برخی از مکان های عمومی یا غیر عمومی دارای دوربین هست یا خیر برای برخی از کاربران مطرح می گردد. و این سوال برایشان پیش می آید که چگونه باید تشخیص دهیم که دوربین مخفی در محل نصب است. خب، یکی از راه حل های موجود، دنبال کردن رد سیم کشی های دوربین است که با کمی دقت می توان از روی سیم کشی های موجود وجود دوربین را تشخیص داد. با این حال ممکن است دوربین نصب شده در محل بدون سیم بوده و سیم کشی هم وجود نداشته باشد.

یک راه حل ابتکاری دیگر این است که در اتاق تاریک یک لوله کاغذ توالت خالی و یک چراغ قوه یا چراغ گوشی را برداشته و لوله را مانند دوربین دوچشمی روی یک چشم بگذارید و چشم دیگر را ببندید حال با چراغ قوه محیط را بررسی کنید و از طریق لوله نگاه کنید اگر نور ریز درخشانی دیدی احتمال دارد که در مکان مورد نظر دوربین مخفی کار گذاشته شده باشد.

آیا دستگاهی وجود دارد که به وسیله آن بتوان وجود دوربین را تشخیص داد؟

 به طور کلی پاسخ منفی است اما دستگاه های بسیار پیشرفته ای وجود دارند که این کار را انجام می دهند اما هزینه بسیاری بالایی داشته و معمولا در دسترس عموم نیستند. کاری که در نهایت می توان انجام داد شامل موارد زیر است که البته بازده صددرصدی ندارند.

  1. جستجوی محیطی: که می تواند از طریق دنبال کردن سیم کشی ها باشد و یا اینکه به صورت فیزیکی هر گونه ردی از وجود دوربین را در محل جستجو نمود.
  2. استفاده از نرم افزار: برخی از نرم‌ افزارهای ساده و رایگان وجود دارند که بوسیله آنها می توانید وجود دوربین‌ مداربسته را با استفاده از گوشی موبایلتان شناسایی کنید.
  • نرم افزار Hidden Camera Detector برای اندروید
  • نرم افزار Hidden Camera Detector برای iOS

کاربرد دوربین های مخفی

  • نظارت بر عملکرد برخی از پرسنل در مشاغل خاص مانند پرستار کودک و یا مربی مهد
  • در موارد حقوقی و قانونی مانند امور مربوط به پلیس
  • نظارت بر برخی از اموال و دارایی های خاص که در صورت استفاده از دوربین های معمولی سارقین متوجه دوربین شده و اتصال آن را قطع می کنند بهتر است از دوربین مخفی استفاده شود.

https://tiamcctv.com/calculate-ups-for-cctv/

42

https://tiamcctv.com/product/dvr-208u-f1/

43.4

https://tiamcctv.com/face-recognition-contactless-solutions-for-a-secure-world/

44.8

https://tiamcctv.com/product/td-3532b8-a2-2/

1

https://tiamcctv.com/product/td-7524as1d-ir1/

5.3

https://tiamcctv.com/product/nx-dvr104-t4/

5.8

https://tiamcctv.com/product/td-9422e3d-pe-ar3/

5.8

https://tiamcctv.com/product-category/accessories/network-cable/

8

https://tiamcctv.com/product-tag/مهر-تجارت/

8.8

https://tiamcctv.com/product/td-9442e3d-pe-ar3/

8.8

https://tiamcctv.com/product/nx-dvr116-h1/

10.3

https://tiamcctv.com/product/dvr-204g-f1/

11

https://tiamcctv.com/product/nx-dvr216-t4/

23.5

 



:: بازدید از این مطلب : 199
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

انتقال تصویر دوربین مداربسته بدون اینترنت

انتقال تصویر دوربین مداربسته در باور عموم غیرممکن است اما امکان پذیر است. چندین راه برای انتقال تصویر دوربین مداربسته بدون اینترنت وجود دارد. البته به دلیل بسترسازی و وجود اینترنت در هر جایی، انتقال تصویر با اینترنت بسیار ساده تر است. همچنین توجه داشته باشید که برای ضبط تصاویر اصلا نیازی به اینترنت نمی باشد.

 
 

نصب دوربین مداربسته بدون اینترنت

نصب دوربین مداربسته های مداربسته بر اساس نوع تکنولوژی دوربین به صورت آنالوگ و تحت شبکه (IP) صورت می گیرد. جهت ضبط فیلم دوربین مداربسته بدون اینترنت، تنها کافی است که دوربین مداربسته آنالوگ را به DVR و دوربین IP را به NVR وصل کنید. در این صورت تمامی تصاویر در هارد دستگاه  ضبط شده و هم می توانید به صورت آنلاین تصویر را در مانیتور مشاهده کنیم.

 
 
 

مشاهده تصاویر دوربین مداربسته در کامپیوتر بدون اینترنت

جهت مشاهده تصاویر DVR و دوربین ههای تحت شبکه را از طریق مرورگر اینترنت اکسپلورر و بدون اینترنت حتما باید کامپیوتر و یا لپ تاپ شما به شبکه Local (شبکه داخلی سازمان) وصل کنید. سپس باید گزینه پلاگین Active X Controls را فعال نمایید. جهت فعال کردن Active X ها مراحل زیر باید انجام بگیرد:

  • اینترنت اکسپلورر را اجرا کنید.
  • سپس وارد منوی Tools آن شوید و Internet Options را انتخاب کنید.
  • بر دکمه Security در بالای پنجره و سپس دکمه Custom level کلیک کنید.
  • سپس پنجره تنظیمات امنیتی باز می شود. در پایین صفحه تنظیمات Active X Controls قرار دارد. سپس باید گزینه “Prompt” یا “Enable” را فعال نمایید.
  • بعد از اعمال تغییرات روی OK کلیک کنید.

بنابراین شما دیگر می توانید تصاویر دوربین مداربسته را ازریق شبکه Local خود ببینید.

 
 
 

انتقال تصویر دوربین مداربسته از طریق وایرلس

یکی از روش های انتقال تصویر بر روی موبایل بدون اینترنت استفاده از دوربین های وایرلس می باشد. اما این دوربین ها محدودیت مسافت دارند و از طرفی اگر مانعی بر سر راه دوربین باشد انتقال تصویر به درستی انجام نمی شود. این دوربین ها نهایت بتوانند تا شعاع 100 متری عملیات انتقال تصویر را انجام دهند. به دلیل محدودیت های مسافتی که این دوربین دارد و حساسیت های امنیتی، مشاورین نصب دوربین مداربسته این مدل از دوربین ها را چندان توصیه نمی کنند.

 
 
 

انتقال تصویر بدون اینترنت با استفاده از آنتن‌های رادیویی بلند

با استفاده از آنتن های رادیویی مانند NANO Station می توان انتقال تصویر دوربین مداربسته بدون اینترنت را انجام دهیم. پس از نصب دوربین و اتصال آن به DVR یا سرور دوربین مداربسته در مبدا می توان از طریق امواج رادیویی تصاویر را به محل مقصد منتقل کرد.

 
 
 

انواع انتقال داده به کمک امواج رادیویی

  • نقطه به نقطه (Point to Point)
  • چند نقطه به یک نقطه (Multi Point To Point)
 
انتقال تصویر دوربین مداربسته بدون اینترنت
 
 

نقطه به نقطه (Point to Point)

در انتقال نقطه به نقطه، یک نقطه به عنوان مبدا در نظر گرفته می شود و یک نقطه مقصد. البته اطلاعات می تواند به صورت دو طرفه انتقال کند و اطلاعات از مقصد به مبدا ارسال شود. در انتقال رادیویی دو آنتن باید دید مستقیمی به هم داشته باشند و هیچ مانعی بر سر راه آن نباشد. در غیر این صورت انتقال اطلاعات با مشکل مواجه خواهد شد. برای رفع این مشکل می توان از دکل استفاده کرد.

به عنوان مثال اگر یکسری دوربین در نقطه A قرار داشته باشد. می توان با کمک این آنتن ها اطلاعات را به نقطه B که دستگاه DVR یا NVR وجود دارد؛ انتقال داد. این مدل برای کارخانه هایی مناسب است که می خواهند انبار خود را چک کنند. لذا هزینه کابل کشی دوربین از انبار به کارخانه که سرور و یا دستگاه ضبط تصاویر قرار دارد بسیار هزینه بر خواهد بود. بنابراین این روش با قیمت بسیار پایین تر جوابگو خواهد بود.

 
انتقال تصویر دوربین مداربسته بدون اینترنت
 
 

چند نقطه به یک نقطه (Multi Point To Point)

در نوع انتقال چند نقطه به یک نقطه، در واقع یک نقطه مقصد می باشد و بقیه نقاط مبدا. در این مدل تمام آنتن ها اطلاعات خود را با اکسس پوینت به اشتراک می گذارند. در این مدل ممکن است استیشن ها (آنتن ها) با هم تبادل اطلاعات داشته باشند.

 به عنوان مثال یک محوطه بسیار بزرگ مثلا باغ باید در چهار نقطه آن دوربین نصب کرد. بنابراین کافی یک آنتن در ساختمان مرکزی قرار داد.

سپس هر دوربین را به یک رادیو (استیشن) متصل کنید و آنتن رادیو باید به سمت اکسس پوینت یا همان انتن مرکزی (مقصد) باشد. بنابراین شما می توانید خیلی راحت و بدون نیاز به کابل کشی بیش از حد (کاهش هزینه ها) از تمام نقاط دلخواه تصویر داشته باشید.

 

انواع آنتن های رادیویی

Flat: این نوع آنتن دارای زاویه ای با تابش ۹۰ درجه دارد.

Omni : زاویه تابش این نوع آنتن ۳۸۰ درجه است و جهت استفاده اکسس پوینت مناسب تر می باشد.

Sector: زاویه تابش این نوع آنتن دارای ۱۲۰درجه است. این مدل جهت دکل مخابرات بسیار مناسب تر است.

 
 
 

طریقه نصب آنتن رادیویی NANO Station چگونه است؟

هنگام نصب آنتن رادیویی باید به موارد زیادی دقت کنید، از جمله:

باند فرکانس: جهت اتصال دو آنتن رادیو باید در هر قسمت باند کاری وجود داشته باشد. در تکنولوژی WIFI دو عدد باند ۲.۵ و ۵.۹ قرار دارد.

فواصل: فاصله هنگام نصب آنتن های رادیویی بسیار مساله مهمی می باشد. جهت این کار باید آنتنی را انتخاب کنید که در این مسافت برد مناسبی دارد و استاندارد است.

زاویه تابش: هر یک از این آنتن ها دارای زاویه تابش مشخصی هستند که در بخش انواع آنتن رادیویی گفته شده است. لذا هر زاویه آنتنی که در مبدا در نظر دارید باید آنتن مقابل آن نیز در همان زاویه نصب شود.

پهنای باند: قبل از خرید آنتن رادیوی حتما مقدار پهنای باند آن توجه کنید. جهت اندازه گیری پهنای باند نرم افزارهای مخصوص وجود دارد که می تواند به شما کمک کند.

فرکانس: جهت داشتن یک مسیری پایا و مناسب باید فرکانسی انتخاب شود که خلوت تر باشد. لذا مواردی که در این بخش باید توجه شود ارتفاع، سطح نویز و… است.

 

  1. سیستم امنیتی یکپارچه    خانه های هوشمند    فروشگاه اسمارت سکیوریتی   نمونه های شهر هوشمند

 

تکنولوژی Exir در دوربین مدار بسته چیست؟

همانطور که میدانید و در مقاله های قبلی نیز به طور کامل توضیح دادیم دوربین های دید در شب با استفاده از LED های مادون قرمز IR  قادرند تا تصاویر را در شب و تاریکی که ضبط کنند. دوربین های مداربسته هایک ویژن با استفاده از تکنولوژی جدید مادون قرمز Exir که توسط این شرکت ابداع گردیده است قادرند تصاویر را با کیفیت بهتری نسبت به دوربین های IR قدیمی ارائه دهند. دوربین های مداربسته با قابلیت اکسیر عملکرد بسیار خوبی در نور کم داشته و در هر دو محیط های داخلی و خارجی تصاویر با کیفیتی را ارائه می دهند.

 برخی از مزایای فناوری EXIR

  1. منبع نور بسیار قوی و قدرت نور LED بهبود یافته

با استفاده از تکنولوژی پیشرفته در نحوه انتشار نور و  قطعات الکترونیکی بسیار کم ضخامت در حد میکرومتر، می توان تا 30 درصد شاهد افزایش بهره وری در کیفیت روشنایی ایجاد شده در محیط باشیم. علاوه بر این نسبت به تکنولوژی موجود در دوربین های قدیمی تر که دارای خروجی نور 750mV بودند، تکنولوژی اکسیر دارای خروجی 1050mV است و می تواند نور قوی تری را در مسافت و بردهای بیشتر منتشر کند.

  1. استفاده از LED های پیشرفته با ابعاد مستطیل شکل برای استفاده بهینه از نور

برای دست یابی به حداکثر بهره وری از نور مادون قرمز منتشر شده، دوربین های هایک ویژن با قابلیت EXIR، می توانند نور را در فرم های مستطیل شکل منتشر کنند. این مزیت منجر به بهبود و افزایش بهره وری و کاهش آلودگی های نوری موجود در محیط می گردد.

  1. ایجاد روشنایی یکنواخت

با استفاده از تکنولوژی EXIR روشنایی نور IR  به صورت یکنواخت در محیط منتشر می گردد. وجود این مزیت باعث شده تا مسائل و مشکلات مربوط به LED های قدیمی تر مانند تمرکز بیش از حد نور در مرکز تصویر و  تاریک ماندن گوشه های تصویر را از بین می برد. علاوه بر این، این مزیت باعث می گردد تا دوربین های مداربسته هایک ویژن از دوام و طول عمر طولانی تری برخوردار بوده و صرفه جویی بیشتر در مصرف انرژی صورت پذیرد.

  1. قیمت جی پی اس حیوانات  هایک ویژن تهران  ردیاب سالمندان   آداپتور صنعتی

 

 



:: بازدید از این مطلب : 193
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

کابل SFTP چیست و چه تفاوتی با UTP، FTP و STP دارد

جهت انتقال اطلاعات در سیستم دوربین مداربسته تحت شبکه از انواع کابل های شبکه مانند Cat5, Cat6, Cat7 و … استفاده می شود. هر یک از این کابل ها از نظر عایق بندی یا محافظ و شیلد به انواع کابل SFTP ،STP ،UTP و FTP و… تقسیم بندی می شوند. این کابل ها چه تفاوتی دارند و مشخصاً کابل SFTP چیست. در ادامه به توضیح هر یک از انواع کابل های شبکه به خصوص کابل SFTP و کاربرد آنها می پردازیم. ضمن این که به تفاوت ظاهری و عملکردی آنها نیز اشاره خواهیم داشت.

 
 

کابل شبکه UTP چیست ؟

واژه UTP مخفف عبارت Unshielded  Twisted Pair  به معنای زوج های بهم تابیده بدون شیلد است. این مدل از کابل های شبکه از جفت سیم هایی تشکیل شده اند که دو به دو به هم تابیده شده است. کابل های شبکه UTP با وجود نویزپذیری نسبت به سایر کابل های شبکه محافظ دار جزء پرکاربردترین و مقرون به صرفه ترین کابل های شبکه هستند. کابل UTP به دلیل عدم وجود شیلد و محافظ نسبت به سایر انواع کابل های شبکه نویز و پارازیت روی آنها تاثیر بیشتری می گذارد. اما انتقال اطلاعات در این مدل از کابل ها متعادل تر است. از این کابل ها بیشتر در محیط هایی استفاده می شود که نویز کمتری وجود داشته باشد.

 
 
 

کابل شبکه STP چیست؟

کابل STP مخفف عبارت Shielded  Twisted Pair به معنی کابل دارای شیلد است. در واقع کابل های STP دارای یک محافظ بافته شده در ساختار داخلی کابل هستند. در نظر داشته باشید هیچ فویل داخلی در آنها به کار نرفته است.

 
 
 

کابل شبکه FTP چیست؟

کابل FTP مخفف عبارت Foiled Twisted Pair به معنای کابل دارای محافظ فویل است. این کابل در زیر روکش خود دارای یک محافظ آلومینیومی است. این کابل نسبت به UTP در برابر نویز و پارازیت مقاومت بالاتری دارد. ممکن است در برخی مقالات با کابل FUTP مواجه شوید، این کابل نیز همان کابل FTP است. U به Unshielded اشاره دارد و به مفهوم این است که زوج سیم های تابیده شده در این نوع کابل شبکه حفاظ و شیلدی ندارند.

 
 
 

کابل شبکه FFTP چیست؟

کابل FFTP مخفف عبارت Foiled With Foiled Twisted Pairs به معنای کابل دارای محافظ فویل در دو بخش است. این نوع کابل دارای یک محافظ فویل کلی و محافظ نواری فویل برای هر جفت سیم تابیده شده به طور جداگانه است. این کابل ها مشابه کابل های FTP (یا F/UTP) هستند، به انضمام محافظ فویل در اطراف هر جفت سیم تابیده شده. ساختار کابل به گونه ای طراحی شده است که مونتاژ را با محافظت بیشتر در برابر تداخل جفت های سیم های مجاور و سایر کابل ها، RFI و EMI (تداخل الکترومغناطیسی بالا) محافظت کند.

 
 
 

کابل شبکه SFTP چیست؟

کابل SFTP چیست ؟ SFTP مخفف Screened Fully shielded Twisted Pair به معنی “زوج‌های به هم تابیده تماما غلافدار” است. کابل SFTP دارای یک روکش فلزی اضافی برای کاهش اثر پارازیت است. کابل SFTP بسیار مشابه کابل FFTP است. به این ترتیب که زوج سیم های تابیده شده هر کدام به طور جداگانه با فویل محافظت می شوند و تمام آنها نیز به طور کلی محافظ دارند. تفاوت SFTP با FFTP در نوع محافظ کلی سیم هاست. در FFTP محافظ به صورت فویل است و در SFTP از شیلد با بافتی انعطاف پذیر و از نظر مکانیکی محکم استفاده شده است. این نوع از محافظ به کاهش تداخل سیم های مجاور و سایر کابل ها کمک می کند. البته به تمام کابل هایی که در آنها شیلد محافظ تعبیه شده است در اصطلاح عموم SFTP گفته می شود فارغ از این که فویل در کاور کلی یا زوج سیم ها به کار برده شده باشد. چرا که S در نام آنها معرف استفاده از شیلد در کابل است. در گروه بندی جدید به کابل هایی که زوج سیم های آنها به صورت زوج زوج با فویل محافظت می شوند CAT7 گفته می شود در واقع گتگوری این کابل ها را مجزا کرده اند.

 
کابل SFTP چیست
 

چه تفاوتی میان کابل شبکه UTP و SFTP وجود دارد؟

کابل UTP  دارای 4 زوج سیم به هم تابیده ای است که توسط هیچ لایه محافظ از جنس فویلد و شیلد محافظت نمی شود. این محافظ نه به صورت کلی و نه به صورت جداگانه وجود ندارد. اما در پاسخ به کابل SFTP چیست به زوج های بهم تابیده ای اشاره شد که علاوه بر ژاکت محافظتی به وسیله شیلد و فویل نیز محافظت می شوند. به همین دلیل است که کابل UTP نسبت به SFTP ارزان تر است.

 
 
 

شباهت کابل شبکه SFTP و UTP

  • هر دو از 4 سیم زوج به هم تابیده شده تشکیل شده است.
  • روکش هر دو نوع کابل می تواند از نوع PVC و یا LSZH باشد.
  • مغزی یا همان هادی کابل از جنس مس است.
  • هر دو کابل در تمامی گروه های Cat قابل تولید هستند.
 
 
 

چه نوع کابل شبکه ای بخریم؟

1- توجه به ساختار کابل: تمامی کابل های شبکه از 8 تا سیم که به صورت دو به دو بهم تابیده شده تشکیل شده است. اما از نظر ساختاری و لایه محافظ با هم تفاوت هایی دارند. کابل های SFTP اغلب 500 متری هستند و کابل های UTP 350 متری. اگر شبکه شما در نزدیکی کابل های برق و یا ماهواره قرار دارد، برای جلوگیری از نویز بهتر است از کابل SFTP استفاده کنید. در غیر این صورت کابل UTP به دلیل وزن و قیمت کمتری که دارد با صرفه تر است.

2- گروه کابل شبکه: به طور کلی کابل شبکه جدا از ساختاری در آنها وجود دارد، از نظر سرعت و پهنای باند به گروه های مختلفی تقسیم می شوند. این گروه بندی کابل های شبکه را با عبارت Cat که مخفف عبارت Category است و عدد مقابل آن که ورژن کابل است، نشان داده می شود. البته امروزه اغلب از Cat 5 به بالا در شبکه استفاده می کنند. در ایران  بیشتر از کابل های Cat6 در کابل کشی شبکه استفاده می شود. این کابل ها قادرند سیگنال را تا سرعت 10 گیگابیت ارسال و جابجا کنند. اما این سرعت تا فاصله حدود 50 متری پشتیانی می شود در فواصل بیشتر حدود 100 متر انتقال با سرعت حداکثر 1 گیگابیت امکان پذیر خواهد بود. به صورت کلی تفاوت بین گروه بندی کابل ها بر اساس سرعت انتقال آن هاست که هر چه بیشتر باشد شماره کتگوری بالاتر می رود.

3– کاربرد کابل شبکه: کابل شبکه CAT6 UTP را اغلب در داخل مجموعه استفاده می شود. کابل CAT6 SFTP اغلب در خارج از مجموعه به کار گرفته می شود. کابل های شبکه Outdoor اغلب به رنگ مشکی است. کابل های Indoor اغلب به رنگ های مختلف تولید می شود.

نکته: عموما نوع رایج کابل SFTP نوع Outdoor آن است. بنابراین استفاده از کابل SFTP علاوه بر کاهش اثرات نویز و تداخل الکترومغناطیسی، به منظور محافظت در برابر باران و باد و آفتاب در محیط های خارجی مورد استفاده قرار می گیرد. با این توضیحات اگر تنها هدف شما حفاظت در برابر پوسیدگی کابل است، کابل های UTP Outdoor که فاقد شیلد هستند گزینه ای ارزان تر و کاملا بهتری برای این هدف محسوب می شوند.

 
 
 

برندهای معتبر کابل شبکه

Prysmian: پریسمیان یک شرکت چند ملیتی ایتالیایی است. از بهترین تولید کننده های کابل شبکه که تمرکز اصلی آن روی کابل است.

Legrand: لگراند یک شرکت فرانسوی است و یکی از بزرگترین مطرح ترین برند در صنعت برق و الکترونیک است. تولیدات این شرکت تجهیزات پسیوی مثل کیستون، پچ کورد، پچ پنل و… است. البته این شرکت در تولیدات کابل شبکه از برترین برندها در دنیاست.

Nexans: نگزنس یک شرکت فرانسوی در تولید تجهیزات شبکه است. برند نگزنس از مطرح ترین ها در دنیای کابل شبکه است. از تولیدات این شرکت می توان به انواع کابل شبکه Twisted pair و فیبر نوری اشاره کرد.

Belden: بلدن یک شرکت آمریکایی و فعال در حوزه الکترونیک است. کابل شبکه بلدن یکی از بهترین انتخاب‌ها برای مشتریان است.

 

 

  1. پکیج کامل دوربین مداربسته  دوربین مدار   نصب دوربین مداربسته  هایک ویژن تهران

آشنایی با AWB و اهمیت تعادل نور سفید در دوربین مداربسته

یکی از عواملی که در تصاویر ارائه شده توسط دوربین های مداربسته اهمیت ویژه ای دارد توانایی و نحوه ارائه رنگ ها و کیفیت آنهاست. هرچه رنگ ها زنده تر و واقعی تر به نظر برسند نشان دهنده کیفیت بالای دوربین شماست. در این راستا تولیدکنندگان دوربین های مداربسته دست به ابداع فناوری هایی برای تنظیم نور سفید در تصاویر زده اند که AWB یکی از آنهاست و در ادامه به معرفی آن می پردازیم.

همانطور که می دانیم چشم انسان دارای قابلیت های شگفت انگیزی است. برای مثال می تواند در حضور منابع نوری مختلف به خوبی با محیط تطابق پیدا کرده و عمل تجزیه و تفکیک نور سفید را انجام دهد که نتیجه آن تولید رنگ هایی زنده و طبیعی است.

تا پیش از این قابلیتی در> دوربین های مداربسته وجود نداشت که قادر به تجزیه مناسب نور سفید و ارائه تصاویر با کیفیت رنگ بالا باشد و دوربین های مداربسته اغلب در تجزیه و تفکیک نور سفید دچار مشکل می شدند و حتی بعضا تصاویری با زمینه رنگی سبز، نارنجی و آبی ارائه می دادند. به خصوص اگر تصویر تحت تاثیر یک رنگ غالب بوده باشد و یا اینکه هیچگونه نور سفیدی با منبع طبیعی وجود نداشته باشد. بنابراین با الگو قرار دادن این قابلیت در چشم انسان قابلیتی با نام AWB ابداع گردید.

AWB در دوربین مدار بسته چیست؟

فناوری (AWB (Automatic White Balance برای ایجاد تعادل در رنگ سفید در دوربین های مدار بسته است که منجر به تفکیک پذیری صحیح نور سفید و در نتیجه بوجود آمدن رنگ های واضح و با کیفیت در تصاویر می گردد. با استفاده از این فناوری دوربین می تواند بالانس رنگ سفید را در حضور منابع نوری مختلف به خوبی تنظیم نموده و تصاویری عاری از رنگ های غیر طبیعی و ناموزون ارائه دهد.

شاید قابلیت AWB با نام تعادل اتوماتیک رنگ سفید نیز به گوشتان بخورد. لازم به ذکر است که امروزه این قابلیت در اکثر دوربین های مداربسته وجود دارد و به وسیله آن دوربین می تواند نور موجود در تصویر را پردازش نموده و بهترین تعادل رنگ سفید را در تصاویر ایجاد کند.

ATW و تفاوت آن با AWB

تکنولوژی جدیدتری با نام (ATW (Auto Tracking White Balance در دوربین های مدار بسته جایگزین AWB شده است. در این قابلیت برای دستیابی به تعادل رنگ سفید در تصاویر از یک الگوریتم از پیش تعیین شده استفاده می گردد. در این حالت حتی در صورت عدم وجود منبع نور سفید در محیط دوربین قادر به تنظیم و نمایش صحیح رنگ ها با استفاده از آن الگوریتم است. دوربین هایی با این قابلیت می توانند حتی در شرایط نوری نامساعد طرحی یکنواخت و با کیفیت از رنگ ها در تصویر ارائه دهند.

 

اپلیکیشن ساخت فروشگاه رایگان

اپلیکیشن کالا یاب

فروشگاه ساز حرفه ای

فروشگاه ساز اندروید

فروشگاه ساز رایگان فارسی

فروشگاه ساز رایگان اندروید

اپلیکیشن فروشگاه ساز رایگان

فروشگاه یاب حرفه ای

پلتفرم فروشگاه ساز

 



:: بازدید از این مطلب : 183
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 


۱۰ تکنولوژی جدید در دوربین های مداربسته

تکنولوژی های جدید در دوربین مداربسته : سرعت تغییرات زندگی بشر به حدی زیاد شده است که عملا شناخت تمام فناوری ها و تکنولوژی های مختلف برای ما امری غیر ممکن شده است. تنها در طول دو دهه گذشته می توان هزاران فناوری جدید در حوزه ها و صنایع مختلف نام برد که زندگی امروز بشر را دستخوش تحولات بزرگ کرده است. از ورود اینترنت به زندگی روزمره انسان تا گسترش گوشی های هوشمند و حرکت به سمت هوشمند سازی خانه ها و شهرها تا خلاقیت های تخصصی در صنایعی مانند نظارت تصویری از جمله تحولاتی است که تنها در دو دهه گذشته توسعه یافته است. در این مطلب می خواهیم با ده مورد از فناوری های درخشان صنعت امنیت بیشتر آشنا شویم که هر کدام به شکلی مجزا می تواند امنیت بیشتری به ما هدیه کند.

 

تکنولوژی شمارش افراد (People Counting)

همانطور که از نام این فناوری مشخص است، عملیات شمارش افراد محیط توسط این دوربین انجام می شود. در این تکنولوژی شما این امکان را دارید که با مشخص کردن یک ناحیه در تصویر دوربین مدار بسته تعداد افرادی که وارد یا خارج می شوند را در یک گزارش مجزا به شما ارائه دهد. این ویژگی محدود به شمارش افراد و انسان ها نیست و برای مثال می توانید برای شمارش وسایل نقلیه نیز از این تکنولوژی استفاده کنید.

تکنولوژی تشخیص چهره ( Face Detection )

فناوری تشخیص چهره یکی از جنجالی ترین تکنولوژی های توسعه یافته در دوربین های مداربسته به حساب می آید که هم طرفداران و هم منتقدان بسیاری در سراسر جهان دارد. از یک طرف این فناوری می تواند به بالا بردن امنیت شهرها و نظارت سازمان ها کمک کند و از طرف دیگر می تواند تهدیدی علیه آزادی های مدنی و آزادی های اجتماعی توسط دولت ها به حساب آید. از نظر عملکردی این فناوری می تواند چهره اشخاص را به وسیله هوش مصنوعی آنالیز کند و در صورت داشتن یک دیتا بیس قوی می تواند هویت افراد را در کمترین زمان ممکن تشخیص دهد. این موضوع در مکان های امنیتی مانند فردگاه ها و مبادی ورودی و خروجی کشورها بسیار مهم است.

 

 

Face Detection

 

 

تکنولوژی  اشیاء جامانده و یا گم شده( Left Objects )

فناوری بعدی که می خواهیم توضیح دهیم به تکنولوژی اشیا گم شده یا Left Object مشهور است. این فناوری به این شکل عمل می کند که در یک ناحیه از پیش تعریف شده تمام اشیا را بررسی می کند و در صورت حذف شدن یک شی از آن ناحیه یا اضافه شدن شی جدید به آن شروع به زدن آلارم می کند. از این فناوری در ساختمان های اداری، فروشگاه ها و در مکان های عمومی حساس مانند فرودگاه ها و ترمینال ها می توان استفاده کرد. برای مثال در شرایط احتمال بروز خطرار تروریستی و بمب گذاری ها این دوربین ها می توانند به مسئولان امنیتی ساختمان های عمومی و دولتی کمک زیادی کنند.

 

 

Left Objects Left Objects

 تکنولوژی WDR و D-WDR

این تکنولوژی به دوربین امکان می دهد که در شرایطی که نور محیط تغییر می کند تصاویر کیفیت بالاتری داشته باشند. برای مثال هنگامی که شما دوربین را در ورودی یک ساختمان یا مجموعه قرار می دهید و افراد از محیط پر نور به داخل مجموعه بروند و یا برعکس ، چهره افراد در دوربین به بالاترین کیفیت ممکن نمایش داده شود. در حالی که در یک دوربین معمولی چهره افراد در این شرایط بصورت تیره و نا واضح نشان داده می شود.

در کل تکنولوژی WDR و D-WDR یکی میباشد. با این تفاوت که عملکرد D-WDR به مراتب بهتر از WDR میباشد. از این تکنولوژی در محیط های که دوربین روبروی پنجره یا ورودی اماکن های که نور زیادی دارند استفاده میشود. این تکنولوژی در دوربین ها یک آیتم بسیار مهم محسوب میشود. یک آیتم ضروری برای تشخیص چهره و حتی تشخیص پلاک به شمار میرود.

 

 

تکنولوژی WDR

 تکنولوژی BLC

فناوری BLC هم به مانند فناوری WDR به نوعی نور پس زمینه محیط رو تنظیم می کند تا از این طریق بتوانیم تصاویر واضح تری داشته باشیم. تفاوتی که این فناوری با WDR دارد این است که بجای ایجاد تعادل نوری بین نقاط کم نور و پرنور، اقدام به محو کردن نقاط پر نور تصویر می کند. از نظر فنی این فناوری را مکمل تکنولوژی WDR می باشد و بیشتر برای محیط هایی که سایه روشن دارند استفاده می گردد.  یکی از شرکت های پیشرو در زمینه توسعه فناوری های نوین حفاظت تصویری شرکت هایک ویژن است و در صورت نیاز به شمار توصیه می کنیم از این برند برای تامین تجهیزات امنیتی استفاده کنید.

 

 

تکنولوژی BLC

 

تکنولوژی ضبط قسمتی از تصویر با کیفیت بالا (ROl)

این قابلیت به شما امکان ضبط قسمتی از تصاویر با کیفیت بالا و ما بقی تصویر باکیفیت پایین تر را می دهد، از این ویژگی دوربین های مدار بسته می توان در زمان کمبود میزان ظرفیت هارد دیسک شما و همچنین توجه بیشتر به منطقه مورد نظر استفاده کرد.

تنظیمات Ristricted Area  ( ورود و خروج به محدوده ) در این فناوری کاربردهای بسیار بالایی دارد. با استفاده از این تنظیمات  شما می توانید یک منطقه ای را به عنوان محدوده غیر قابل ورود یا منطقه حساس مشخص کنید و زمانی که افراد یا سوژه ای وارد این محدوده شود، به شما اعلام شده و یا زنگ خطر به صدا در آید.

 

 تکنولوژی HLC

این فناوری برای تکمیل فناوری پلاک خوان توسعه یافته است و در دوربین های دید در شب و پلاک خوان اهمیت فراوانی دارد. نحوه عملکرد این فناوری به این شکل است که نور شدید محیط  که ناشی از منبع قوی نوری است را حذف کرده و تصاویر با کیفیت بیشتری ایجاد می کند. برای مثال هنگامی که دوربین پلاک خوان اقدام به ثبت پلاک اتوموبیل ها در تاریکی می کند به دلیل نور شدید چراغ اتوموبیل این تصاویر با اخلال روبرو می شود. این فناوری نور شدید چراغ اتوموبیل را کاهش می دهد تا پلاک اتوموبیل به صورت واضح و خوانا ثبت شود.

 

 

تکنولوژی HLC

 

تکنولوژی EIS

این تکنولوژی در دوربین مدار بسته برای از بین بردن نویز و تاری تصویر استفاده میشود، در واقع این تکنولوژی به عنوان یک تثبیت کننده تصویری میباشد. عموما از دوربین هایی با این تکنولوژی در پارکینگ ها، جاده ها و مکانهای پرتردد استفاده میشود.

 

 

تکنولوژی EIS

تکنولوژی Auto Iris و P Iris

Auto Iris یک لنز موتوردار با قابلیت تنظیم خودکار Iris است که برای ضبط تصویر با کیفیت با نور مناسب، در شرایط محیطیای که میزان نور محیط متغیراست مناسب است . در مقایسه با لنز های با Iris ثابت ذستی، لنزهای Auto Iris از تکنولوژی پیشرفتهتری بهره میبرند. دوربین های مداربسته دارای تکنولوژی Auto Iris معمولا گرانتر هستند.

لنز P Iris مختص دوربین های مداربسته نظارتی توسعه داده شده و امکان تنظیم آیریس و میزان نور ورودی را بدون تغییر در میدان دید و فوکوس دوربین مداربسته، فراهم می سازد . بدین ترتیب همیشه تصویری دقیق و واضح از تمام قسمت های تصویر با مناسب ترین میزان نوردهی، خواهیم داشت.

 

تکنولوژی عبور از خط تعیین شده( Line Crossing )

دهمین مورد از ۱۰ تکنولوژی جدید در دوربین های مداربسته مربوط می شود به تکنولوژی عبور از خط تعیین شده. این فناوری به شما این امکان را می دهد تا بر روی تصویر دریافتی، خطی مشخص کنید و در زمانی که سوژه نزدیک به این خط شود آژیر خطر به صدا در آید از این تکنولوژی می توان در حفاظت پیرامونی یک کارخانه و یا زندانها و … استفاده کرد.

 

مقالات بیشتر برای مطالعه:

فناوری SenseUp در دوربین مداربسته

سرعت شاتر در دوربین مداربسته

نحوه محاسبه یو پی اس برای دوربین مدار بسته

نصب دوربین مداربسته در رستوران ها

قیمت دوربین خودرو

دستگاه DVR هیبرید

دوربین پلاک خوان

 



:: بازدید از این مطلب : 177
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 


دوربین مداربسته شمارش افراد

دوربین مداربسته شمارش افراد : ازدحام جمعیت و موج گسترده شهر نشینی که منجر به افزایش شدید جمعیت شهرهای بزرگ شده است، موضوعیست که دغدغه مدیران شهری در سرتاسر جهان به حساب می آید. در کشور ما شهر های میلیونی و پرجمعیت در چند سال اخیر به شدت افزایش پیدا کرده است و در نتیجه نیاز به تکنولوژی های جدید برای مدیریت بیش از گذشته احساس می شود. دوربین مداربسته شمارش افراد یکی از فناوری های جدید بکار رفته در دوربین های مداربسته نسل جدید است که می تواند به راحتی میزان عبور و مرور افراد در یک مکان خاص را محاسبه کند و در صورت نیاز تمهیدات لازم را به مدیران یک مجموعه ارائه دهد.

با این حال اگر بخواهیم از این فناوری در یک مجموعه تجاری یا خدماتی استفاده کنیم باید این موضوع را به درستی و دقت مورد ارزیابی قرار دهیم که چه مکانی برای نصب دوربین مدار بسته شمارش افراد مناسب است. به هر حال این دوربین ها به همراه فناوری های دیگر هوش مصنوعی در دوربین مداربسته مانند سنسور های آلارم، اخطارهای آتش سوزی و دوربین های تشخیص چهره و … یکی از ملزومات آینده همه ما به حساب می آیند.

 

رایج ترین موارد استفاده از دوربین شمارشگر افراد

در مقدمه این متن اشاره کردیم که دوربین های مداربسته شمارش افراد برای اماکن عمومی مانند نمایشگاه ها، فروشگاه های زنجیره ای، ادارات و مکان های شهری پر رفت و آمد به شکل گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد. اما این دوربین ها برای فروشگاه های بخش خصوصی با مقیاس های متوسط نیز جذاب است. مدیران این فروشگاه ها می توانند با استفاده از فناوری دوربین مدار بسته شمارش افراد میزان عبور و مرور مشتریان خود در ساعات مختلف روز و هفته را محاسبه کنند و در صورت نیاز با طراحی مسیر های رفت و آمد مشتریان در لاین های مختلف یک تجربه خرید مثبت را برای شهروندان ثبت کنند. همچنین مدیران فروشگاه ها می توانند با دیتاهای مختلف این دوربین ها استراتژی های هوشمندانه فروش و تبلیغات را تنظیم کنند.

 

نکته مهم دیگر در استفاده فروشگاه ها از دوربین مداربسته شمارش افراد این است که این دوربین ها می توانند در سازماندهی پرسنل برای خدمت رسانی بهتر نیز اطلاعات کافی در اختیار شما قرار دهند. برای مثال شمارش افرادی که به فروشگاه شما مراجعه می کنند تعداد خریداران را مشخص می کند و به شما می گوید که کدام بخش های فروشگاه بیشتر مورد توجه مشتریان قرار می گیرد. مکان های جذاب می تواند مورد ارزیابی قرار گیرد و نکات مثبت آن فضا ها به دیگر فضاها نیز منتقل شود.

 

مزایای نامبرده باعث شده تا فناوری شمارش افراد در دوربین مداربسته در یک سال گذشته با رشد چشمگیری در سرتاسر جهان مواجه شود. بر اساس آمار جهانی انتظار می رود سیستم شمارش افراد از ۹۰۰ میلیون دلار ارزشی که در سال ۲۰۱۸ داشته، تا سال ۲۰۲۵ به ۲ میلیارد دلار برسد.

 

دوربین شمارش افراد

 

تنظیمات دوربین شمارش افراد

در بازار انواع مختلفی از دوربین شمارشگر افراد تحت برند های مختلف وجود دارد و می توان همه این دوربین ها را به دو دسته کلی شمارشگر های مدت دار ( TOF) و شمارشگر های مبتنی بر مادون قرمز تقسیم بندی کرد. نکته مهم در خصوص دوربین شمارش افراد این است این دوربین ها می توانند با سیستم های دیگری مانند آنالیز ویدئو، دوربین های تحت شبکه، دوربین های تشخیص چهره و … ترکیب شوند.

برای اینکه سیستم شمارش افراد بر اساس ویدئو به شکلی مؤثر عمل کند، نصب صحیح لازم است. بر اساس مطلبی که از ACTi منتشر شده بود، در زیر نکاتی ارائه شده که برای نصب درست و اصولی یک دوربین شمارش افراد لازم هستند.

 

  • دوربین را مستقیماً بالای محل رفت و آمد افراد قرار دهید.
  • دوربین را نچرخانید.
  • اگر سرامیک کف یا شیشه پنجره انعکاس نور ایجاد می کنند، پیشنهاد می شود از پوششی مات برای کف و پنجره یا یک فرش ساده در حوزه تشخیص سیستم استفاده کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که درب ها در خط تشخیص دوربین، باز نمی شوند.

سطح نور مناسب برای عملکرد صحیح این دوربین ها بالای ۳۰۰ لوکس است؛ زیرا در تصاویر تاریک، تشخیص افراد در حال حرکت مشکل خواهد بود.

 

نکات نوردهی محیط برای عملکرد بهتر دوربین

 

  • نور مستقیم خورشید می تواند تارهای باریکی در تصویر ایجاد کند و در نتیجه کیفیت نهایی تصاویر به شدت پایین می آید. پس از نور مستقیم و شدید خورشدی در محدوده تشخیصی دوربین اجتناب کنید.
  •  تا حد امکان اشیای درخشان و براق که به شدت نور محیط را انعکاس می دهند از محدوده دوربین دور نگه دارید.
  •  نور دهی در محیط را به صورت مداوم و پایدار با یک طیف نور متعادل تنظیم کنید. عدم وجود نور کافی به مانند نور شدید می تواند کیفیت تصاویر را کاهش دهد.
  •  در تنظیمات نور دهی محیط علاوه بر شدت نور باید به ترکیب سیستم های نوردهی نیز توجه داشته باشید تا سایه های شدید در اثیر عدم توازن این سیستم بر روی اجسام ایجاد نشود.
  • رنگ نور را مطابق با محیط های واقعی تنظیم کنید تا مو را به وضوح از لباس ها تشخیص دهد. اگر رنگ مو و بدن افراد بسیار شبیه به هم باشد، ممکن است به آسانی تشخیص داده نشوند.

 

مقالات مرتبط:

EOC در دوربین مدار بسته

فناوری  DNR در دوربین مداربسته

فناوری SenseUp در دوربین مداربسته

دوربین مدار بسته وریفوکال

واتر مارک (WATERMARK) در دوربین مدار بسته

انواع میکروفن دوربین مداربسته



:: بازدید از این مطلب : 178
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

دوربین های بی سیم تصاویر را از طریق امواج (رادیویی، وای فای و …) منتقل می کنند. سپس تصاویر توسط یک گیرنده دریافت شده و  به دستگاه های ذخیره و ضبط منتقل می شوند (دستگاه NVR ،DVR  یا سرور). به این ترتیب شما می توانید از طریق مانیتور یا هر نمایشگر دیگری به آسانی تصاویر را مشاهده نمایید. یک سیستم امنیتی بی سیم نیاز به سیم کشی کمتری داشته و از این رو دیوارها و کفپوش های شما را از هر نوع حفاری یا سیم کشی که باعث خرابی دکور شما می شود، بی نیاز می کند.

انواع دوربین بی سیم

دوربین های بی سیم به دو دسته تقسیم بندی می شوند:

  1. دوربین بی سیم دیجیتال (IP)
  2. دوربین بی سیم آنالوگ

دوربین بی سیم آنالوگ

جالب است بدانید که دوربین های آنالوگ نیز دارای انواع بی سیم هستند. دوربین بی سیم آنالوگ سیگنال های تصاویر را به سیگنال های رادیویی تبدیل نموده و به این ترتیب امکان انتقال آنها را فراهم می کنند. این دوربین ها دارای برد های متفاوتی هستند و امروزه استفاده از آنها تا حد زیادی محدود شده است.

معایب دوربین های بی سیم آنالوگ

دوربین های بی سیم آنالوگ با وجود سادگی و ارزان قیمت بودن معایب زیادی دارند که کاربرد آنها را محدود کرده است:

  1. سیگنال این دوربین ها به شدت تحت تاثیر شرایط محیطی و نویز های الکترومغناطیسی قرار می گیرد. و در صورتی که فضای موجود دارای موانع زیادی باشد که مانع از عبور سیگنال ها شود و یا شرایط جوی مناسبی در محل وجود نداشته باشد عملکرد دوربین به شدت افت خواهد کرد.
  2. از سویی دیگر امروزه تولید کنندگان برند های معتبر دوربین های مداربسته تمایلی برای تولید این دسته از دوربین های ندارند. متاسفانه تنها دوربین های بی سیم موجود در بازار ایران دوربین های با برند های ناشناخته و فیک هستند که معمولا کیفیت و ماندگاری بالایی نیز ندارند.

دوربین بی سیم دیجیتال (IP)(دوربین Wifi)

دوربین های تحت شبکه بی سیم اطلاعات را از طریق امواج (Wifi) منتقل می کنند. این امر باعث شده که دوربین قادر باشد تا حجم بیشتری از اطلاعات را با سرعت بالاتری منتقل کند. البته معمولا دوربین هایی که بر روری خود آنتن وای فای دارند از برد انتقال مناسبی برخوردار نیستند و برای اینکه بتوان حداکثر استفاده را از توان دوربین نمود باید از آنتن های حرفه ای دیجیتال استفاده کرد.

چگونه تصاویر دوربین وای فای را بر روی NVR دریافت کنیم؟

پس از نصب دوربین مداربسته بی سیم یا وای فای سوالی که مطرح می شود این است که چگونه تصاویر را بر روی دستگاه ضبط دریافت نماییم و آیا لزوما برای این کار به اینترنت نیازمندیم. خب باید بدانید که برخی از دستگاه های NVR وجود دارند که دارای قابلیت وای فای بوده و می توانند تصاویر ارسالی از دوربین را بدون نیاز به اینترنت دریافت نمایند. اما بسیار محدود و کمیاب اند. روش دیگر برای دریافت تصاویر استفاده از یک گیرنده یا اکسس پوینت در محل است که تصاویر را دریافت نموده و از طریق یک کابل شبکه به NVR منتقل می کند.

تامین برق دوربین  های بی سیم

تامین برق دوربین های بیسیم به دو صورت انجام می شود. یا مستقیما از طریق سیم کشی به منبع برق متصل می شوند و یا اینکه برخی از مدل های موجود دارای باتری داخلی هستند و بوسیله باتری تغذیه می شوند.

معایب دوربین های بیسیم

لازم به ذکر است که محدودیت هایی برای دوربین های بی سیم وجود دارد. این دوربین های به صورت کلی از ثبات کافی برخوردار نیستند. برای کارکرد مناسب یک دوربین بی سیم، باید سیگنال های پایداری جهت اتصال به شبکه برای ضبط و ذخیره تصاویر در محل وجود داشته باشد. اگر این اتصال قطع شود، دوربین بی سیم شما نمی تواند کارکرد مناسبی داشته باشد.

برد دوربین بیسیم

محدوده و قدرت سیگنال ارسالی در دوربین بیسیم به چند عامل بستگی دارد، از جمله ساختار مکان نصب و مصالح بکارفته، تعداد موانع و وسایل موجود، تعداد اتاق ها، سایر دستگاه های وایرلس موجود در محل که سیگنال تولید کرده و ممکن است با سیگنال دوربین تداخل داشته باشد. به طور کلی می توان گفت یک دوربین بی سیم نمی تواند از نقطه مرکز نصب خود خیلی دور باشد. برای مثال محدوده برد دوربین های وای فای 20 الی 50 متر در محیط های داخلی و 100 الی 200 متر در محیط های خارجی outdoor است.

  1. https://hiktejarat.com/installation-of-cctv-cameras-in-hotels/
  2. https://hiktejarat.com/product/دوربین-مداربسته-دام-تحت-شبکه-تی-وی-تی-td-9541e3/
  3. https://hiktejarat.com/product/دوربین-مداربسته-تحت-شبکه-بولت-هایک-ویژ-9/
  4. https://hiktejarat.com/product/دوربین-مداربسته-تحت-شبکه-بولت-هایک-ویژ-7/
  5. https://hiktejarat.com/دوربین-مدار-بسته/
  6. https://hiktejarat.com/hik-warranty/
  7. https://hiktejarat.com/معرفی-نرم-افزار-ivms-4200/
  8. https://hiktejarat.com/دوربین-مدار-بسته-اسپید-دام/
  9. https://hiktejarat.com/product/ds-2pt3326iz-de3/
  10. https://hiktejarat.com/ups-for-cctv/
  11. https://hiktejarat.com/product/ds-2cd1743g0-i/
  12. https://hiktejarat.com/networkcabling/
  13. https://hiktejarat.com/product/qrt-5-ac/
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 



:: بازدید از این مطلب : 197
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

استاندارد PSIA، با نام کامل Aliance Interoperability Security Physical Security است که در سال 2008 با هدف ایجاد رابط هایی استاندارد برای سخت افزارهای فیزیکی و سیستم عامل های نرم افزاری طراحی شد. استاندارد PSIA به دنبال ایجاد قابلیت سازگاری میان سیستم های امنیتی مبتنی بر شبکه می باشد. بیش از 50 تولید کننده سیستم های مداربسته از قبیل Honywell، Tyco، United Technologies، Milestone، Allegion و .. از استاندارد PSIA پیروی می کنند.

ظاهرا استاندارد و پروتکل های دوربین های مداربسته سهم بزرگی در رشد وتوسعه سریع بازار این محصولات دارند. استاندارد PSIA و ONVIF هر دو از استاندارد و پروتکل های بزرگی هستند که به طور جهانی توسط محصولات نظارتی تحت شبکه بکار گرفته شده اند. از یک طرف، این استانداردها هزینه و پیچیدگی های سیستم های نظارت تصویری را کاهش داده و از طرفی مشکل عدم سازگاری  و تعامل میان دستگاه های مختلف از برندهای متفاوت را نیز حل کرده است. در گذشته تولید کنندگان دوربین های مداربسته با مجموعه ای از استانداردهای تصاویر ویدئویی مواجه بودند که هر کدام دارای گزینه های متفاوتی بودند و همین امر انتخاب را مشکل کرده بود. در هر کدام از این پروتکل ها اشکالاتی به چشم می خورد  که سازگاری دستگاه ها را دچار نقص می کند.

تاریخچه

استاندارد ONVIF نیز در سال 2008 راه اندازی شده است، ONVIF نام اختصاری Open Network Video Interface Forum است، و سازمانی است که به رهبری شرکت هایی همچون سونی، اکسیس و بوش مدیریت می شود. پس از 8 سال فعالیت، ONVIF تبدیل به یک استاندارد جهانی می شود که قصد دارد ارتباطات و مشکلات پردازشی مابین محصولات مداربسته از برندهای مختلف را حل کند. این استاندارد در حال حاضر دارای پروفایل های S، C، G، و Q و است. این پروفایل ها با توجه به نوع کاربردشان هر کدام دارای ویژگی های اختصاصی هستند. در حال حاضر بیش از 1000 شرکت تولید کننده به عضویت ONVIF درآمده اند.

همانطور که قبلا اشاره کردیم، استاندارد PSIA و ONVIF استانداردهای اصلی در جهان هستند که توسط دوربین های مداربسته تحت شبکه مختلف استفاده می شوند. با این حال، ONVIF گروه بزرگتری از تولید کنندگان را شامل می شود و میلیون ها محصول مداربسته با استاندارد ONVIF سازگار هستند. به نظر می رسد استاندارد PSIA به دلیل عدم پشتیبانی توسط تولید کنندگان و نیز به دلیل عدم تلاش خود شرکت برای ارتقا استاندارد های خود از گردونه رقابت خارج شده است. با این حال، برخی از شرکت ها مانند هایک ویژن محصولات خود را با هر دو استاندارد PSIA و ONVIF ارائه می کنند.

تفاوت های میان استاندارد PSIA و ONVIF

از آنجا که هر دو این استانداردها ماموریت و هدف مشابهی دارند. به نظر می رسد هم تولیدکنندگان از تردید در انتخاب هرکدام رنج می برند، و هم بسیاری از کاربران نیز تفاوت بین آنها را نمی دانند. معیارهای تمایز این استانداردها شامل تشخیص دستگاه در شبکه، تنظیمات دستگاه، تحلیل رخدادها، کنترل دوربین PTZ، تجزیه و تحلیل ویدئویی، سیستم آلارم، پخش تصاویر و … است.

1. با توجه به بررسی های صورت گرفته، استاندارد PSIA دارای ویژگی های عمومی تری برای محصولات و تجهیزات مداربسته مانند اکسس کنترل ها، تجهیزات ذخیره سازی و … است. در حالی که به نظر می رسد ONVIF برای حل مشکل عدم تطابق محصولات، بیشتر بر تجزیه و تحلیل ویدئویی به ویژه در دوربین های شبکه متمرکز است.

2. استاندارد PSIA از ساختار (REST) برای خدمات دهی در وب استفاده می کند. در حالیکه، استاندارد ONVIF بر اساس استاندارد پلت های فرم باز مانند XML (برای نحوه توضیح داده ها)، SOAP 1.2 برای انتقال پیام و WSDL برای توصیف خدمات ساخته شده است. تقریبا تمامی سرویس های وب امروزی از REST برای ارائه خدمات استفاده می کنند و استفاده از آن در مقایسه با SOAP بسیار آسانتر است.

3. ONVIF می تواند 100 درصد قابلیت همکاری بین محصولات را تا آنجایی که مرتبط به تشخیص دستگاه در شبکه است، تضمین نماید. البته این امر به طور کلی به شرط استفاده از فناوری مایکروسافت محور (WS Discovery) برای مکانیسم کشف دستگاه است. این به این معنی است که همه دستگاه های شبکه سازگار با ONVIF باید روش WS Discovery را به کار گیرند.

استاندارد PSIA از چندین مکانیسم مختلف برای کشف دستگاه استفاده می کند، از جمله Bonjour، uPnP، Zeroconf. در حالی که PSIA انعطاف بیشتری برای انتخاب نوع مکانیزم برای کشف دستگاه نشان می دهد، اما در عین حال نیز منجر به پیچیدگی پروسه اتصال محصولات سازگار با PSIA می شود. به عنوان مثال، یک دوربین سازگار با PSIA که از Bonjour استفاده می کند نمی تواند با یک سیستم مدیریت ویدئویی با قابلیت پشتیبانی از UPnP کار کند، هرچند که هر دو با استاندارد PSIA سازگار هستند.

4. در مقایسه با ONVIF استاندارد PSIA نمی تواند به طور 100 درصد سازگاری میان دستگاه های مختلف را تضمین کند. دلیل آن این است که PSIA از یک قالب پیام عمومی برای رویدادها و اعلان ها استفاده می کند، در حالی که اطلاع رسانی رویدادها در  ONVIF بر اساس چارچوب WS-Notify است.

https://tiamcctv.com/product/ds-2ae7230ti-a/12.5

https://tiamcctv.com/product/ipc-b140h/13

https://tiamcctv.com/product/td-8623im30m-ar15/13.5

https://tiamcctv.com/product/ds-2ce56d8t-itme-2/17.5

https://tiamcctv.com/product/tl-sg1008mp/17.5

https://tiamcctv.com/product/ds-2cd2063g0-i/19

https://tiamcctv.com/product/td-3104b1h/19.5

https://tiamcctv.com/product-tag/tvt/20.5

https://tiamcctv.com/product-category/security-alarm/21

https://tiamcctv.com/product/thc-t140/22

https://tiamcctv.com/product/ds-7208hqhi-k1/34

https://tiamcctv.com/product/ds-2ce16f1t-it3/37

https://tiamcctv.com/product/ds-2cd2143g0-is/38.5

https://tiamcctv.com/product/ds-2cd1023g0-i/39

https://tiamcctv.com/product-tag/sky/48

https://tiamcctv.com/price-list-tvt-ip/53.5



:: بازدید از این مطلب : 190
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

IEEE 802.11، یک استاندارد اساسی برای شبکه های بی سیم است. در واقع اکثر شبکه های بی سیم محلی (WiFi و WLAN) بر مبنای این استاندارد طراحی و پیاده سازی شده اند. این استاندارد از چند زیر مجموعه تشکیل شده است که هر یک با استفاده از تکنولوژی های پیشرفته، عملکرد و کارایی متفاوتی دارد. مرسوم ترین نوع استاندارد WiFi برای شبکه های بی سیم محلی، استاندارد802.11 است. توسط این استاندارد، انتقال داده با سرعت 1 و یا 2 مگابایت بر ثانیه انجام می شود و پهنای باند 2 گیگاهرتزی دارد. در صورتی که دستگاه های متصل به WiFi بیشتر شوند، پهنای باند بیشتری مورد نیاز است. از این رو با استفاده از فناوری های متفاوت، استاندارد های بهتری عرضه شد.

استاندارد شبکه بی سیم

این استاندارد بی سیم با چند پسوند ارائه شده است که رایج ترین آن ها، 802.11b، 802.11n، 802.11a، 802.11g و 802.11ac  نام دارد. این استاندارد ها می توانند علاوه بر رمز گذاری داده ها، انتقال اطلاعات مختلف را با سرعت های متفاوت انجام می دهد. در ادامه به توضیح جزئی از این استاندارد ها را می پردازیم.

802.11b، این استاندارد، در سال 1999 تایید شد. پهنای باند این استاندارد 2.4 گیگا هرتز است و سرعت انتقال داده را تا 11 مگابایت بر ثانیه فراهم می کند.

802.11g، این استاندارد در سال 2003 تایید شده و از رایج ترین نوع استاندارد IEEE 802.11 در بازار است. این استاندارد در محدوده ی فرکانسی 2.4 گیگا هرتزی عمل می کند و سرعت انتقال داده را تا 54 مگابایت بر ثانیه انجام می دهد.

802.11b، این استاندارد، در سال 1999 تایید شده و پهنای باند آن، 5 گیگا هرتز است. داده ها در این استاندارد با سرعت 54 مگابایت بر ثانیه انتقال می یابند.

802.11n، این استاندارد، داده را با بیشترین سرعت 600 مگا هرتز انتقال می دهد.

802.11ac، این استاندارد، نسل پنجم استاندارد WiFi در مجموعه ی 802.11 است و اغلب با نام WiFi در محصولات مختلف به فروش می رسد. 1.3 گیگابایت بر ثانیه، سرعت رایج این استاندارد برای انتقال اطلاعات است.

  1. https://hiktejarat.com/product/td-7420as1/
  2. https://hiktejarat.com/product/netmetal-5/
  3. https://hiktejarat.com/product-category/cctv-camera/network-camera-ip/
  4. https://hiktejarat.com/product/دوربین-مداربسته-دام-تحت-شبکه-تی-وی-تی-td-9544e3/
  5. https://hiktejarat.com/product/td-7524as1/
  6. https://hiktejarat.com/product/nvr-208mh-c-8p/
  7. https://hiktejarat.com/product/thc-t140-p/
  8. https://hiktejarat.com/academyforexperts/
  9. https://hiktejarat.com/product/دستگاه-ضبط-تصاویر-تحت-شبکه-تی-وی-تی-td-3108b1h/
  10. https://hiktejarat.com/product/td-7423ae2hd-fz-sw-ir3/
  11. https://hiktejarat.com/product/ds-7116hqhi-k1/
  12. https://hiktejarat.com/product/سوئیچ-48-پورت-مدل-tl-sg1048/
  13. https://hiktejarat.com/security-challenges-protecting-smes/
  14. https://hiktejarat.com/تکنولوژی-anr-در-دوربین-مداربسته/
  15. https://hiktejarat.com/product/nvr-p32-4a/
  16. https://hiktejarat.com/product/hr901-afg-82n/
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


:: بازدید از این مطلب : 181
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

قابلیت PoE یا انتقال انرژی الکتریکی از طریق شبکه یکی از کاربردیترین قابلیتهای امروزی دوربینهای مداربسته است. در ادامه این مقاله قرار است 5 سوال کلیدی و مفید در این زمینه را شرح دهیم:

  1. آیا می شود میزان توان PoE (وات مصرفی) را با استفاده از یک midspan و سویچ دوبرابر کرد؟
  2. آیا هر پورت بتنهایی می تواند حداکثر توان PoE سوئیچ را داشته باشند؟
  3. آیا امکان دارد کابلی به پورتی متصل باشد و در انتهای دیگر به دوربین مدار بسته متصل نباشد و باعث برق گرفتگی شود و خطری ایجاد نماید؟
  4. از طریق PoE حداکثر در طول کابل تا چه مسافتی امکان انتقال انرژی ممکن است؟
  5. آیا امکان دارد دوربین مداربسته ای که به آداپتور وصل است با وصل همزمان کابل شبکه با قابلیت PoE آسیب ببیند؟

در ادامه مقاله آموزشی دوربین مداربسته سی سی تی وی آنلاین به این سوالات پاسخ می دهیم.

سوال: " آیا می شود میزان توان PoE (وات مصرفی) را با استفاده از یک midspn و سویچ دوبرابر کرد؟"

جواب قطعا نه است. زمانی که دستگاهی از PoE استفاده می کند، دستگاه با شناسایی منبع انرژی و بازشدن مسیر انتقال الکتریکی در پی درخواست از منبع PoE، سوئیچ یا midspan بطور مجزا امکان بهره گیری هم زمان را ندارند. زیرا سوئیچ و midspan هر دو از منبع انرژی یکسانی برق می گیرند و خودشان قابلیت تامین PoE مجزا ندارند. در این حالت تنها دستگاههای PoE می توانند از نزیکترین عامل منبع تغذیه PoE استفاده کنند.

سوال :" آیا هر پورت بتنهایی می تواند حداکثر وات PoE را داشته باشند؟"

جواب : این موضوع همه جا صادق نیست و تضمینی برای آن وجود ندارد. زمانی که در مشخصات یک پورت حداکثر توان الکتریکی قابل تامین برای 802.3af برابر 15.4 یا 802.3at برابر 60 وات در نظر گرفته شده است، امکان تولید این میزان خروجی بستگی به توان کلی PoE و تعداد دستگاههای موجود روی کل پورتها دارد. در این موارد بسته به میزان خروجی الکتریکی که دستگاهها می کشند، ممکن است با افت ولتاژ یا کاهش عملکرد دستگاهها روبرو شوید.

برای مثال در سوئیچ PoE رایج TPLink TL-SG1008P مشخصات دستگاه را می بینید:

PoE switch

حداکثر توان PoE این دستگاه 53 وات است. حداکثر توانی که بر روی هر یک از این 4 پورت قابل تامین است بطور تئوری معادل 13.25 وات خواهد بود (53W/4Ports = 13.25). اما این میزان در مشخصات سوئیچ برای هر پورت 15.4 وات در استاندارد 802.3af عنوان شده است. یعنی 15.4W*4=61.6W که اصلا درست نیست.

تفاوت بین حداکثر انرژی الکتریکی قابل تامین یک پورت در مشخصات و آنچه عنوان کردیم در کل برابر 8.6 وات خواهد بود. این یعنی اگر 4 دوربین مداربسته هر کدام به 15 وات انرژی نیاز داشته باشند با اتصال به سوئیچی که گفتیم با مشکل تامین انرژی روبرو می شوند. در این حالت هر چند لحظه یکبار تصویر دوربین مداربسته بصورت رندوم قطع می شوند یا دوربین مدام راه اندازی می شود و نتیجه مناسب نخواهد بود.

سوال : " آیا امکان دارد کابلی به پورتی متصل باشد و در انتهای دیگر به دوربین مدار بسته متصل نباشد و باعث برق گرفتگی شود و خطری ایجاد نماید؟"

پاسخ : خیر. بدلیل پروسه تامین انرژی بر اساس درخواست دستگاه اتصال شونده، تامین کننده PoE بدون اینکه به دستگاهی متصل شود انرژی الکتریکی را در انتهای کابل القاء نمی کند. یعنی کابلی که به سوئیچ PoE متصل است بدون وصل به دستگاههای دیگر برقی ندارد و امکان برق گرفتگی یا خطراتی از این دست را در اتصال به بدن یا سیمهای دیگر نخواهد داشت.

سوال : " حداکثر در طول کابل تا چه مسافتی امکان انتقال انرژی از طریق PoE وجود دارد؟"

جواب : بر اساس استاندارد IEE802.3 شبکه، حداکثر برد PoE تا 100 متر خواهد بود. بر اساس طراحی شبکه توان الکتریکی می تواند در مسافتهای بیشتری هم در طول شبکه انتقال یابد و تقویت شود. در عمل این مسافت خیلی بیشتر است و در مقاله تست تاثیر مسافت کابل شبکه روی تصویر دوربین مدار بسته مشاهده کردید که PoE تا 300 متر هم با حداکثر توان قابل استفاده است ولی انتقال داده ها در این مسافت ممکن نخواهد بود. البته شرکتهایی هم مثل یونی ویو این امکان را میسر کرده اند.

وقتی برای استاندارد PoE حداکثر مسافت را 100 متر عنوان کرده است، یعنی مسافتهای بیشتر نمی تواند استاندارد شبکه های معمول را تامین نماید (با اینکه PoE مشکلی ندارد) و ممکن است با مشکلات انتقال داده روبرو شوید.

سوال : " آیا امکان دارد دوربین مداربسته ای که به آداپتور وصل است با وصل همزمان کابل شبکه با قابلیت PoE آسیب ببیند؟"

جواب : همیشه نه اما باید مراقب باشید. در بسیاری از موارد دوربینهای مداربسته و یا دستگاههای PoE دیگر حتی در صورت اتصال به دستگاه تامین کننده انرژی PoE بازهم از آداپتور انرژی دریافت می کنند و از دستگاه PoE انرژی درخواست نمی کنند. اما در دستگاههای PoE قدیمیتر در مورد اتصال همزمان PoE و آداپتور دوربین مداربسته بطور همزمان هشدار داده می شد.

در حالت کلی در دوربینهای مدار بسته PoE جدید این مشکل وجود ندارد ولی باید حتما توجه داشته باشید که در دستورالعمل یا دفترچه راهنمای دستگاه هشداری در این باره نداده باشد. بنابراین احتیاط را رعایت کنید.

در انتها باید بدانیم که PoE می تواند با کاهش تعداد کابلها و تامین انرژی و مسیر داده ها در یک کابل همزمان کمک خوبی برای نصب دوربین مدار بسته به کاربر نماید. در دوربینهای مدار بسته قدیمی که PoE را نیز پشتیبانی نمی کنند، تجهیزاتی مثل کابل Midspan می تواند براحتی تبدیل انرژی را روی بستر PoE ممکن سازند و دوربین مدار بسته قدیمی هم قابل استفاده باشد.

  1. توانایی های دوربین مدار بسته تحت شبکه
  2. نحوه انتخاب یک DVR خوب برای دوربین مدار بسته
  3. EOC در دوربین مدار بسته
  4. فناوری Digital noise reduction) DNR) در دوربین مداربسته

مقالات جدید درباره تکنولوژی های دوربین های مداربسته



:: بازدید از این مطلب : 190
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

سری محصولات نظارت تصویری شرکت Hanwha با خانواده Wisenet شامل زیر گروههایی با عنوان P، Q، HD+، T و X در نمایشگاه اینترسک 2017 دبی به نمایش گذاشته شدند. از آنجاییکه بازار خاورمیانه برای محصولات نظارت تصویری و سیستمهای امنیتی نسبت به گذشته وسیعتر و جذابتر شده است، شرکتهای زیادی مثل Hanwha یا سامسونگ سابق، فعالانه تر وارد این نمایشگاه شده است.

شرکت هانوها بتازگی از تولید 5 چیپست جدید با عنوان سری Wisenet X اخباری منتشر کرده است که به عنوان هسته مرکزی تکنولوژی شرکت Hanwha محسوب می شود.

 به گفته مدیرعامل بخش کسب و کار شرکت Hanwha Techwin :

5 چیپست جدید سری Wisenet، با کارکردهایی بالاتر در لیست اولین محصولات ارائه شده بر مبنای راهکارهای تک چیپستی قرار می گیرند. در نتیجه خط تولید دوربینهای مداربسته جدید 5 مگاپیکسلی و 2 مگاپیکسلی استانداردهای صنعتی جدیدی را تعریف خواهند کرد که نه تنها تصاویر بسیار واضح اولویت اصلی است بلکه پردازش تصویری سریعتر و قابلیتهای بروز شده تری نیز همراه خواهند داشت.

سری دوربینهای مدار بسته جدید Wisenet X از WDR با میزان 150 دسی بل و تثبیت کننده تصویری بروزی برخوردارند که با استفاده از سنسورهای ژیروسکوپی و تصاویر بسیار واضح 7/24 قابلیتهای کار در نور کم را افزایش می دهند. با استفاده از دومین نسل تکنولوژیهای فشرده سازی منحصر به فرد Hanwha Techwin با نام WiseStream II، بهترین شرایط ممکن برای دوربینهای مدار بسته Hanwa Techwin برای سازگاری با پهنای باند موجود مهیا شده است. یکی از قابلیتهای مناسب دیگر این سری چیپستها برخورداری از قابلیت تحلیلگر ویدئویی داخلی است که نیاز به دستگاههای VMS را کاهش می دهد.

سری محصولات جدید Wisenet X به محصولات اخیر Wisenet P و Wisenet Q هانوها افزوه شده اند و قرار است با قیمتهای رقابتی بر اساس کارکرد مناسب نیازهای بازارهای عمودی (Vertical Market) را نیز پوشش دهد.

دوربین مدار بسته هانوها سری X

شرکت Hanwha Techwin تبلیغات بسیاری بر روی سری جدید Wisenet X انجام داده و در بخش بازاریابی و توسعه محصولات تاکید زیادی بر روی این محصولات داشته است.

بهره گیری از WDR 150dB برای تصاویر شفاف و واضح

با استفاده از WDR تصاویری با ترکیب دو فریم با میزان Exposure های مختلف بدست می آیند. در سری Wisenet X از WDR با میزان 150 دسی بل و 4 فریم متفاوت برای تولید تصاویری طبیعیتر استفاده می شود. تکنولوژی جدید با کاهش تاری تصویر (نقص فعلی WDR) سعی کرده تصاویر رنگی و شاداب و واضحی تولید نماید.

تثبیت تصویری دقیقتر با سنسورهای ژیروسکوپیک (تشخیص زاویه و تراز)

سنسور Gyro داخلی دوربینهای مدار بسته Wisenet X برای تثبیت تصویری بهتر مورد استفاده خواهد بود. تثبیت تصویر زمانی مورد استفاده است که یک دوربین مدار بسته توسط باد یا حرکت خودروها به لرزه می افتد و نیاز است تا تصاویر بدور از این لرزشها ضبط شوند.

نظارت با تصاویر رنگی، حتی در شرایط نور کم

در چیپستهای جدید با استفاده از تکنولوژی بکار رفته در لنزها، داشتن تصاویر رنگی در شرایط نور کم بدون استفاده از سیستم نور IR امکانپذیر خواهد بود. به گفته شرکت هانوها از این پس امکان تصویربرداری رنگی در این سری محصولات در تمام طول روز مهیا شده است.

کاهش انتقال داده ها با استفاده از کدک WiseStream II تا 99 درصد

سری دوربینهای Wisenet X قرار است از فشرده سازی H.265 و تکنولوژی WiseStream II برخوردار باشد. با این تکنولوژی فشرده سازی، انکدینگ تصاویر بصورت دینامیکی کنترل شده و کیفیت و فشرده سازی بر اساس تحرکات تصویر بالانس می شوند. با ترکیب تکنولوژی WiseStream میزان استفاده از پهنای باند تا بیش از 99 درصد نسبت به کدکهای معمول H.264 بهینه می شود.

قابلیتهای تحلیلگر ویدئویی بیشتر

تحلیلگر ویدئویی بکار رفته در سری محصولات Wisenet X شامل تحلیلگر صوتی برای تشخیص صدای شکسته شدن مثل شلیک گلوله، شکستن شیشه ها و تنظیم اعلام هشدار بر اساس صدا خواهد بود. این قابلیتها به مدیریت بهتر محیطها کمک بالایی خواهد کرد.

برخوراری از اسلاتهای دوبل SD در کنار درگاه USB

با برخورداری از پورتهای USB در سری جدید دوربینهای مدار بسته، امکان برقراری ارتباط دستگاهها به تجهیزات موبایل از طریق WiFi ممکن می شود. ضمن اینکه استفاده از دو اسلات SD امکان پشتیبانی از حداکثر 512 گیگابایت حافظه ذخیره سازی مهیا خواهد بود و در زمان از کار افتادن شبکه می تواند بسیار کار آمد باشد.

آنچه مطالعه کردید مقاله شرکت Hanwha در آستانه برگزاری نمایشگاه Intersec 2017 بود که در سی سی تی وی آنلاین تقدیم شما گردید. ما را با نظرات خودتان یاری کنید.

  1. مقالات جدید درباره تکنولوژی های دوربین های مداربسته
  2. عوامل موثر بر قیمت دستگاه DVR  
  3. معرفی قابلیت AWB در دوربین مداربسته
  4. آموزش محاسبه هارد برای دوربین مدار بسته

آموزش نصب دوربین مدار بسته شبکه



:: بازدید از این مطلب : 190
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

استفاده از منابع نوری

در هنگام استفاده از منابع نور در فضای آزاد با حجمی در حدود 4.5 لوکس در نزدیکی دوربینهای مداربسته شروع به مقایسه دوربینهای مداربسته کردیم. در صحنه زیر می بینید که دوربین مداربسته اویجیلون تصاویری ارائه می کند که کمی رنگ پریدگی دارد و جزئیات اجسام کاهش یافته و تقریبا تمام تصویر برگه سنجش بینایی غیرقابل تشخیص است. دوربین مدار بسته سونی VB770 تصاویر بهتری ارائه می داد و تقریبا اجسام و نوشته های تصویر بخوبی قابل تشخیص هستند.

بررسی تخصصی دوربین مدار بسته سونی، اویجیلون، هایک ویژن و اکسیز

در این میزان نور، کارایی وضعیت رنگی و وضعیت تک رنگ بشدت با یکدیگر در تمام دوربینهای مدار بسته مورد بررسی یکسان بودند. به همین دلیل در مقایسات بعدی تنها در حالت تک رنگ (Monochrome) به مقایسه پرداختیم.

بررسی تخصصی دوربین مدار بسته سونی، اویجیلون، هایک ویژن و اکسیز

در میزان PPF حدودا برابر 65 با زاویه دیدی 60 درجه، دوربین مدار بسته اویجیلون Pro جزئیاتی یکسان با دوربینهای مدار بسته 1080P ارائه می داد و تنها دوربین مدار بسته سونی VB770 تا حدودی تمام جدول سنجش را پوشش داد.

بررسی تخصصی دوربین مدار بسته سونی، اویجیلون، هایک ویژن و اکسیز

در آخر هم در PPF حدود 45 مشاهده و تشخصی فرد در تصویر تمام دوربینهای مدار بسته غیر قابل ممکن بود.

بررسی تخصصی دوربین مدار بسته سونی، اویجیلون، هایک ویژن و اکسیز

بررسی دوربینهای مدار بسته در نور روز

در طول روز دوربین مدار بسته اویجیلون Pro تصاویر بسیار بهتری از دوربینهای مدار بسته 1080P ارائه داد و تقریبا 2 تا 3 خط از جدول تشخیص بینایی بخوبی در سطوح سنجش نزدیک قابل تشخیص بودند و جزئیات اجسام هم بدلیل بالابودن PPF بخوبی مشاهده می شدند.

بررسی تخصصی دوربین مدار بسته سونی، اویجیلون، هایک ویژن و اکسیز

با پیشروی در بررسیها با تفاوتهای بسیار بیشتری روبرو شدیم. دوربینهای مدار بسته 1080P جزئیات بسیار خشن و ناقصی ارائه می دادند اما دوربین مداربسته سونی و اویجیلون جزئیات تقریبا یکسانی ارائه می دادند و تنها کمی نور تصویرها فرق داشت.

بررسی تخصصی دوربین مدار بسته سونی، اویجیلون، هایک ویژن و اکسیز

در مقایسه آخر هم که در فاصله دورتری از دوربینهای مدار بسته بدست آمد دوربین مدار بسته اویجیلون جزئیات بهتری نسبت به دوربین مدار بسته سونی VB770 ارائه کرد و قابلیتهای بهتری را به نمایش گذاشت. دوربینهای مدار بسته 1080P تقریبا جزئیات بسیار کمی در این فاصله داشتند و روی جدول سنجش هم تقریبا چیزی قابل تشخیص نبود.

بررسی تخصصی دوربین مدار بسته سونی، اویجیلون، هایک ویژن و اکسیز

مقایسه پهنای باند دوربینهای مدار بسته

نرخ انتقال بیتها در دوربین مدار بسته اویجیلون Pro 4K خیلی بیشتر از میزانی است که در دوربینهای مدار بسته 4K در نور کم (حدود 0.1 لوکس) شاهد آن هستیم و عددی بیش از 32 مگابیت در ثانیه می باشد. البته باید توجه داشت که این میزان شامل جریان تصویری اصلی است که بیشترین رزولوشن را داراست و جریانهای دیگر که با HDSM سر و کار دارند در این دسته قرار نداشتند. میزان انتقال بیتها بصورت کلی در زمان تاریکی که شامل جریان تصویری رزولوشن پایین است تقریبا 46 مگابیت بر ثانیه بود.

بررسی تخصصی دوربین مدار بسته سونی، اویجیلون، هایک ویژن و اکسیز

وضعیت صحنه های ساکن یا Idle

فرم ور دوربین مدار بسته اویجیلون شامل قابلیت کاهش پهنای باندی با نام وضعیت صحنه های ساکن یا بیکار (Idle) بود که با تنظیم میزان فریمهای تصویر و فشرده سازی و ترکیب فریمهای I در زمان سکون صحنه وضعیت را بهبود می بخشید. در تنظیمات پیش فرض این قابلیت میزان فریمها در ثانیه 1، میزان ترکیب فریمهای I هر 4 ثانیه و میزان فشرده سازی یا Cap هم ثابت بوده که میزان مصرف پهنای باند چیزی در حدود 75 تا 80 درصد چه در روز و چه در شب در زمان سکون تصویر در صحنه کاهش می یابد.

بررسی تخصصی دوربین مدار بسته سونی، اویجیلون، هایک ویژن و اکسیز

نتایج خیلی بهتری هم با افزایش میزان فشرده سازی تصاویر و ترکیبات I فریمهای مختلف بدست می آید.

توجه کنید که برخلاف کدکهای هوشمند مثل Zipstream در اکسیز یا H.264+ هایک ویژن، وضعیت صحنه ساکن اویجیلون در زمان پویا شدن تصویر اصلا انتقال بیتها را کاهش نمی دهد و به تنظیم فشرده سازی پشت صحنه و اجسام متحرک مثل کدکهای هوشمند نمی پردازد. در بررسیهای انجام شده فهمیدیم که حتی در صحنه های شلوغ هم دیگر کدکهای هوشمند می توانند چیزی در حدود 50 درصد و حتی فراتر مصرف پهنای باند را کاهش دهند.

صرفه جویی پهنای باند در ارتباط HDSM سرور به دستگاههای گیرنده

HDSM اویجیلون بصورت دینامیکی ارتباط و پهنای باند سرور-کلاینت یا سرور ارائه تصویر و گیرنده ها را تنظیم می کند و براساس سایز تصویر نمایشی و زوم دیجیتال آنرا مدیریت می کند. درواقع بطور ساده جریانها به بلوکهایی تقسیم می شدند و تنها بلوکهای لحظه ای از سرور به دستگاهها ارسال می شد و کاهش مورد نیاز پهنای باند در زمان زوم دیجیتال رخ می داد. برای مثال وقتی دوربینهای مدار بسته 4K Pro در حالت شب در پنجره های مجزای 2 در 2 دیده می شوند، انتقال بیتها در ارتباط تقریبا 8 مگابیت بر ثانیه می شود. با زوم به گوشه های تصویر در میدان دید دوربین مدار بسته میزان انتقال بیتها (Bitrate) تا 3.5 مگابیت بر ثانیه کاهش می یابند.

جریان تصویری دوم RTSP

هیچ راهی برای مشاهده یا انتقال جریان تصویر دوربین مدار بسته H4 Pro بصورت full 4K از طریق ONVIF یا RTSP به پلتفرمهای دیگر وجود ندارد. اما جریان تصویر جایگزین با رزولوشن 1080P می تواند به دستگاههای دیگر از طریق RTSP منتقل شوند.

  1. فناوری BLC در دوربین مداربسته
  2. امنیت دوربین تحت شبکه / رفع نویز دوربین مدار بسته
  3. نصب دوربین مداربسته در رستوران ها
  4. نحوه محاسبه یو پی اس برای دوربین مدار بسته
  5. سرعت شاتر در دوربین مداربسته


:: بازدید از این مطلب : 182
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 


سرعت شاتر در دوربین مداربسته

تصویر برداری در دوربین های عکاسی و دوربین های مداربسته بر اساس میزان نور دریافتی از محیط است. مکانیزم تصویر برداری به طور کلی به این شکل است مقداری نور به یک سطح حساس به نور برخورد کرده و با تاثیر آن تصویری از محیط ثبت می شود. اگر بخواهیم این فرآیند را با چشم انسان مقایسه کنیم، دیافراگم موجود در دوربین ها همان کار عنبیه چشم را انجام می دهد که در شرایط نوری مختلف باز و بسته می شوند. دیافراگم دوربین های مداربسته نیز در شرایط کم نوری بزرگ شده و در شرایط نور زیاد کوچک می شوند تا از این طریق میزان نور عبوری و دریافتی لنز دوربین ها کنترل شود. در این فرآیند شاتر دوربین مدت زمان باز و بسته بودن دیافراگم برای دریافت نور را کنترل می کند.

مفهوم سرعت شاتر

بر اساس تعریف ذکر شده در بالا سرعت شاتر دوربین مدار بسته به مدت زمانی اشاره می کند که شاتر باز می شود. این مدت زمان هر چه بیشتر باشد نور بیشتری پس از عبور از لنز و دیافراگم دوربین به سنسور ها برخورد می کند و تصویر شفاف تر نوری ثبت می شود. در تصویر زیر اعداد ذکر شده نشان دهنده سرعت شاتر است.

 

سرعت شاتر در دوربین مداربسته

 

هرچه زمان شاتر کمتر باشد امکان تار شدن اجسام متحرک در تصویر کمتر است.

شاتر دیجیتال در دوربین مداربسته نسل جدید

بر اساس طراحی های مهندسی شده شاتر دوربین مداربسته، چالش بر انگیز ترین موضوع این است که کل صفحه حسگر های دوربین باید به یک میزان فوتون های نور را دریافت کنند تا از این طریق تصاویر واضح تری داشته باشیم. بگذارید با یک مثال این موضوع را دقیق تر بررسی کنیم، تصور کنید که شاتر در دوربین های مداربسته به مانند درب اتوماتیک پارکینگ ها عمل می کند، بنابراین وقتی درب این پارکینگ فرضی باز می شود نور به سطح حساس داخلی برخورد می کند و تصویر ایجاد می شود. در چنین شرایطی مشخص است که قسمت پایینی سطح حساس، نور بیشتری دریافت کرده و قسمت های بالایی نور کمتری به آنها برخورد می کند. بنابراین در چنین شرایطی یک تصویر از روشنایی به تیرگی خواهیم داشت!

 

در چند دهه گذشته برای این چالش، طراحی های مختلفی برای شاتر های دوربین ها ایجاد شده است. برای مثال دوربین های مدرن SLR و DSLR، از شاتر focal-plane استفاده می کنند. ایده شاتر در این دوربین ها استفاده از پرده در پشت دریچه اصلی برای کنترل و تنظیم نور در تمام سطح حسگر است. پرده در این دوربین ها با ایجاد یک سد در پشت دریچه نور اصلی کمک می کند که نور متعادل تری به سطح حسگر برخورد کند و در نتیجه تصویر شفاف و واضحی توسط دوربین ایجاد می شود.

 

سرعت شاتر در دوربین مداربسته

 

در این طراحی، عملیات بسیار سریع، تا 1/8000 ثانیه، در دوربین های SLR و DSLR قابل انجام است.

فرآیند های توضیح داده شده در بالا مربوط به دوربین های نسل قدیم بود و به مانند همه تکنولوژی های عصر جدید، شاتر های دیجیتالی نیز در دوربین ها جایگزین نسل قدیم شده اند. در شاتر های دیجیتالی ، جسم فیزیکی برای کنترل نور ورودی وجود ندارد بلکه به وسیله فرآیند های دیجیتال، حسگر دیجیتالی برای مدت زمانی فعال می شود و بعد از دریافت نور محیط از کار می افتد. در چنین مکانیزمی سرعت شاتر الکتریکی می تواند بسیار بیشتر از نسل قدیم شاتر ها باشد.

 

سرعت شاتر در دوربین مداربسته

تاثیر سرعت شاتر دوربین های مداربسته را به وضوح می توانید در تصاویر ایجاد شده مشاهده کنید. به طور کلی در نسل جدید دوربین های مداربسته سرعت شاتر به شکل اتوماتیک در محیط های مختلف تنظیم می شود و نیازی به تنظیمات دستی نیست. اما اگر اختلالی در تصویر ایجاد شده مشاهده شد باید این تنظیمات مجدد انجام شود. به طور کلی شاتر دوربین مداربسته در محیط های پر نور سرعتر عمل می کند و در محیط های تاریک سرعت آنها کاسته می شود.

 

نکته مهم دیگر در خصوص تنظیمات شاتر دوربین مداربسته مربوط به سرعت حرکت اجسام محیط است. بر اساس یک اصل می دانیم که هر چه زمان شاتر دوربین مداربسته کمتر باشد احتمال تار شدن اجسام متحرک در تصویر کمتر می شود بنابراین در صورتی که جسم با سرعت زیاد در حرکت است باید تنظیمات شاتر به شکل دستی انجام شود. این موضوع خصوصا در تکنولوژی دوربین های پلاک خوان مهم خواهد بود. تصویر زیر این موضوع را به شکلی شفاف توضیح می دهد.

 

سرعت شاتر در دوربین مداربسته

بیشتر بخوانید: نصب دوربین مدار بسته   هایک ویژن

عوامل تاثیرگذار بر سرعت شاتر در دوربین مداربسته

 

  • حساسیت چیپ تصویر به نور: هرچه حساسیت چیپ تصویر دوربین مداربسته به نور بیشتر باشد زمان کمتری لازم دارد تا یک تصویر را بسازد.
  • میزان نور محیط: هر چه نور محیط بیشتر باشد، چیپ تصویر می تواند در زمان کمتری تصویر را بسازد

 

نکته پایانی

دوربین مداربسته شاتر فیزیکی ندارد. در واقع چیپ تصویر دوربین همیشه در معرض نور است. اما همانطور که می دانید، دوربین، فیلم متحرک را از طریق گرفتن تعداد زیادی فریم در یک ثانیه می سازد. هر یک از این فریم ها در حقیقت یک عکس هستند. پس دوربین مدار بسته دائم در حال گرفتن عکس از محیط است، در نتیجه با وجود اینکه شاتر فیزیکی ندارد اما زمان شاتر دارد.

سرعت شاتر در واحد زمان تعریفی می شود و عموما کسری از ثانیه است که زمان لازم برای تشکیل شدن یک تصویر در دوربین را توضیح می دهد. برای مثال 1.25 ثانیه میزان زمان لازم برای تشکیل تصویر در شاتری است که بر روی این زمان تنظیم شده است. در دوربین های دیجیتال گفتیم که سرعت شاتر بر اساس نور محیط به شکلی اتوماتیک تنظیم می شود و در نتیجه سرعت شاتر در این دوربین ها را به شکل یک بازه عددی تعریف می کنند.

 

مقالات مرتبط برای مطالعه بیشتر:

  1. تاثیر نور بر عملکرد دوربین مداربسته
  2. تکنولوژی Defog (مه زدایی) در دوربین مداربسته
  3. تکنولوژی ANR در دوربین مداربسته
  4. Dual Stream در دوربین مداربسته
  5. تفاوت دوربین مداربسته HD و FULL HD
  6. امنیت فیزیکی دوربین مداربسته


:: بازدید از این مطلب : 219
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 


نحوه محاسبه یو پی اس برای دوربین مدار بسته

محاسبه یو پی اس برای دوربین مدار بسته : یکی از موضوعات و چالش های مهم هنگام نصب دوربین های مدار بسته بررسی و محاسبه UPS ( سیستم برق اضطراری) برای دوربین مدار بسته است. برای این کار باید توان یو پی اس مورد نیاز به شکلی دقیق محاسبه شود تا در شرایط قطع شدن برق سیستم های شما از کار نیفتد.

 

یو پی اس چیست؟

 

دستگاه برق اضطراری همان طور که از نامش پیداست، در هنگام قطع شدن برق به هر دلیلی، وظیفه تامین برق اضطراری سیستم های مداربسته را دارند. به طور کلی یو پی اس هار ا به دو دسته آفلاین و آنلاین تقسیم می شوند.

 

یو پی اس آفلاین: این نوع از یو پی اس ها هنگامی که سیستم مداربسته به برق شهری متصل است در مدار قرار ندارند و تنها در هنگام قطع شدن برق شهری وارد مدار شده و وسیله برقی را تغذیه می کنند. بنابراین یو پی اس های آفلاین یک تاخیر زمانی میان قطع شدن برق شهری و اتصال سیستم به یو پی اس دارند. این یو پی اس ها برای وسایل برقی صنعتی و خانگی توصیه می شود اما برای سیستم های مداربسته مناسب نیستند.

 

یو پی اس آنلاین: در این نوع یو پی اس دستگاه برق اضطراری همواره در مدار قرار دارد و قطع و وصل شدن برق شهری تاثیر بر عملکرد یو پی اس و سیستم مداربسته شما ایجاد نمی کند. به زبان ساده تر دستگاه برق اضطراری آنلاین همیشه در مدار برق سیستم شما قرار دارد و برق اصلاح شده را به دوربین مداربسته، DVR یا دستگاه NVR شما ارسال می کند.

 

محاسبه ظرفیت یو پی اس

محاسبه یو پی اس برای دوربین مدار بسته به معنی انتخاب درست و مناسب دستگاه برق اظطراری برای دوربین های مداربسته نصب شده در یک پروژه است.  برای آنکه سیستم مداربسته نصب شده حتی بعد از قطع شدن برق به هر دلیلی بتواند به کار خود ادامه دهد نیاز به یو پی اس مناسب داریم. یکی از موضوعات مهم برای خرید یو پی اس مناسب محاسبه ظرفیت مورد نیاز سیستم مداربسته است.

 

در تعریف ساده توان یو پی اس به معنی توان کلیه تجهیزاتی است که قرار است یو پی اس شما آنها را روشن نگه دارد. نکته اول اینکه به یاد داشته باشید عموما 25 درصد توان هر یو پی اس صرف روشن نگاه داشتن و تغذیه خود دستگاه یو پی اس می شود.

 

واحد اندازه گیری توان یو پی اس کیلو وات ساعت (KVA) است و برای محاسبه میزان ساعت ذخیره انرژی توسط یو پی است باید تعداد باطری های متفاوتی که در این سیستم استفاده شده است را محاسبه کرد. به طور کلی میزان آمپر، تعداد باطری ها و توان سیستم برق اظطراری شما از طریق فرمول زیر قابل محاسبه است.

 

تعداد باطری × ولتاژ باطری/توان مصرفی × تعداد ساعت های بکاپ = آمپر ساعت باطری در سیستم برق اضطراری

 

 

مقالات مرتبط برای مطالعه بیشتر:

  1. نصب دوربین مدار بسته در جایگاه سوخت
  2. پورت SATA و ESATA در دوربین مدار بسته
  3. تاثیر طول کابل کشی بر کیفیت تصویر دوربین مداربسته
  4. فناوری BLC در دوربین مداربسته
  5. استاندارد IP و IK در دوربین مداربسته


:: بازدید از این مطلب : 235
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

انواع LED دید در شب برای دوربین مدار بسته

انواع LED دید در شب برای دوربین مدار بسته

انواع LED دید در شب برای دوربین مدار بسته

یکی از روش های مشاهده تصاویر دوربین مدار بسته در شب، استفاده از ال ای دی LED مادون قرمز است.

این LED ها می توانند در کنار لنز و داخل هوسینگ باشند و یا به صورت یک پروژکتور در نزدیکی دوربین مدار بسته نصب گردد. همانطور که می دانید، بعضی از دوربین مدار بسته دارای لنز ثابت هستند و زاویه دید آنها تغییر نمی کند. بنابراین LED مادون قرمزی که جهت این نوع دوربین مدار بسته در نظر گرفته می شود داخل کاور قرار دارد، می توانید به راحتی مکانی را که لنز روی آن تنظیم شده است، روشن کند.

در مدل های دیگری از دوربین مدار بسته، لنز متغیر است مثلا ۴ تا ۹ میلیمتر که در واقع ۳۰ تا ۶۰ درجه، زاویه دید دوربین تغییر می کند. اگر نور ال ای دی به صورت واید و با زاویه باز تابیده شود، فقط اجسامی در شب نشان داده می شوند که در نزدیکی دوربین مدار بسته هستند و اجسام دورتر، به دلیل اینکه نور ال ای دی به آنها نمی رسد، در تصویر نمایش داده نمی شود و تاریک و سیاه دیده می شود.

دو نوع کلی LED مادون قرمز در سیستم های نظارت تصویری وجود دارد

_ LED های کم مصرف و ارزان قیمت

_ LED های گران قیمت حرفه ای با توان بیشتر

برخی دوربین های مدار بسته دارای LED های کمتری می باشند ولی معمولا می توانند فاصله بیشتری را تحت پوشش خود در آورند. همچنین LED های بزرگتر و گران قیمت تر دارای اطمینان و عمر بیشتری بوده و نسبت به LED های کوچکتر قیمت پاییینتری می باشند. در حال حاضر از دوربین های مدار بسته IR دار گران قیمت از ۳ تا ۵ عدد از LED های حرفه ای در داخل دوربین استفاده می کنند.

برد دید در شب مادون قرمز دوربین های مدار بسته به معنای بیشترین عمق دیدی است که به وسیله دوربین مدار بسته در تاریکی قابل دیدن است. این برد به دو اصل مهم وابسته است. اول میزان قدرت LED های موجود بر روی دوربین ها و دوم میزان حساسیت چیپ دوربین مدار بسته به امواج مادون قرمز.

میزان قدرت LED ها

باتوجه به تعداد و نوع آنها مشخص خواهد شد. این LED ها تشابه زیادی باLED های نوری معمولی دارند و دقیقا به همان نحوه عمل می کنند. توجه داشته باشید که برد نوشته شده بر روی کاتالوگ دوربین بیشترین برد پرتاب نور دوربین است و معمولا بیش از برد مفید دید در شب دوربین است.

حساسیت چیپ تصویر نسبت به نور مرئی و نا مرئی با هم متفاوت است. این به آن معناست که ممکن است یک چیپ دوربین مدار بسته حساسیت خوبی نسبت به نور مرئی داشته باشد اما حساسیت آن برای امواج مادون قرمز کم باشد. میزان این حساسیت در بازه های فرکانسی متفاوت توسط نمودارهای نوری چیپ تصویر مشخص می شود.

استفاده از دوربین های مدار بسته دید در شب بسیار کم هزینه و به صرفه است همچنین امکان دید در تاریکی های مطلق را نیز فراهم می کند زیرا تمامی نورهای مورد نیاز از طریق LED های درون دوربین تامین می شود. تمامی دوربین های دید در شب تک رنگ بوده و معمولا سبز تیره هستند، زیرا چشم انسان به این رنگ حساس تر خواهد بود.

قیمت پکیج کامل دوربین مداربسته    دوربین مدار بسته چیست     نصب دوربین مدار بسته     نمایندگی دوربین هایک ویژن

نصب دوربین مدار بسته در مطب های پزشکی

نصب دوربین مدار بسته در مطب های پزشکی

نصب دوربین مدار بسته در مطب های پزشکی

نظارت تصویری یک ابزار امنیتی ارزشمند برای موسسات بهداشت و درمان از هر شکل و اندازه است و به بیماران، پزشکان و کارمندان کمک می کند تا ابتدا در معالجه تمرکز کنند

و نصب دوربین مدار بسته مطب پزشک یکی از ارکان اصلی حفظ امنیت برای مراکز بهداشتی می باشد و این امکان را فراهم می کند که بتوانید در مطب دکتر آرامش داشته باشید زیرا چشمان بیدار دوربین مدار بسته تمام وقایع را ضبط می کند و برای شخص دکتر این مزیت را دارد که بر روی نحوه کار کارکنان خود نظارت داشته باشد.

مزایای دوربین های امنیتی کلینیک

محافظت از بیماران – سوابق پزشکی می توانند برخی از خصوصی ترین اطلاعات را در مورد یک شخص در اختیار داشته باشند و می توانند حاوی اطلاعاتی باشند که می توانند برای سارقان هویت یا سایر طرف های همکار ارزشمند باشند. یک سیستم نظارت تصویری دریک لابی مطب یا اتاق پرونده می تواند به امن بودن سوابق پزشکی و هویت بیماران کمک کند. دوربین های امنیتی کلینیک های درمانی همچنین بیماران را در حالی که منتطر مراجعه به پزشک هستند، ایمن نگه می دارد و به بهبود تجربه کلی آنها کمک می کند.

محافظت از لوازم – یکی از مهمترین قسمت های مراقبت های بهداشتی، داشتن تجهیزات مناسب برای انجام کار است. وسایل پزشکی از موارد ارزان قیمت مانند سواب پنبه گرفته تا تجهیزات پیشرفته مانند دستگاه های اشعه ایکس یا داروهای پیشرفته است. دوربین های امنیتی موجود در اتاق های کلینیک و بیمارستان می توانند به ایمن نگه داشتن منابع و کارآیی عملیات بهداشت و درمان کمک کنند.

مانیتورینگ از راه دور – پیشرفت های ویدیوی IP و فناوری دیجیتال باعث شده است که بتوانید فیلم های نظارت را از راه دور از هر رایانه، تلفن هوشمند یا لپ تاب و موبایل مشاهده کنید، این امر به شما امکان می دهد تا مراکز بهداشتی و درمانی ۲۴ ساعت در روز محافظت بمانند، زیرا مدیران می توانند با کشیدن یک کابل از راه دور از دوربین ها، فورا به هشدارها پاسخ دهند. در منتیجه نصب دوربین مداربسته ضروری است.

خطرات نظارت بر مراکز بهداشت و درمان

حریم خصوصی – بسیار مهم است که از حریم خصوصی بیماران و پزشکان در هر زمان محافظت شود. سلامت یک فرد از نظر قانونی موضوعی است که فقط می تواند بین بیمار و ارائه دهنده خدمات درمانی مورد بحث قرار گیرد، بنابراین دوربین های امنیتی فقط باید در مکان های عمومی قرار بگیرند که در آن باعث به خطر افتادن حریم خصوصی و اعتماد بیمار نشود.

مشاوره راه اندازی برای دوربین های فیلمبرداری IP کلینیک

دوربین ها را در نزدیکی ورودی ها و محل های خروجی قرار دهید تا از هر بازدید کننده ای که وارد کلینیک بهداشت می شود تصویر دریافت کنید و دوربین هایی  را در جلوی اتاق های مطب و راهرو ها استفاده کنید تا از امنیت تجهیزات اطمینان حاصل کنید.

نصاب دوربین مدار بسته مطب

برای اینکه نصب دوربین مدار بسته مطب پزشک داشته باشید و یا اینکه صاحب کلینیک و یا یک مطب پزشکی هستید لازم است این را بدانید که بهترین نصاب دوربین مدار بسته در مطب پزشک در فروشگاه دوربین مدار بسته ایران حافظ می باشد و این امکان را برای شما فراهم می کند که بهترین کیفیت و بالاترین درجه امنیت و نظارت را با پایین ترین قیمت ممکنه داشته باشید می توانید از فروشگاه دوربین مدار بسته ایران حافظ استفاده نمایید و از کادر فنی تخصصی این فروشگاه استفاده کنید.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 286
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

دوربین مدار بسته برای امنیت شهری

دوربین مدار بسته برای امنیت شهری

دوربین مدار بسته برای امنیت شهری

کاربرد اصلی دوربین مدار بسته در دوربین های حفاظتی است اما کاربردهای آن به سیستم های حفاظتی محدود نبوده و از آن فراتر می رود که شامل کاربرد هایی از قبیل پلیسی، نظامی، صنعتی، کنترل ترافیک و … می شود.

یکی از دلایل استفاده از دوربین مدار بسته پیشگیری از جرم است، پیشگیری از جرم یعنی پیش بینی، شناسایی و ارزیابی خطر وقوع جرم و اتخاذ اقدامات لازم برای از بین بردن یا کاهش آن. یکی از مزایای بسیار مهم دوربین مدار بسته بازدارندگی آن است چرا که این دوربین های هوشمند فرصت ارتکاب جرم را از مجرم می گیرد.

تا چند سال پیش دوربین های مدار بسته در بانک، موزه ها و مراکز امنیتی استفاده می شد اما امروزه این دستگاه ها در فعالیت های حفاظتی، امنیتی، اداری و … هم رایج شده. فواید سیستم های نظارتی علاوه بر کاهش جرم می تواند فواید بسیار دیگری برای یک سیستم نظارتی بر شمرد که برخی موارد از این جمله اند:

  • کاهش ترس از وقوع جرم
  • کمک به تحقیقات پلیسی
  • مدیریت مکان
  • جمع آوری اطلاعات

استفاده از دوربین های مدار بسته در برخی موارد نمی تواند چندان موثر باشد که می توان به موارد زیر اشاره کرد:  وقتی چهره مجرم کاملا پوشیده باشد یا مجرم اطلاعات کامل و دقیقی درباره دوربین مدار بسته داشته باشد.

اهمیت دوربین مدار بسته در کنترل ترافیک

امروزه در اکثر کشورهای جهان از دوربین های مدار بسته برای کنترل ترافیک وسایل نقلیه در سطح گسترده ای استفاده می شود. از جمله کنترل میزان ترافیک در خیابان ها و ارسال اطلاعات توسط جی پی اس به رانندگانی که قصد عبور از مسیر آن خیابان ها دارند. تحت نظارت قراردادن تصادفات و شناسایی جرایم رانندگی حداقل کاربرد های دوربین مدار بسته در کنترل وسایل نقلیه هستند.

شناسایی اتوماتیک پلاک خودروها از جمله آخرین دستاوردهای دوربین های مدار بسته در این بخش می باشند.

خلاء قانونی استفاده از دوربین مدار بسته

برای استفاده از دوربین مدار بسته، قانون مدنی نداریم و این خلاء قانونی است. فیلم و عکس ضبط شده توسط دوربین در ماده ۱۲۵۷ قانون مدنی جزء ادله اثبات جرم نیست و تنها می تواند در کنار سایر دلایل در اقناع قاضی موثر باشد.

کشور دوربین های مدار بسته

بریتانیا با نصب یک دوربین به ازای هر ۱۴ نفر از جمعیت خود، بیش از همه کشورهای جهان بر قلمرو خود نظارت دارد. این کشور تنها یک درصد از جمعیت جهان را در خود جای داده اما ۲۰ درصد از دوربین های مدار بسته کنترل در این کشور است.

قانون استفاده از دوربین مدار بسته

ماده ۶۶۹ قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات: در صورتیکه کسی از این فیلمها برای تهدید به قتل یا ضررهای تفسی یا شرفی یا مالی یا به افشای سری نسبت به خود یا بستگان او اقدام کند، اعم از اینکه به این واسطه تقاضای وجه یا مال یا تقاضای انجام امر یا ترک فعلی را کرده یا نکرده باشد، به موجب ماده ۶۶۹ قانون مجازات اسلامی، به مجازات:

  1. شلاق تا ۷۴ ضربه یا              ۲٫ زندان از دو ماه تا دو سال محکوم خواهد شد.
سخن آخر

در حال حاضر محال است که از خیابانی عبور کنید که در آن دوربین های مدار بسته دولتی یا خصوصی ناظر اعمال شما نباشند. دوربین های ترافیکی، دوربین های پلیش راهنمایی و رانندگی دوربین های کنترل طرح ترافیک، دوربین های بانک ها و موسسات مالی، دوربین های مدار بسته شرکت ها و مغازه ها، چشمانی همیشه بیدار هستند که اعمال و رفتار شهروندان را زیر نظر دارتد.

با توجه به آنچه کارشناسان در این گفت و گو مورد تاکید قرار دادند تا زمانی که این دوربین ها اعمال و رفتار شهروندان را در محیط های عمومی زیر نظر داشته باشند، خط قرمزی نادیده گرفته نشده است برعکس این اقدام تاثیر بازدارنده در ارتکاب جرایم دارد چرا که مجرمانی که می دانند اعمال آنها ۲۴ ساعت شبانه روز ثبت می شود، به راحتی اقدام به ارتکاب جرم نمی کنند.

به عبارتی هزینه های ارتکاب جرم برای این افراد بالا می رود. اما اگر این دوربین های مدار بسته حریم خصوصی افراد را به خطر اندازد جرم و قابل تعقیب خواهد بود. حریم خصوصی یکی از حقوق شهروندان محسوب می شود که به راحتی نمی توان آن را نقض کرد. بنابراین خط قرمز استفاده از دوربین های مدار بسته، حریم خصوصی افراد است. تا زمانی که این دوربین ها وارد این حریم نشده اند.

جرمی را مرتکب نشده اند. استفاده از دوربین مدار بسته برای اهداف مشروع قانونی و برای حفظ امنیت مشکلی به وجود نمی آورد. حریم خصوصی افراد در دولت جمهوری اسلامی ایران مصون است و هیچ کس حق ورود به آن را ندارد، مگر در مورد تزاحم حریم خصوصی با حقوق دیگران و یا تزاحم حریم خصوصی با مصالح عمومی.

 

پک دوربین مدار بسته  قیمت انواع دوربین مدار بسته   شرکت نصب دوربین مداربسته  برند هایک ویژن

دوربین مداربسته آنالوگ HD چیست؟

دوربین-مداربسته-آنالوگ-HD,,
در مقالات دیگر توضیح دادیم که بزرگترین نقطه ضعف دوربین های مداربسته آنالوگ، محدودیت کیفیت تصویر آنهاست. دوربین های آنالوگ نسل قدیم امکان دریافت تصویر را نهایتا تا کیفیت 0.5 مگا پیکسل داشتند.
شرکت های تولید کننده این دوربین ها با مشاهده روند رشد بازار دوربین های تحت شبکه به این فکر افتادند که به نوعی با همین ساختار آنالوگ کیفیت تصویر دوربین را افزایش دهند. این ایده عمومی نهایتا منجر به تولید تکنولوژی های متفاوت آنالوگ HD شد که در حال حاضر بسیار محبوب شده اند.

آنالوگ HD با آنالوگ قدیمی چه تفاوتی دارد؟

دوربین های آنالوگ قدیمی یا تیوی لاینی با استانداردهای تلویزیونی قدیمی مثل PAL و NTSD کار می کردند. این استانداردها یک نقطه قوت بزرگ برای این دوربین ها بود چراکه به خاطر همخوانی دوربین با این استاندارد شما می توانستید دوربین مداربسته آنالوگ را مستقیما به تلویزیون وصل کنید و تصویر آن را ببینید (بدون نیاز به DVR). از طرف دیگر این استانداردها محدودیت های خاص خود را داشتند که اجازه افزایش کیفیت از حدی مشخص را نمی داد.
پس از مدتی و با معرفی روزولوشن های HD و بالاتر استفاده از استانداردهای آنالوگ قدیمی محدود شد و تطابق دوربین با این استانداردها دیگر مزیت بالایی نداشت. پس شرکت های تولید کننده دوربین به فکر تولید استانداردهای جدید آنالوگ با کیفیت بالاتر افتادند. از طریق تغییر فرکانس خروجی، فشرده سازی تصویر پیش از ارسال و استفاده از سیستم های انتقال سیگنال چند لایه، توانستند استانداردهای جدیدی برای انتقال تصاویر ایجاد کنند که هر یک دارای مشخصات تا حدی متفاوت بود اما همه آنها میتوانستند کیفیت به مراتب بالاتری را انتقال دهند (حداقل 1 مگا پیکسل).

سیستم های آنالوگ نسل جدید چه نقاط قوت و ضعفی دارند؟

نقاط قوت
اصلی ترین نقطه قوت این سیستم ها امکان انتقال تصویر با کیفیت های به مراتب بالاتر نسبت به سیستم های آنالوگ است. در ابتدا دسترسی به کیفیت تصویر 2 مگا پیکسل در این سیستم ها صورت گرفت اما شرکت های تولید کننده هر روز به کیفیت تصاویر افزودند. به طوریکه امروزه سیستم های توربو HD با کیفیت 4K یا 8 مگاپیکسل نیز در بازار موجود است.
از طرف دیگر به واسطه سیستم چند لایه انتقال سیگنال، برخی سیستم های آنالوگ نسل جدید می توانند صدا و تصویر را به صورت همزمان منتقل کنند.
از دیگر خصوصیات مثبت این سیستم ها، تفاوت اندک قیمت آنها نسبت به دوربین های آنالوگ قدیمی است. در واقع قیمت این سیستم ها انقدر مناسب است که استفاده از سیستم های آنالوگ نسل جدید را کاملا غیر منطقی کرده.
نقاط ضعف
بزرگترین نقطه ضعف سیستم های آنالوگ نسل جدید در حال حاضر تطابق پایین آنها با هم است (که البته برخی شرکت ها در حال رفع این مشکل هستند.) این یعنی اگر یک دوربین را با یک تکنولوژی خاص به یک دستگاه ضبط با تکنولوژی دیگر متصل کنید هیچ تصویری دریافت نمی کنید. این موضوع ممکن است کمی شما را برای گسترش سیستم در آینده با مشکل روبه رو کند، البته احتمالا تا چند سال آینده راه حلی برای این مشکل ارائه خواهد شد.

آیا دوربین های آنالوگ نسل جدید جای دوربین های شبکه را میگیرند؟

در واقع نه، این دوربین ها تنها جلوی رشد سریع دوربین های شبکه در بازار را گرفتند. اما همچنان دوربین های تحت شبکه دارای مزایای زیادی نسبت به دوربین های آنالوگ هستند. بزرگترین نقطه قوت دوربین های آنالوگ همچنان سادگی و ارزان قیمت بودن آنهاست اما همچنان برای پروژه های بزرگ و تخصصی استفاده از دوربین های تحت شبکه اولویت دارد.


:: بازدید از این مطلب : 260
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

دوربین مدار بسته و راهکار فرودگاهی

دوربین مدار بسته و راهکار فرودگاهی

حمل و نقل هوایی، مسافر، چمدان، فروشگاه و … در فرودگاه با

توجه به تعداد زیاد افراد و رفت و آمدها، پشتیبانی همزمان اینها

در یک حمل و نقل هوایی یکی از پیچیده ترین وظایف است.

محل هایی مثل قسمت چک و کنترل گذر نامه تا باند فرودگاه

جز الویت ها هستند. راه کارهای فرودگاهی به ادارات و قسمت

های مختلف فرودگاه ها کمک می کند تا سطح امنیت را بالا ببرند.

راه حلهای کامل شامل پوشش گسترده مناطق توسط دوربین های

با عملکرد بالا و پیشرفته مانند WDR و RAD با ذخیره سازی های

گسترده و بهترین مقادیر C/P مرتبط با VMS همراه با ۱۲ متد و

تحلیل هوشمند داخلی حافظ امنیت فرودگاه هاست.

۱۲ تجزیه و تحلیل هوشمند داخلی با بهترین مقادیر C/P

با اجرای در لحظه تجزیه و تحلیل ویدئویی، نرم افزار SURVEON

شناسایی و اعلام هشدار برای حوادث مختلف تعریف شده

توسط کاربر، نظارت موثر و تشخیص و شناسایی به موقع حوادث

را برای فرودگاه ها ارائه می دهد.

NVR های ظرفیت بالا همراه با ثبت اختراع حفاظت RAID

برای حفظ نظارت در بالاترین سطح و محافظت از داده های عظیم

ضبط شده با عملکرد بالای RAID مورد توجه قرار گرفته است.

شرکت SURVEON با ارائه NVR های ظرفیت بالا و پیشرفته امکان

ضبط ۳۶۵ روزه بدون توقف را ارائه می دهد.

مناطق وسیع که دوربین های با قابلیت های پیشرفته پوشش می دهند

زمانیکه وارد نظارت تصویری می شوید، قابلیت اطمینان و کارایی

سیستم باید در نظر گرفته شود. تحت چنین شرایطی SURVEON

دوربین های فیش آی مگاپیکسلی برای نظارت ۳۶۰ درجه بدون نقطه

کور و کاهش هزینه نصب دوربین های اضافی برای مکان های مختلف

در فرودگاه ها ارائه می دهد. دوربین های SURVEON امکان تنظیم

زاویه در ۳ جهت را ارائه می دهند، همچنین با قابلیت های کار کرد

در نور کم و صیق امکان کار در شرایط مختلف نوری و تصاویر با جزئیات

بالا را ارائه می دهد.

مقالات مرتبط با دوربین های مداربسته:

  1. شهر هوشمند
  2. امنیت سایبری هایک ویژن
  3. دوربین زیر آب هایک ویژن
  4. تغییر رنگ دوربین مداربسته
  5. دوربین حرارتی هایک ویژن
  6. نویز دوربین مداربسته
  7. روندهای صنعت امنیت
  8. تست هارد دوربین مداربسته
  9. فناوری ابری در صنعت امنیت
  10. موضوعات مهم نظارت تصویری در سال 2021

پارکینگ هوشمند



:: بازدید از این مطلب : 290
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

فرق بین دوربین های (IP) با دوربین های آنالوگ

فرق بین دوربین های (IP) با دوربین های آنالوگ

تفاوت دوربین های شبکه (IP) با دوربین های آنالوگ تفاوت اصلی و

اولیه این دوربین ها در نوع خروجی دوربین است.

در دوربین های آنالوگ خروجی دوربین یک سیگنال آنالوگ است. این

بدین معناست که تصاویر از طریق تغییرات در فرکانس انتقال پیدا می

کند. در مقابل دوربین های IP خروجی دوربین یک خروجی دیجیتال

است. این بدین معناست که خروجی ترکیبی از کدهای ۰ و ۱ است.

باید بدانیم که سیستم های انتقال دیجیتال نسبت به سیستم های آنالوگ

از توانایی های به مراتب بالاتری برخوردارند. حجم اطلاعات قابل انتقال در

یک سیستم دیجیتال خیلی بالاتر است و سرعت سیستم دیجیتال نیز

عملا با سیستم انالوگ قابل مقایسه نیست. دلیل استفاده از اصطلاح

دوربین شبکه پروتلکل ارتباطی و انتقال تصاویر در این دوربین هاست.

دوربین های شبکه دارای یک پورت خروجی از نوع LANهستند که قابلیت

اتصال به شبکه را داراست. شاید کمی عجیببه نظر آید اما این دوربین

اما این دوربین ها در درون خود دارای یک سیستم عامل صحبت می شود

الزاما به معنای چیزی شبیه به ویندوز نیست. سیستم عامل موجود در دوربین

های شبکه یک سیستم عامل ساده است که وظیفه همسان سازی

پروتکل های ارتباطی و انتقال اطلاعات در شبکه را بر عهده دارد.

مزایا و معایب دوربین های انالوگ و شبکه

با پیشرفت ها انجام شده در مسیر ساخت دوربین های شبکه امروز این

دوربین ها تقریبا از همه نظر نسبت به دوربین های انالوگ دارای برتری

هستند. تنها برتری اصلی دوربین های انالوگ سادگی و ارزان بودن

آنهاست. در یایین به تعدادی از مزایا و معایب اشاره خواهیم کرد:

دوربین های آنالوگ ساده هستند:

سادگی دوربین های آنالوگ باعث شده که بازه بسیار بیشتری از شرکت

ها قابلیت نصب این دوربین ها را داشته باشد. این باعث می شود که

بیشتر شرکت های نصب کننده سیستم های مدار بسته شما را به

استفاده از این سیستم ترقیب کنند. این کار بیشتر به دلیل عدم داشتن

اطلاعات کافی در مورد دوربین های شیکه توسط این شرکت ها میشود.

دوربین های آنالوگ ارزان قیمت هستند:

همه ما می دانیم قینت یک محصول می تواند چه وزنه سنگینی در

انتخاب آن باشد. باید بدانید حتی ساده ترین و ارزان قیمت ترین

دوربین های شبکه به هیچ عنوان از نظر هزینه با دوربین های آنالوگ

قابل مقایسه نیستند.

دوربین های شبکه دارای تکنولوژی جدید تری است:

تکنولوژی هر محصول دارای یک طول عمر است. به ویژه در زمینه

تجهیزات الکترونیکی تکنولوژی به سرعت در حال تغییر است. امروزه

این تغییرات بیشتر در جهت گسترش دوربین های شبکه در حال

حرکت است. این بدین معناست که پس از گذشت چندین سال

دوربین های آنالوگ از رده خارج شده و به صورت یک تکنولوژی

قدیمی در خواهد آمد.

دوربین های شبکه محدودیت کیفیت تصویر ندارند:

بعدها بیشتر در مورد محدودیت دوربین های آنالوگ صحبت خواهیم

کرد. یکی از مهمترین این محدودیت ها محدودیت کیفیت تصویر است.

از نظر کیفیت تصویر دوربین های آنالوگ هرگز نمی توانند به کیفیتی

بیش از ۷۲۰ × ۵۷۶ دستیابی داشته باشند. برای دست یابی به

تفکیک پذیری های بالاتر هیچ روش مناسبی به جز استفاده از دوربین

های شبکه وجود نخواهد داشت. دوربین های شبکه اما از نظر تئوری

دارای هیچ محدودیت کیفیتی نیستند. امروزه دوربین های مدار بسته

دیجیتال با کیفیت های باور نکردنی هم ساخته می شوند.

سیستم شبکه اعطاف پذیری خیلی بالاتری دارد:

بستر شبکه قابلیت های بسیار بالایی را در نصب برای شما ایجاد

می کند. اضافه کردن و جا به جایی دوربین ها و کنترل کننده آنها

در سیستم شبکه به آسانی صورت می گیرد. در مقابل سبیستم

آنالوگ به صورت کلی قابلیت تغییر خیلی کمی دارد. به ویژه زمانی

که سیستم مدار بسته بزرگ باشد مبحث انعطاف پذیری از اهمیت

بالایی بر خوردار می شود.

هزینه های کابل کشی در مسافت های طولانی در سیستم شبکه کمتر است:

به علت ساختار کلی سیستم آنالوگ در صورت زیاد بودن فاصله

دوربین تا محل بازبینی هزینه های کابل کشی بسیار بالا خواهند بود.

این هزینه ها گاه به مراتب بالاتر از هزینه ی خود دوربین خواهند بود.

این خصوصیت باعث می شود در مکان های وسیع استفاده از دوربین

های شبکه به مراتب منطقی تر باشد.

نویز پذیری دوربین های شبکه کمتر است:

همانطور که گفته شد در سیستم آنالوگ اطلاعات تصویر از طریق یک

سیگنال منتقل می شود. باید بدانید که تجهیزات مختلف و سیستم

های انتقال مانند کابل ها می توانند تاثیرات عمیقی بر روی این سیگنال

داشته باشند. در مقایسه با سیستم آنالوگ دوربین های دیجیتال و

شبکه تاثیر پذیری خیلی کمتری از نویز های محیطی دارتد. پدیده نویز

در کاربردهای صنعتی تر دوربین و زمانی که طول کابل ها افزایش یابد

اهمیت زیادی پیدا می کنند.

دوربین های شیکه قابل اعتماد تر هستند:

به علت تکنولوژی بالاتر از ساخت دوربین های شبکه تعداد شرکت

هایی که اقدام به ساخت این دوربین ها می کنند به مراتب محدود

تر از شرکت های تولید کننده دوربین های آنالوگ است این به این

معناست که این دوربین ها معمولا به وسیله شرکت های معتبر

ساخته می شوند و این دوربین های شبکه را قابل اعتماد تر از

دوربین های آنالوگ خواهد کرد.

مقالات مرتبط با دوربین مداربسته:

https://www.evernote.com/shard/s476/sh/dc25266c-73e6-a0f1-2c85-1907845cd5a4/63b80c5b0fdd62181459833af6723de5

https://www.merchantcircle.com/blogs/trades-fort-wayne-in/2021/7/-/2054338

https://infosite.siterubix.com/%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d8%af%d9%88%d8%b1%d8%a8%db%8c%d9%86-%d9%85%d8%af%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b3%d8%aa%d9%87/

https://www.pawer.global/activity/p/268657/

http://mehfeel.net/mehfeel/blogs/post/249434



:: بازدید از این مطلب : 245
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

عبور از خط line crossing دوربین مدار بسته چیست؟

عبور از خط line crossing دوربین مدار بسته چیست؟

در سیستم عبور از خط کاربر امکان این را دارد که با استفاده از

امکانات نرم افزاری موجود در دستگاه ضبط NVR با کشیدن خطوط

فرضی در محدوده مکان های مورد نظر برای تردد افراد ممنوعیت

یا محدودیت ایجاد نماید.

همچنین این امکان وجود دارد که این خطوط فرضی برای ابتدای

درب های ورودی و خروجی نیز تعریف شوند تا برای مثال اتاق هایی

از یک بخش از ساختمان مجوز تردد نداشته باشند. برای این منظور

کافی است تا دوربین را به NVR متصل نموده و گزینه عبور از خط را

فعال سازید. همچنین می توان با نصب سیستم های آلارم این فرآیند

را تکمیل نمود تا در صورت وقوع تخلف و ورود افراد به مناطق مذکور

هشدارهای صوتی لازم به صدا در آیند. دوربین های سری اسمارت

امکان پشتیبانی از ۴ خط فرضی را دارند. و می توان حساسیت

آنها را در محدوده دلخواه (بهترین محدوده ۸۰ – ۶۰) تنظیم نمود.

مقالات مرتبط با دوربین مداربسته:

  1. هوش مصنوعی در عملیات نظارتی
  2. جنبه‌های گوناگون تکنولوژی شناسایی چهره
  3. تامین امنیت موسسات آموزشی
  4. تأثیر نورپردازی بر عملکرد دوربین مداربسته
  5. چالش های صنعت امنیت مبتنی بر هوش مصنوعی


:: بازدید از این مطلب : 173
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 


Dual Stream در دوربین مداربسته به چه معناست؟

یکی از چالش های عمومی هنگام نصب دوربین های مداربسته، ایجاد امکان پخش همزمان تصاویر برای چند کاربر است. برای مثال در یک پروژه سازمانی و اداری ممکن است مدیران این سازمان بخواهند تصاویر دوربین های مداربسته در چند مکان مختلف نمایش داده شود و یا همزمان بر روی تلفن های همراه خود به صورت آنلاین تصاویر را رصد کنند. در چند سال اخیر شرکت های بزرگ تولید کننده دوربین های مداربسته مانند شرکت هایک ویژن ( hikvision ) امکان هایی بوجود آورده اند که تا حد بسیار زیادی این مشکل را برطرف کرده است.

نحوه عملکرد سیستم Dual Stream

Dual Stream را “جریان دو سویه” ترجمه کرده اند. از نظر عملکرد سیستم های تصویری مداربسته باید اینچنین گفت که در حالت عادی دستگاه ضبط کننده تنها یک شکل از تصویر را دریافت می کند و آن را برای نمایش ارسال می کند. در این حالت ما تنها یک Stream یا جریان تصویری داریم.
نسل جدید سیستم های مداربسته را شرکت های تولید کننده به صورت Dual Stream طراحی می کنند. در این حالت دو تصویر با اندازه و کیفیت متفاوت برای دو کاربر مختلف ارسال می شوند. تصویر اصلی که Main stream هم نامیده می شود، برای نمایش در نمایشگری که مستقیما به دستگاه متصل شده است، ارسال شده و یک تصویر کوچکتر و کم حجم تر به نام Sub Stream نیز برای یک گیرنده دیگر ارسال می شود.
به طور عمومی کیفیت تصویر Substream از Mainstream  کمتر است اما در تکنولوژی های جدید بکار رفته در شرکت های مختلف کیفیت Substream نیز تا حد بسیار قابل قبولی افزایش داشته است. همچنین به این نکته نیز توجه داشته باشید که  ویژگی ها و کیفیت هر یک از این جریان های تصویری در تنظیمات دستگاه قابل تغییر است.

نکته مهم دیگر این است که  دستگاه های دوربین مداربسته را به دلیل نیاز های مختلف کاربران به کیفیت های تصویری مختلف به صورت Dual Stream طراحی می کنند.  این حالت طراحی باعث می شود که دو تصویر با اندازه ها و کیفیت های متفاوت برای دو کاربر متفاوت ایجاد شود.

Dual-Stream-در-دوربین-مداربسته-به-چه-معناست؟,,

کاربرد جریان SubStream

در سطرهای بالا به این نکته اشاره کردیم که کیفیت تصویر در این روش با کیفیت تصاویر اصلی دستگاه متفاوت است و عموما تصاویر با کیفیت پایین تری ایجاد می شود. با این وجود رزولوشن و نرخ فریم به صورت جداگانه برای تصاویر  Substream  قابل تنظیم است.

همچنین برای بالا بردن کیفیت تصاویر در سیستم Substream تجهیزاتی طراحی شده است که کیفیت بالاتری ایجاد می کنند و یا یک استریم اضافه ی دیگر با کیفیت بالا را (به جز Main Stream) برای کاربر فرآهم می کنند.

آیا دستگاه های ضبط هایک ویژن Dual stream هستند؟

به طور کلی دوربین های تحت شبکه ساخته شده توسط برند های معتبر دنیا مانند هایک ویژن همگی دارای این قابلیت هستند و البته برخی از دستگاه های پیشرفته نسل جدید نیز به قابلیت Multi Stream مجهز شده اند و بدین وسیله می توانند چندین تصویر متفاوت را به شکل همزمان به کاربران مختلف ارسال کنند.

یه عبارتی دقیق تر همه دستگاه های ضبط تولید شده توسط شرکت هایک ویژن قابلیت Dual Stream در دوربین مداربسته را دارا هستند. دوربین های تحت شبکه ساخت شرکت هایک ویژن نیز همگی دارای این قابلیت هستند. از طرف دیگر دستگاه ها و دوربین های پیشرفته نسل جدید هایک ویژن دارای قابلیت Multi Stream هستند. همانطور که توضیح دادیم این ویژگی باعث می شود چندین تصویر متفاوت را به صورت همزمان برای کاربری های متفاوت تولید کنند.

 



:: بازدید از این مطلب : 228
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

در ادامه این مطلب مقالات مهم و مفید در صنعت دوربین های مداربسته را برای شما جمع آوری کرده ام. امیدوارم که مفید باشد.

 

  1. امنيت سايبري هايك ويژن / دوربين مداربسته كره اي
  2. دوربين مداربسته ثابت / معرفي دوربين Color Vu هايك ويژن
  3. دوربين مداربسته صنعتي / معرفي دوربين مداربسته هايلوك
  4. دستگاه ضبط دوربين مداربسته / رعايت قانون GDPR
  5. دوربين مداربسته Wifi چيست؟ / DVR Acusense هايك ويژن
  6. دوربين مداربسته كره اي / امنيت سايبري هايك ويژن
  7. دوربين مداربسته ثابت / دوربين مداربسته هاي لوك
  8. دوربين مداربسته صنعتي / دوربين توربو اچ دي سري Color Vu هايك ويژن
  9. دستگاه ضبط دوربين مداربسته / DVR Acusense هايك ويژن
  10. دوربين مداربسته Wifi / رعايت قانون GDPR
  11. فناوری Exir در دوربین مداربسته / نرم افزار مدیریت تصویر دوربین های هایک ویژن
  12. Triple Stream در دوربین مداربسته / دوربین مقاوم در برابر خوردگی هایک ویژن
  13. تبدیل فرمت ویدئویی DAV در DVR دوربین مدار بسته / تکنولوژی WDR چیست ؟
  14. سنسور تشخیص حرکت PIR دوربین مدار بسته / همه چیز در خصوص دوربین PanoVu شرکت هایک ویژن
  15. معرفی فناوری Exir در دوربین مداربسته /نرم افزار مدیریت تصویر دوربین های هایک ویژن
  16. قابلیت ضبط Edge Recording دوربین مداربسته / دوربین (Anti Corrosion) هایک ویژن
  17. فناوری ROI در دوربین مدار بسته / تکنولوژی WDR در دوربین مداربسته
  18. قابلیت های دوربین های مداربسته / بررسی ساختار دوربین مداربسته
  19. ایجاد تصویر با کیفیت از دوربین مداربسته در شرایط نوری متفاوت
  20. نحوه نصب و کنترل دوربین های اسپید دام / آداپتور رو نزدیک دوربین نصب کنم یا دستگاه؟
  21. سیستم های دوربین مدار بسته دیجیتال در برابر آنالوگ / معرفی دوربین بولت AVM553J محصول شرکت AVTECH
  22. شبکه بی سیم آنالوگ و دیجیتال / وظیفه ی DNR در دوربین مداربسته
  23. چند نکته مهم برای خرید دوربین مداربسته
  24. دوربین مداربسته پیشرو در دنیای حفاظت / وظیفه ی DNR در دوربین مداربسته
  25. شبکه بی سیم آنالوگ و دیجیتال / محاسبه کابل مورد نیاز برای نصب دوربین مداربسته
  26. نکاتی برای خرید تجهیزات دوربین مداربسته
  27. نصب دوربین های گردان (دام متحرک) / نام کاربری و رمز عبور پیشفرض دوربین های مداربسته
  28. محافظت دوربین مدار بسته در برابر دستکاری / نصب دوربین مداربسته در آسانسور
  29. قوانین و مقررات نصب سیستم دوربین مداربسته / ورود به بازار کار دوربین های مداربسته
  30. نویز تصویر در دوربین های مداربسته / پروسه نوردهی در دوربین های مدار بسته
  31. ورود به بازار کار در حوزه سیستم های نظارت تصویری / قوانین و مقررات نصب سیستم دوربین مداربسته
  32. محافظت دوربین مدار بسته در برابر دستکاری / عیب یابی و رفع مشکلات NVR
  33. مزایا و معایب دوربین های بی سیم / نصب دوربین مداربسته در آسانسور
  34. کنترل دوربین PTZ / سیستم دوربین مدار بسته فروشگاه ها
  35. لایه ی جلسه(Session Layer) / شبکه های گسترده Wi-Fi در دوربین مداربسته
  36. لایه نمایش (Presentation Layer) / لایه کاربرد(Application Layer) در دوربین مداربسته
  37. لایه ی پیوند داده / لایه ی انتقال (Transport Layer) در دوربین مدار بسته تحت شبکه
  38. لایه شبکه(Network Layer) و لایه ی فیزیکی(Physical Layer)در دوربین تحت شبکه
  39. لایه کاربرد(Application Layer) / شبکه های گسترده Wi-Fi
  40. لایه ی جلسه(Session Layer) و لایه نمایش (Presentation Layer) در دوربین مداربسته
  41. لایه ی فیزیکی و لایه ی انتقال در دوربین مداربسته تحت شبکه
  42. لایه شبکه(Network Layer) , لایه ی پیوند داده در دوربین های مداربسته
  43. پهنای باند دوربین مداربسته و سیستم نظارت تصویری / تفاوت دوربین مدار بسته وارم لایت با استار لایت
  44. کابل کشی شبکه دوربین مداربسته / همه چیز دوربین مداربسته
  45. تکنولوژی Defog (مه زدایی) در دوربین مداربسته
  46. انتقال تصویر از طریق سایت No-IP / سوئیچ KVM چیست؟
  47. سری جدید دوربینهای مداربسته PTZ اویجیلون / نگهداری دوربین مدار بسته
  48. سنسورهای تصویربرداری دوربین مداربسته / بهبود تصاویر دوربین مدار بسته
  49. تاثیر نور بر عملکرد دوربین مداربسته
  50. شناسایی برندهای متفرقه دوربین مداربسته / آموزش زدن سوکت شبکه دوربین مداربسته


:: بازدید از این مطلب : 168
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

دوربین مخفی مدار بسته: یا پین هول کوچک یا مینییاتوری میباشد که یکی از

کوچکترین دوربین های مدار بسته میباشد.

کاربردهای دوربین مدار بسته مخفی:

این مدل دوربین ها به علت کوچکی در هر مکانی قابلیت مخفی شدن دارند و میتوانیم

بصورت نامحسوس تصاویر محیط های مختلف را مشاهده کنیم. بدنه دوربین مدار بسته

مخفی گاهی ممکن است کمی بزرگتر باشد که قابل رویت است اما میتوانیم با یک سوراخ

کوچک، فقط لنز در محیط بیرون باشد که اینگونه به هیچ عنوان دوربین قابل رویت نمی

باشد. دوربین های مدار بسته مخفی دارای دید در شب نمی باشد، در صورت داشتن دید

در شب مادون ها روشن شده و مخفی کردن آن مشکل میباشد. لذا در مکان هایی که

همیشه روشن است باید نصب شود. بستن دوربین مدار بسته پین هول در محیط ها نیاز

به مجوز دارد زیرا حساسیت هایی برای افراد دارد. اما افرادی که نیاز مبرم به دوربین دار

بسته مخفیانه دارند باید با ارائه شکایت به نیروی انتظامی یا مراجع قضایی برای مطرح

کردن ضرورت اینگونه دوربین ها میتوانند مجوز لازم را بگیرند، در صورت نداشتن مجوز و

شکایت افراد، جریمه نقدی سنگین یا تعقیب قضایی به همراه دارد.

نسل اولیه دوربین های مخفی

اولین کسانی که در زمین به فکر خطور کرد از دوربین و تصویر جهت جاسوسی و

عکسبرداری مخفیانه استفاده کنند سرویس های جاسوسی غرب و شرق بودند. سازمان

سیا، کا گ ب و آلمن نازی از مبتکرین این وسائل جهت فیلم برداری مخفیانه و

عکسبرداری جهت جاسوسی بودند.

نمونه واقعی کشف شده دوربین های جاسوسی

ایده دوربین های مخفی برای جاسوسی واقعا ترسناک است ولی اگر واقع بین باشیم، در

عین حال جاسازی ابزار ثبت تصاویر در اشیاء معمولی واقعا جذاب مینماید. خلاقیت و

ابتکاری که برای ساختن این وسایل صرف میشود، در کنار نوآوری های تکنولوژیک که

معمولا جلوتر از زمان خود هستند، همه ما را به خود جذب میکند. قطعا در عصر حاضر

بدست آوردن یک دوربین بسیار کوچک که بتوان از آن به عنوان دوربین جاسوسی

استفاده کرد بسیار آسانتر و سریعتر از سال های ۱۹۷۰ باشد. دوربین های جاسوسی در

قدیم به عنوان یک سلاح کلیدی در عملیات های شناسایی و جمع آوری اطلاعات توسط

نهاد های امنیتی و جاسوسی استفاده میشد.

نکاتی در زمینه دوربین مخفی

باید به برخی نکات در زمینه دوربین های مدار بسته جاسوسی توجه داشت. و اما این

نکته را فراموش نکنید که از لحاظ قانونی فروش و استفاده هر نوع دوربین پین هول و یا

وسیله ای که صدا و تصویر را بصورت مخفیانه ضبط مینماید ممنوع بوده و پیگرد قانونی

دارد. استفاده از دسته دوم دوربین های مخفی که همان دوربین های پین هول میباشند

بدلیل نوع نصب که با کابل کشی و دستگاه ضبط همراه است در صورت نصب تابلو و

برچسب اطلاع رسانی دربین بلامانع میباشد.



:: بازدید از این مطلب : 209
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

دوربین مدار بسته پانوراما: از لحاظ ساختاری دارای دو مدل میباشند:

۱-  دوربین های فیش آی (چشم ماهی)

۲- دوربین های نظارت چند لنز

دوربین های فیش آی که از زاویه دید گستر بهره می برند که توانایی اعوجاج تصویر را

دارند و در عین حال مقرون به صرفه می باشند. دوربین های نظارت چند لنز قادر به ترکیب

چندین جریان ویدئویی با هم هستند. در بسیاری از اماکن وسیع وحساس و استراتژیک

نظارت و حفظ امنیت امری مهم تلقی میگردد. لذا به کارگیری سیستم های مدار بسته

مطمئن باایمنی بالا در این راستا لازم و ضروری میباشد. راهکار های زیادی برای تحقق

امنیت و نظارت در اماکن وسیع وجود دارد که بهتر است بهینه ترین راهکار ممکن را

انتخاب کرده وآنرا پیاده سازی کرد. برای بررسی همه جانبه موضوع لیستی از راهکارهای

موجود را عنوان میکنیم.

۱- استفاده از دوربین های مدار بسته بصورت تکی که هر یک نیز به نحو مستقل کار میکردند ویا از مدیریت تصویری به یکدیگر متصل میشدند.

۲- انتخاب دوربین مدار بسته ۱۸۰ درجه یا ۳۶۰ درجه

۳- استفاده از دوربین مدار بسته PTZ

۴- در مکان هایی که محدودیت سیم کشی و کابل کشی وجود دارد استفاده از دوربین های پانوراما بهترین گزینه میباشد.

۵- کاهش هزینه های نگهداری و تعمیرات در استفاده از دوربین های پانوراما.

مزایا و مشخصات دوربین وای فای پانوراما
  • دوربین وای فای دارای وای فای داخلی جهت ارتباط بی سیم دوربین پاناروما فیش آی با مودم بصورت Hotspot
  • ضبط تصاویر دوربین مدار بسته پاناروما فیش آی بر روی کارت حافظه میکرو SDبدون نیاز به دستگاه DVR یا NVR
  • ساپورت کارت حافظه میکرو SD تا حجم ۶۴ گیگا بایت
  • دارای اسپیکر و میکروفن داخلی جهت ارتباط صوتی دو طرفه با محل قرار گرفتن دوربین وای فای فیش آی
  • امکان مشاهده تصاویر حتی بدون نیاز به اینترنت (انتقال تصویر بین موبایل و دوربین از طریق hotspot دوربین
  • انتقال تصویر و صدا با کیفیت ۱۰۸۰ Full HD دو مگا پیکسل
  • دارای سنسور تصویر cmos و فیلتر تصویر ir cut برای تفکیک درست رنگ
  • دید در شب برای امکان مشاهده تصویر با وضوح کامل تاریکی
  • امکان زوم دیجیتال ۴x

 



:: بازدید از این مطلب : 264
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

دوربین مدار بسته و اهمیت آن در تجارت

دوربین مدار بسته و اهمیت آن در تجارت

دوربین مدار بسته و اهمیت آن در تجارت

املاک تجاری و مسکونی و شرکت ها نیز به امنیت نیاز  دارند تمام مکان های تجاری مانند ساختمان های اداری و خرده فروشی ها، همه شرکت ها نیاز به بررسی دقیق راه حل های امنیتی یکپارچه دارند.

اگر چه نگهبانان امنیتی یک عنصر محافظت در طبقه همکف را ارائه می دهند، اما گوش آنها به اندازه کافی گسترده نیست تا بتوانند نظاره گر کل محل باشد. این جایی است که سیستم های امنیتی و دوربین مدار بسته نقش مهمی را در کار روزانه یک تجارت بازی می کنند. قرار دادن دوربین ها در مناطق کلیدی در یک محیط اداری یا خرده فروشی، جزئی جدایی ناپذیر از سیستم های امنیتی دوربین مدار بسته است.

اگر چه چنین سیستم هایی برای محافظت در برابر سرقت احتمالی یا فعالیت های مجرمانه نصب شده اند، اما می توانند در سطح بهره وری کارکنان نیز نقش مهمی داشته باشند. در حالی که برخی از افراد ممکن است احساس کنند که قانون قانونی آنها در یک محیط بزرگ تضعیف می شود. این کار برای اطمکینان از حفظ فعالیت ها و رفتار همه کارمندان به صورت روزانه انجام می شود.

دوربین ها می توانند در وسط اتاق یا در گوشه و کنار واقع شوند. اگر چه جایگذاری آنها بر تصاویر و زاویه امنیتی که هر دوربین می تواند بر آن تاثیر بگذارد تاثیر می گذارد، اما حضور پررنگ دوربین ها می تواند به عنوان باز دارنده برای هر جنایتکار عمل کند. دانستن اقدامات آنها احتمالا توسط تعداد زیادی از دوربین ها شناسایی می شود که به وضوح چهره آنها را نشان می دهد می تواند سرعت سرقت و جرم را کاهش دهد.

حضور دوربین مدار بسته به عنوان راه حل های امنیتی یکپارچه همچنین می تواند برای اخلاق کاری و کارایی کار کنان مهم باشد.  از آنجا که ایمنی و سلامتی آنها توسط شخصی که مرتکب خشونت یا یک عمل جنایتکارانه می شود مورد تهدید قرار می گیرد، یکپارچه سازی حفاظت کافی ضروری است. با انجام این کار، می تواند نقش اساسی را در ابتلا به هر مجرمی که محصولات یا ماشین آلات با ارزش را دزدیده و یا به آنها آسیب می رساند، ایفا کند و کارمندان را در معرض خطر قرار دهد.

جدی گرفتن امنیت در این روز و روزگار بسیار مهم است. فقط تجارت و دارایی های تجاری نیستند که به امنیت خوبی نیاز دارند بلکه خانه های ما نیز هستند. با افزایش جرم و سرقت از مکان های بسیار رایج، بسیار مهم است که گزینه های امنیتی موجود را در نظر بگیرید و یکی از گزینه های مناسب را انتخاب کنید. یکی از محبوب ترین و مقرون به صرفه ترین راه های تامین امنیت در منزل و محل کار، دوربین مدار بسته و تجهیزات است.

دوربین های مدار بسته می توانند به عنوان یک عامل باز دارنده بسیار موفق برای سارقان و سارقین عمل کنند.

در زیر برخی از نگرانی های مربوط به خانه و تجارت و ۱۰ دلیل اصلی برای نصب دوربین مدار بسته را با هم مرور می کنیم.

جلوگیری از جرم و جنایت

اگر نگران جنایتی باشید، دوربین ها نه تنها می توانند مجرمان را در این عمل جلب کنند، بلکه حضور سیستم های دوربین مدار بسته می تواند یک جنایتکار را به فکر دو مرتبه در مورد هر نوع کار نادرست بکشاند. در مورد آن فکر کنید، اگر قصد دارید یک فروشگاه یا دفتر را خراب کنید یا خرابکاری کنید، اگر می توانید در حال ضبط شدن هستید، می خواهید این کار را انجام دهید؟

جلوگیری از سرقت کارمندان

اگر به یکی از کارمندان خود مشکوک هستید، اما نمی دانید از کجا شروع به تلاش برای رسیدن به موارد زیر کنید، یک دوربین می تواند یک ابزار بسیار مفید باشد.

اثبات مفید باشید

اگر یک جرم در مشاغل شما یا اطراف آن انجام شده است و فرد متهم به ارتکاب جرم در دوربین گرفتار شده است، شما یک پرونده دیگر برای یک پرونده دادگاه دارید. داوران می توانند فیلم هایی را از دوربین های امنیتی شما مشاهده کرده و مشاهده کنند که شخص محاکمه در واقع مرتکب جرم شده است. نه تنها در آینده مانع از ایجاد همین مشکل خواهید شد بلکه به کل جامعه خود کمک خواهید کرد.

کمک به اجرای قانون در حل جرم

وقتی شخصی مرتکب یک جرم شده و در دوربین گرفتار می شود، پلیس و دیگر ماموران اجرای قانون می توانند از این رسانه ها برای انتشار ویدئو یا عکس از طریق رسانه های مختلف از فیلم استفاده کنند. داشتن تصویری از مظنون می تواند هنگام دستگیری و گرفتن یک جنایتکار خطرناک در خیابان، دنیایی را بوجود آورد.

مراقبت از کودکان و افراد مسن

با داشتن یک سیستم دوربین مدار بسته در خانه، می توانید ایمنی کودکان و افراد سالخورده خود را هنگام دور بودن کنترل کنید.

مرافبت از همه چیز

اگر نمی توانید تمام وقت در مطب باشید اما دوست دارید بدانید که چه اتفاقی می افتد، یک دوربین امنیتی می تواند درست به این کار کمک کند. شما می توانید با چند کلیک سریع از موس خود به مواردی از رایانه منزل خود توجه کنید و مطمئن شوید که تجارت شما به راحتی پیش می رود و هیچ چیز غیر معمولی در جریان نیست.

محافظت از کارمندان

دوربین مدار بسته می تواند از کارمندان شما در مقابل خشونت مشتریان محافظت کند. شاید از طرف همکاران یا حتی از مشتری ناشی شود.

تشویق رفتار خوب

داشتن دوربین مداربسته در داخل دفاتر ممکن است به ایجاد نظم و انضباط در بین کارمندان کمک کند. برای کارفرمایانی که حضور آنها احساس می شود تا بهینه سازی کارآیی در محل کار باشد، یک دوربین معلق در کارمندان همین اثر را خواهد داد.

دیده بانی مناطق پر خطر

دوربین ها ممکن است در مناطق پر خطر در داخل یک کارخانه قرار گیرند. چنین مناطقی ممکن است شامل مناطقی باشد که در آن احتمال آتش سوزی رخ دهد. دوربینی که در آنجا قرار دارد آسیب های احتمالی را کاهش می دهد زیرا اقدامات اضطراری می تواند فورا انجام شود. دوربین ها همچنین ممکن است در مناطقی قرار گیرند که تصادفی ممکن است اتفاق بیفتد. این مهم است به طوری که اقدامات نجات دهنده زندگی می تواند به سرعت به کار گرفته شود.

افزایش اعتماد به نفس مشتری

بانک ها و مغازه های مجهز به دوربین های مدار بسته حس امنیت را به مشتریان می دهند. مشتریان احساس امنیت می کنند و این باعث افزایش اطمینان مشتری می شود.

پکیج دوربین مداربسته هایک ویژن  قیمت دوربین مدار بسته   نصب دوربین مدار بسته تهران  هایک ویژن

 

نصب دوربین مدار بسته در فرودگاه

نصب دوربین مدار بسته در فرودگاه

نصب دوربین مدار بسته در فرودگاه

با توجه به این که وسعت فرودگاه ها بزرگ و به طبع تعداد دوربین ها زیاد  و نیاز به رزولوشن های بالا می باشد لذا فقط از دوربین های تحت شبکه استفاده می کنیم.

نصب دوربین مدار بسته اسپیددام در فرودگاه ها

برای داشتن دید کلی و کنترل آنلاین در حالت تصاویر زنده می توان در فرودگاه ها از دوربین مداربسته اسپیددام استفاده کرد. این دوربین ها باید دارای قابلیت چرخش اتوماتیک و دستی و قابلیت تعقیب سوژه متحرک را داشته باشند، و همچنین دوربین های مدار بسته گردان که در محیط بیرون سالن فرودگاه نصب می گردند باید دارای تکنولوژی StarLight باشند تا بتوانند در شب نیز تصاویر رنگی قابل قبولی ارائه دهند.

در کل نصب دوربین های گردان (Speed Dome) در فرودگاه ها به عنوان مکملی برای سیستم دورلبین مدار بسته ثابت (Fix) اجتناب ناپذیر است پیشنهاد می شود با زون بندی بین دوربین های اسپیددام و ایجاد حساسیت بین زون ها تا حد زیادی، میزان خطا و سوژه از دست رفته را به حداقل برسانید.

نصب دوربین های مدار بسته فیکس یا ثابت در فرودگاه

دوربین های مدار بسته ثابت در فرودگاه ها نقش نگهبانان و ناظران ۲۴ ساعته بدون خستگی را ایفا می کنند. این دوربین های مدار بسته باید دارای خصوصیات هوشمند نیز باشند. رزولوشن بالا اولین و مهم ترین ویژگی دوربین های لنز ثابت در فرودگاه ها می باشد، که دوربین هایی با رزولوشن ۲ مگا پیکسل برای محیط داخل و دوربین های با رزولوشن ۴ مگا پیکسل و بالاتر برای محیط بیرون پیشنهاد می شود. شایان ذکر است با توجه به اهمیت سوژه باید تعداد دوربین ها کافی باشد.

در حال حاضر دوربین های مدار بسته صرفا وظیفه ی ضبط تصاویر را ندارند، بلکه بعنوان عاملی در راستای پیشگیری از وقوع جرم و ناهنجاری محسوب می شوند هوشمند بودن دوربین های مدار بسته می تواند کمک شایانی برای میسر گشتن این مهم باشد.

چه انتظاراتی از دوربین های مدار بسته داخل فرودگاه ها می رود؟

دوربین های مدار بسته فرودگاهی باید دارای قابلیت های هوشمندی به شرح ذیل باشند:

  • تشخیص چهره

این قابلیت در دوربین ها باعث شناسایی سریع و بی نقص متهمان می شود، ضمنا می توان از طریق این قابلیت جست و جو بر اساس چهره ی شخص در بازبینی ها را انجام داد.

  • تشخیص اشیا جا مانده

توسط این ویژگی، دوربین مدار بسته می تواند تشخیص دهد که بسته ای بیشتر از زمان طبیعی در محلی رها شده است و از این طریق بسیاری از حملات تروریستی را می توان خنثی کرد.

  • هشدار عبور از خط

این قابلیت در دوربین های مدار بسته فرودگاهی بسیار کاربرد دارند و در این صورت تمامی محل هایی که نیاز است کسی از آن ها عبور نکند مورد حفاظت دوربین مدار بسته قرار می گیرند و با عبور شخص از این مناطق هشدار به مرکز مانیتورینگ ارسال می شود.

  • پرسه زدن مشکوک

دوربین های مدار بسته فرودگاهی قابلیت تشخیص پرسه زدن های بی مورد را دارا می باشند.

  • فنس مجازی

می توان با فنس کشی مجازی در قسمتی از فرودگاه از ورود و خروج افراد به آن محل جلوگیری کرد.

  • عبور یک طرفه

در هر قسمتی که نیاز باشد عبور از یک سو انجام گیرد این آپشن در دوربین های مدار بسته فرودگاهی وجود دارد و در صورت عبور غیر مجاز هشدار به مرکز مانیتورینگ ارسال خواهد شد.

  • تشخیص فوکوس نبودن دوربین مدار بسته

فوکوس نبودن دوربین مدار بسته عبارت است از چرخش غیر عمدی یا عمدی لنز و تغییر محل فاصله کانونی آن که باعث تاری تصویر می باشد. سیستم های مدار بسته فرودگاهی هوشمند و حرفه ای، این موضوع را تشخیص و به واحد مانیتورینگ اطلاع می دهند.

  • جا به جا کردن دوربین

در صورت جا به جایی دوربین مدار بسته در فرودگاه ها این قابلیت در این گونه دوربین ها می بایست وجود داشته باشد که سریعا به مرکز مانیتورینگ اطلاع داده شود. قابلیت های ذکر شده در بالا تنها بخشی از کارایی های مورد تصور برای نصب دوربین مدار بسته در اماکن مهمی نظیر فرودگاه ها می باشد.

دوربین های فرودگاهی در کجا باید نصب شود؟

از دوربین های مدار بسته تحت شبکه هوشمند می توان در قسمت های مختلف فرودگاه به شرح ذیل استفاده کرد:

  1. ورودی اتومبیل ها فضای داخل و بیرون پارکینگ ها
  2. ورودی و داخل آسانسورها
  3. قسمت های انتظار مسافرین و محل های سپردن چمدان ها
  4. گیت های ورودی
  5. فضای عمومی و اختصاصی کانترهای پرواز
  6. قسمت چک پاسپورت و کانتر خروجی
  7. فضای بیرونی هواپیما و اتومبیل های داخل باند
  8. قسمت های مختلف بار مسافری هواپیمایی و در کل کلیه نقاطی که در یک فرودگاه حائز اهمیت می باشند را باید با دوربین های مدار بسته تحت پوشش قرار داد.

در طول روز جمعیت قابل توجهی در فرودگاه تردد می نمایند، حفظ امنیت در فرودگاه ها بسیار حیاتی و مهم می باشد بنابراین انتخاب تجهیزات نظارت تصویری بشدت مهم و حساس می باشد. مواردی همچون وضوح تصویر، هوشمندی، پایداری و … مواردی مهم در انتخاب یک سیستم نظارت تصویری می باشد که اگر رعایت نشوند می توانند عواقب جبران ناپذیری را در پی داشته باشند.

قیمت پک دوربین مداربسته  قیمت دوربین مداربسته   شرکت نصب دوربین مدار بسته  هایک ویژن



:: بازدید از این مطلب : 470
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

خطا هنگام تنظیمات DVR

خطا هنگام تنظیمات DVR: انتخاب یک دستگاه و محصول همگون دوربین ها که متناسب

با نیازتان باشد می تواند مزایای بسیاری را برای شما فراهم نماید و برعکس آن نیز صادق

است.

اگر محصول مناسبی را انتخاب ننمایید، دوربین مدار بسته شما با مرکز کنترل ارتباط برقرار نمی

نمایند و سامانه نظارت تصویری برای شما بدون کاربرد خواهد شد. اگر شما خواهان خرید

سامانه نظارت تصویری به همراه دوربین های آن هستید و نیاز است که DVR یا NVR را

به همراه آن داشته باشید باید پارامتر های متعددی را در نظر بگیرید.

نصب دوربین های نظارت تصویری و در نظر گیری امکانات آن در کنار بررسی نیازهای

امنیتی شما می تواند بالاترین سطح امنیتی را برای شما به ارمغان آورد.  برخی از زمان ها

بعضی از افراد خودشان تمایل به نصب سامانه نظارت تصویری دارند و می خواهند پیکر

بندی DVR یا NVR را انجام دهند. اشتباهات متداولی در این زمینه وجود دارد که در مقاله

به آن اشاره خواهیم کرد.

بودجه کلی

در گام اول باید بودجه خود را، متناسب با نیاز خود تامین نمایید در هنگام خرید یک

سامانه نظارت تصویری باید مشخصات فنی دستگاه ها را با دقت بررسی نمایید. مطمئنا

دستگاهی که دویست دلار است دارای مزایا و پارامترهای پیشرفته تر از دستگاهی است

که فقط پنجاه دلار قیمت دارد. در گام بعد نیاز است که مشخصه های دستگاه های

مدیریت تصاویر DVR و NVR را کاملا آنالیز نمایید.

به خاطر داشته باشید که دستگاه ها و سامانه های ارزان قیمتی در بازار نظارت تصویری وجود دارد که حتی نمی توانند حداقل نیازها نظیر حساسیت به حرکت را پوشش دهند. برای به حداکثر رسیدن اثر بخشی و کارایی سامانه نظارت تصویری باید با مزایای پیشرفته هر دستگاه آشنا گردید. با در نظر گرفتن پارامترهای پیشرفته و خرید این نوع محصولات، کارایی سیستم نظارت تصویری شما بهینه خواهد شد.

محل قرار گیری دوربین

برای آنکه بتوان اثر بخشی سامانه نظارت تصویری را بهینه تر نمود، نیاز است که محل قرار

گیری دوربین تجزیه و تحلیل گردد و برای این مورد نیاز است به پرسش های زیر پاسخ

داده شود:

  • میزان تغییر نور در شبانه روز در محدوده مقابل دوربین چقدر است؟
  • تغییراتنوری در منطقه مذکور در شب به چه میزان است؟
  • خواهان مانیتور و نظارت بر چه چیزی هستیم؟
  • میزان تحرک و رفت و آمد در این منطقه چقدر است؟
  • چقدر نقطه کور در منطقه مقابل دوربین دارید؟
  • کدام لنز برای این منطقه مناسب تر است؟
  • آیا نیاز است که چند دوربین را برای پوشش نظارتی کامل در این منطقه در نظر بگیرید؟
  • برای نظارت بهینه در این منطقه نیاز به نظارت مستقیم دارید و یا می توانید با یک نظارت کلی نیاز خود را مرتفع سازید.
انتخاب بهترین دوربین مدار بسته

در هنگام نصب دوربین، شناسایی نیاز خود و اهداف مورد نظر جزء مهم ترین پارامترها می

باشد. اگر در یک دوربین خواهان پلاک خوان هستید بخش وسیعی از تصویر باید پلاک را

پوشش دهد و به بیان دیگر تصاویری که وسعت بالایی را پوشش می دهند و دید وسیع

دارد نمی توانند جزئیات را برای شما فراهم نمایند. صد البته رابطه و تناسبی بین رزولوشن

تصویر و نوع نیاز وجود دارد که برای شناسایی یا احراز هویت تعداد پیکسل های سوژه

مورد نظر را در تصویر اندازه گیری نمایید.

در استانداردها و مقررات برای احراز هویت و یا تشخیص قوانینی وضع شده است که در

مقالات بعدی به آن اشاره می کنیم. یکی دیگر از نیازها تشخیص چهره است که برای

نصب دوربین در مبادی ورودی باید دوربین به نحوی نصب گردد تا این نیاز را به طور کامل

پوشش دهد.

انتخاب لنز مناسب دوربین

انتخاب لنز دوربین نیاز به آگاهی از برخی مفاهیم اولیه دارد تا با آشنایی با قوانین

مقدماتی نور بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید البته به کمک شبیه سازها و جداول

این انتخاب برای همگان ساده شده است و دیگر کسی برای انتخاب لنز چالشی ندارد. اما

یادتان باشد که بعد از انتخاب محل دوربین گام بعدی تعیین لنز متناسب و متناظر با آن

است.

برای استفاده از این شبیه سازها یا جداول و یا نرم افزارها محاسبه کننده لنز نیاز به داشتن

دو پارامتر مهم دارید. ۱ – فاصله سوژه تا دوربین  ۲ – وسعت تصویر.

باتعیین این دو عدد و وارد کردن آن در محاسبه گر لنز، می توانید لنز مناسب را انتخاب

کنید.

دوربین روز / شب و مادون قرمز

برای آنکه بتوانید در شب تصویر خوب و کاربردی داشته باشید باید روی دوربین، LED

های قرمز نصب شده باشد و با نصب آن تصویر شفاف در شب فراهم شود. البته برای

آنکه دوربین از طیف مادون قرمز بتواند استفاده کند نیاز است روی دوربین فیلتر

مکانیکی مادون قرمز وجود داشته باشد. با آگاهی از این مورد اگر روی یک دوربین اصطلاح

Day / Night درج شده باشد مفهوم آن را دارد که این دوربین می تواند از طیف مادون

قرمز برای تصویربرداری شب استفاده نماید.

ماژول های مادون قرمز در کنار دوربین از نظر توان روشنایی و میزان پوشش متفاوت

هستند و برای آنکه شما انتخاب مناسبی داشته باشید باید از کارشناسان مربوطه سوال

کنید که این بخش تا چند متر را می تواند روشن نماید. دوربین هایی که ماژول مادون

قرمز روی آن تعبیه شده در تاریکی مطلق می توانند تصویربرداری نمایند.

شرکت های مختلف در زمینه تصویربرداری در نور کم فناوری های نوین عرضه کرده اند.

برای انتخاب خوب و مناسب شما می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

انتخاب دوربین باسیم / بدون سیم

امروزه با پیشرفت فناوری شبکه امکان استفاده از دوربین های بدون سیم فراهم شده

است، در سامانه های قدیمی آنالوگ نیاز به پیاده سازی بستر کاملا اجباری بود اما امروزه

می توان از دوربین های بی سیم نیز استفاده نمود. برخی از شرکت های تولید کننده،

دوربین بی سیم را نیز عرضه نموده اند.

دوربین های امنیتی بی سیم با اتصال به اینترنت می تواند تصاویر را از راه دور برایتان

نمایش دهند و شما قادر به مانیتورینگ قلمرو خود از طریق موبایل باشید. شبکه های

نطارت تصویری اغلب به صورت کابلی پیکربندی می شوند اما گاهی نیاز به استفاده کردن

از دوربین های بی سیم وجود دارد. پیاده سازی دوربین های بی سیم نیاز به شبکه بی

سیم نیز دارد که این عامل سبب اضافه شدن هزینه های سربار پروژه می شود.

کیفیت تصویر

بعد از انتخاب لنز، نوع دوربین و رزولوشن، شما باید یارامتر نسبت سیگنال به نویز دوربین

را از کاتالوگ پیدا کنید. نسبت سیگنال به نویز یا SNR مفهومی است که کیفیت تصویر را

مشخص می کند و هر چه این عدد بزرگ تر باشد کیفیت بالاتری خواهید داشت. تفاوت

کیفیت بالای تصویر و کیفیت بالای رزولوشن در این است که کیفیت بالای تصویر

جزئیات شفاف تر و بدون نویز را فراهم می کند و انتقال سیگنال سبب تضعیف سیگنال

نخواهد شد.

تعداد فریم بر ثانیه

بسیاری از شرکت های سازنده تجهیزات امنیتی خواهان ذخیره سازی و ارسال تصاویر با

بالاترین نرخ فریم هستند. اما نرخ فریم بالا سبب می شود میزان ذخیره سازی نیز افزایش

یابد و یا نیاز به پهنای باند بیشتری داشته باشید. طراحان در بسیاری مناطق از ارسال فریم

بالا اجتناب می کنند تا فضای ذخیره سازی کمتری را اشغال نمایند و هزینه پروژه را مضاف

ننمایند.

بودجه شما و نیازتان عوامل مهمی هستند که پیکربندی نرخ فریم را تعیین می نمایند.

اگر خواهان اطلاعات بیشتری هستید همین امروز با کارشناسان ما تماس بگیرید و

نیازهای خود را با ایشان در میان بگذارید تا این افراد بهترین انتخاب را به شما پیشنهاد

دهند. امیدواریم مقاله فوق توانسه باشد هر چند اندک در جهت جلوگیری از متضرر شدن

خریداران دوربین مدار بسته اطلاعاتی را به نظر برساند.

پکیج دوربین مدار بسته  خرید دوربین مدار بسته   قیمت نصب دوربین مدار بسته  دوربین مداربسته هایک ویژن

 

باز یابی فیلم ها در دوربین مدار بسته

باز یابی فیلم ها در دوربین مدار بسته

باز یابی فیلم ها در دوربین مدار بسته

دلیل اصلی وجود سیستم های امنیتی در منزل، ایمن نگه داشتن خانه و خانواده است. با این حال، این فقط در مورد خانه های ما صدق نمی کند.

همچنین ممکن است در موسسات تجاری و سایر اماکن عمومی مورد استفاده قرار گیرد. پس چرا ضبط فیلم های دوربین مدار بسته مهم است؟ فیلم های ذخیسره شده در سیستم های دوربین امنیتی به حل جرایم کمک می کنند. این جنایات ممکن است کوچک یا جدی باشد. به عنوان مثال، خانه شما قربانی سرقت می شود (زیرا دزدهایی وجود دارند که علی رغم حضور دوربین های مدار بسته، به اندازه کافی شجاع هستند که مرتکب جرم شوند).

وقتی دوربین های مدار بسته خود را بررسی کردید، نمی توانید فیلم ذخیره شده زمان وقوع آن جنایت را پیدا کنید. آیا دوربین امنیتی شما در خدمت هدف خود بوده است؟ طبیعتا اینطور نیست بنابراین، هیچ تصویری از هویت سارق و نحوه وقوع آن نخواهید داشت.

چه عواملی باعث از بین رفتن فیلم در دوربین مدار بسته می شود؟

قبل از حل مسئله در مورد از دست دادن ویدیو، ابتدا به شما می گوییم که چرا این اتفاق می افتد. دلایل مختلفی برای از بین رفتن ویدیو وجود دارد.

۱ – یکی از این دلایل می تواند مشکلات نرم افزاری یا سخت افزاری است. مواردی وجود دارد که این موارد روی فیلم های ذخیره شده تاثیر می گذارد، بنابراین آن را خراب می کند یا منجر به از بین رفتن این فیلم ها و تصاویر می شود.

۲ – گذشته از مشکلات نرم افزاری یا سخت افزاری، از بین رفتن فیلم امنیتی دوربین نیز ممکن است به دلیل منبع تغذیه، سیم کشی و اتصال به اینترنت باشد.

۳ – عامل خطای انسانی نیز وجود دارد. به عبارت دیگر، مواقعی وجود دارد که به طور تصادفی برخی از فیلم های ضبط شده بر روی دوربین های امنیتی خود را حذف می کنیم.

۴ – دلیل دیگر از بین رفتن ویدیوی دوربین مدار بسته نیز ممکن است به دلیل نقص دید مادون قرمز شب، سیستم عامل قدیمی، از بین رفتن سیگنال رادیویی یا فساد دیسک درایو سخت (هارد دیسک) باشد.

روش های بازیابی فیلم در دوربین مداربسته

اکنون شما از اهمیت فیلم های دوربین مدار بسته و دلایلی که در گم شدن فیلم ها وجود دارد، آگاه هستید. حال، با ما در مورد روش های مختلف در مورد چگونگی بازیابی این فیلم های از دست رفته همراه باشید.

الف) بازیابی فیلم ها از پشتیبان گیر (Backup)

۱ – می توانید فیلم ها را از نسخه پشتیبان تهیه کنید. به همین دلیل است که شما باید هنگام تنظیم و نصب، نسخه پشتیبان تهیه فیلم ها و تصاویر دوربین امنیتی خود را در درایو خارجی حفظ کنید. می توانید این فیلم های گمشده را از آنجا بازیابی کنید.

۲ – یک کار خوب دیگر برای نجات Cloud Computing یا (رایانش ابری) است. اگر در سیستم ابر ذخیره کنید با مشکل حذف تصادفی یا موارد دیگر در مورد از بین رفتن فیلم روبرو نخواهید شد. همچنین فضای بیشتری را در دستگاه ضبط دوربین امنیتی شما باقی می گذارد. فضای ذخیره سازی ابر همچنین امکان دسترسی آسان به فیلم های دوربین امنیتی شما را بدون توجه به جایی که در آن هستید یا چه زمانی به این فیلم ها دسترسی دارید فراهم می کند.

ب) بازیابی فیلم های NVR / DVR

می توانید فیلم های NVR / DNR را در مرکز بازیابی اطلاعات بازیابی کنید. این معمولا آخرین روشی است که در صورت عدم موفقیت همه موارد انجام می شود. این امر در صورت آسیب ندیدن جسمی درایو NVR / DVR قابل اجرا است. در غیر این صورت، ممکن است تصاویر یا فیلم ها در یک مرکز بازیابی اطلاعات که دارای گواهینامه ISO است، بازیابی چنین داده هایی با اطمینان ا از هارد دیسک های خارجی یا داخلی آسیب دیده هستند.

ج) فیلم های حذف شده به طور تصادفی یا عمدی نیز ممکن است بازیابی شوند.

شما می توانید این کار را با کمک یک دیسک درایو قابل جابجایی انجام دهید. دیسک درایو قابل جابجایی قادر به بازیابی داده ها از دستگاه های مختلف ذخیره سازی رسانه دیجیتال است. برای این کار، کارت SD هدف را با استفاده از دستگاه کارت خوان به رایانه خود وصل کنید. سپس می توانید روند بازیابی را ادامه دهید.

د) بازیابی ویدیو دوربین مدار بسته با استفاده از نرم افزار بازیابی ویدئو

اگر پشتیبان (backup) فیلم ها یا تصاویر از دست رفته در دوربین مدار بسته خود را حفظ نکرده اید، نرم افزار Stellar Photo Recovery می تواند به شما کمک کند تا این فیلم های از دست رفته را بازیابی کنید. در ادامه نحوه بازیابی پرونده های شما آورده شده است:

۱ – راه اندازی نرم افزار بازیابی عکس ستاره ای

۲ – در صفحه اصلی نرم افزار انتخاب کنید چه چیزی را بازیابی کنید را انتخاب کنید.

۳ – مرحله بعدی انتخاب مکانی که می خواهید بازیابی شود برای شروع فرآیند اسکن، روی Scan کلیک کنید.

۴ – جعبه محاوره ای اسکن با موفقیت انجام شد نتایج اسکن را نمکایش می دهد تعداد پرونده های یافت شده و اندازه داده ها. در صفحه سمت چپ پنجره اصلی، تمام داده های بازیابی شده ذکر شده است. می توانید آنها را در کادر سمت راست پیش نمایش دهید.  توجه: اگر فیلم های مورد نیاز خود را در لیست نمی بینید، گزینه Deep Scan را که در پایین مشاهده می کنید، انتخاب کنید.

۵) روی بازیابی کلیک کنید. همچنین می توانید فقط فایلهای انتخابی را بازیابی کنید. به عبارت دیگر، فیلم های مورد نیاز خود را انتخاب کرده، راست کلیک کرده و روی بازیابی کلیک کنید.

۶) موقعیت مکانی که می خواهید فیلم ها را در جعبه محاوره ذخیره کنید، مشخص کنید. روی ذخیره کلیک کنید همه فیلم ها در محلی که شما مشخص کرده اید ذخیره می شوند.

در صورت شناسایی ضرر ویدیو چه باید کرد؟

اولین کار در صورت تشخیص از دست دادن ویدیو در دوربین مدار بسته خود این است که، وحشت نکنید. چندین مورد وجود دارد که باید هنگام انجام این کار آنها را بررسی کنید.

۱ – اتصالات برق باید بررسی شود. مراقب اتصال کابل شل باشید. آنها را بر طرف کرده و کابل های برق معیوب را تغییر دهید، مخصوصا کابل های قدیمی.

۲ – سپس دوربین ها و نرم افزارها را دوباره راه اندازی کنید. سعی کنید دوربین را به درگاه دیگری در NVR / DVR وصل کنید. با این کار بررسی می شود که آیا درگاه به درستی کار می کند یا خیر. اگر مشکل در پورت است، پس باید آن را با یک مورد جدید جایگزین کنید تا ویدیو نمایش داده شود.

۳ – اتصال دوربین به آداپتور برق را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که درست وصل شده است.

۴ – طول کابل اینترنت یا BNC می تواند فیلم های شما را تحت تاثیر قرار دهد. اطمینان حاصل کنید که در طول مشخص شده باشد. کابل های طولانی تر منجر به کیفیت ضعیف تصویر می شوند، به خصوص اگر طول کابل بیشتر از میزان مورد نیاز شما باشد.

۵ – اگر از دوربین مدار بسته بی سیم استفاده می کنید، POE و سوئیچ روتر را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که سوئیچ به درستی کار می کند. ببینید که چراغ های مادون قرمز (IR) روشن هستند و دوربین قدرت کافی را دریافت می کند.

۶ – بطور مرتب سیستم عامل را به روز کنید. با این کار می توانید مشکلات از دست دادن ویدیو یا عدم پخش آن را بر طرف کنید. اگر با رعایت همه نکات فوق نتوانستید، و هنوز هم نمی توانید ویدیو را ببینید، سعی کنید همه دستگاه ها را خاموش کنید. سپس دوربین ها و DVR یا  NVR را دوباره راه اندازی کنید. بعد، همه کلیدهای برق را جدا کرده و دوباره آنها را وصل کنید.

در نهایت یادآوری این نکته ضروری است که علاوه بر اینکه ما باید اطمینان حاصل کنیم که سیستم دوربین مدار بسته ما به درستی کار می کند، اما نباید فقط نظارت بر دارایی خود را به این تجهیزات واگذار کنیم!!!

 

پک دوربین مدار بسته  خرید دوربین مداربسته   قیمت نصب دوربین مداربسته  دوربین هایک ویژن



:: بازدید از این مطلب : 390
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 


تکنولوژی ANR در دوربین مداربسته

استفاده از دوربین های مدار بسته در مکان های مختلف برای جلوگیری ازسرقت و وقوع جرم به شکل چشم گیری افزایش داشته است و شما می توانید به راحتی انواع مختلفی از دوربین مدار بسته را فضاهای مختلف شهری مشاهده کنید.

فرض کنید که شما نیز برای محل کسب و کار خود اقدام به نصب دوربین مدار بسته کرده اید و شب گذشته مغازه شما مورد سرقت قرار گرفته است. در این شرایط سریعا اقدام به بررسی تصاویر ضبط شده توسط دوربین مداربسته می روید. در این شرایط به یکباره متوجه می شوید که در طول شب گذشته به دلایلی ارتباط بین دوربین ها و دستگاه ضبط کننده قطع شده است و شما قسمتی از تصاویر را از دست داده اید.

این مشکل ممکن است عمدی یا سهوی اتفاق افتاده باشد اما به هر حال شما تصاویر سرقت را ندارید. سوالی که در چنین شرایطی پیش می آید این است که چگونه می توان از ضبط تصاویر توسط دوربین های مداربسته اطمینان حاصل کرد و مانع وقوع چنین حوادثی شد؟ این مشکل با تکنولوژی ANR در دوربین مداربسته حل شده است و در ادامه این تکنولوژی را به شما معرفی می کنیم.

تکنولوژی ANR در دوربین مداربسته هایک ویژن

شرکت هایک ویژن با تجربه بیست ساله خود در صنعت امنیت و تولید تجهیزات حفاظتی راهکاری دقیق و بسیار حرفه ای برای این مشکل ارائه کرده است. در مدل های جدید دوربین مداربسته تحت شبکه شرکت hikvision ، برد ذخیره سازی MicroSD قرار داده شده است که این مشکل را حل می کند. این قابلیت جدید که با نام  Automatic Network Recovery  یا به اختصار (ANR) شناخته می شود  به سیستم مداربسته شما این امکان را می دهد که در صورت قطع ارتباط با دستگاه ضبط کنننده اطلاعات به شکل خودکار بر روی کارت حافظه خود دوربین ها ذخیره شود.

با استفاده از این قابلیت  در شرایط اضطراری دوربین به شکل یک دستگاه خودکار عمل می کند و تصاویر محیط را بر روی کارت حافظه خود ذخیره می کند.
پس از رفع نقص ایجاد شده زمانی که ارتباط دستگاه NVR مجددا برقرار می شود دوربین بکاپی از اطلاعات خود را از روی کارت حافظه به NVR می فرستد و گپ ایجاد شده در تصاویر را در آن بازه زمانی پر می کند.

تکنولوژی ANR در دوربین مداربسته

اصلی ترین دلایل قطع ارتباط بین دوربین و NVR

  • وقوع اختلال در عملکرد سوئیچ شبکه
  • عدم کارکرد صحیح دستگاه NVR
  • نقص در کابل شبکه

 

نکته مهم در مورد برق دوربین ها

یک نکته بسیار مهم در استفاده از قابلیت ANR این است که برق دوربین ها باید همواره تامین شود و هرگز خاموش نشوند. این مسئله ممکن است بدیهی به نظر برسد اما لازم است به این نکته توجه نمائید که اکثر دوربین های تحت شبکه، از طریق دستگاه ضبط کننده یا بهتر بگوئیم سوئیچ PoE Power-over-Ethernet تغذیه می گردند. استفاده از POE ممکن است نصب و راه اندازی سیستم را سهولت بخشد.
اما این را نیز در نظر بگیرید در صورت خرابی، خاموشی و یا نرسیدن برق به دستگاه NVR دوربین ها نیز خاموش می شوند. به همین دلیل، اگر مایل به استفاده از قابلیت ANR هستید، لازم است مطمئن شوید که هر دوربین دارای منبع تغذیه جداگانه ای است.

راهکاری برای افزایش کارایی سیستم

 

ANR یک قابلیت بسیار کارآمد و مهم برای سیستم مدار بسته به حساب می آید. این قابلیت زمانی برای شما مهم تر می شود که نصب دوربین ها در مکانی با پتانسیل های امنیتی بالا و خرابکاری احتمالی نصب شده باشند. حال یک سوال فنی دیگر در خصوص فناوری ANR نیز بوجود می آید. اگر در یک محیط به فضای ذخیره سازی بیشتری از کارت حافظه دوربین نیاز باشد و یا امکان این وجود نداشته باشد که هر دوربین دارای یک منبع تغذیه جداگانه باشد باید چکار کرد؟

شرکت هایک ویژن برای این مشکل نیز راهکار خلاقانه دیگری به مشتریان خود ارائه کرده است. این راهکار با نام  N+1 معرفی می شود و به مشتری این امکان را می دهد که یک NVR جداگانه را به شکل پشتیبان خودکار بر روی سیستم سوار کند.

البته این فناوری برای دوربین های IP بزرگ و نسل پیشرفته در نظر گرفته شده است و با فعال کردن ویژگی Hot Spare در منو تنظیمات می توانید از این قابلیت استفاده کنید.

این ضبط کننده پشتیبان در اسرع وقت می تواند تشخیص دهد که کدام یک از ضبط کننده های اصلی آفلاین است. سپس هنگامی که دستگاه ضبط مختل شده فعالیت خود را از سر می گیرد اطلاعاتی که توسط دستگاه پشتیبان ذخیره شده، به آن انتقال می یابد. این قابلیت نه تنها یک راهکار عالی برای محافظت در مقابل دستکاری های احتمالی است، بلکه می تواند در صورتی که یکی از ضبط کننده های شما دچار مشکل سخت افزاری باشد نیز به عنوان یک قابلیت موثر عمل کند.

بیشتر بخوانید :  پکیج دوربین مداربسته     نصب دوربین مدار بسته

منبع: مهرتجارت



:: بازدید از این مطلب : 315
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

دوربین-مداربسته-POE,دوربین مداربسته POE,دوربین مداربسته POE
اصطلاح دوربین مدار بسته POE در رابطه با دوربین های مداربسته شبکه به کار می رود. در این مطلب بیشتر با این اصطلاح و موضوعات مرتبط با آن آشنا می شویم.

POE به چه معناست؟

اصطلاح POE مخفف سه واژه Power Over Ethernet به معنای تغذیه از شبکه است. تجهیزاتی که دارای قابلیت POE هستند امکان تغذیه از طریق شبکه را دارند و برق مصرفی آنها از طریق همان کابلی که آنها را به شبکه متصل می کند تامین خواهد شد.

دوربین مداربسته POE چیست؟

همانطور که تعریف بالا نشان داد دوربین مدار بسته POE نوعی از دوربین مداربسته است که می توان آن را به وسیله کابل شبکه تغذیه کرد.

آیا دوربین های POE تنها از طریق شبکه تغذیه می شوند؟

معمولا نه. دوربین های POE معمولا امکان تغذیه از دو طریق مستقیم و POE را به صورت همزمان دارند و شما میتوانید در صورت نیاز تغذیه دوربین را از طریق سیم برق هم انجام دهید.

برای تغذیه دوربین ها به صورت POE به چه تجهیزاتی نیاز خواهد بود؟

برای تغذیه دوربین ها به صورت POE شما باید از یکی از سه وسیله زیر استفاده کنید:
POE-injector,منبع تغذیه POE,منبع تغذیه POE
منبع تغذیه POE


  • NVR POE: دستگاه NVR شما می تواند دارای خروجی های POE باشد. در این صورت کار شما برای نصب دوربین ها به مراتب ساده تر خواهد شد. کافیست کابل شبکه هر دوربین را به طور مستقیم به پورت POE دستگاه NVR متصل کنید. این کار تنها در صورتی ممکن است که شما برای هر دوربین یک کابل مجزا استفاده کنید. در صورتی که بخواهید کابلها را در طول مسیر به سوئیچ وصل کرده و مجموع آن را به NVR متصل کنید باید از سوییچ POE استفاده کنید.
  • سوئیچ شبکه POE: در صورتی که از سوئیچ برای اتصال دوربین ها استفاده می کنید و می خواهید دوربین ها به صورت POE تغذیه شوند تمامی سوئیچ هایی که به طور مستقیم به دوربین ها وصل شده اند باید از نوع POE باشند.
  • منبع تغذیه POE: نام دیگر آن POE Injector است. منبع تغذیه POE یک وسیله الکترونیکی است که عملکردی بسیار ساده دارد. کابل شبکه به ورودی این وسیله متصل شده و در خروجی به صورت POE در خواهد آمد. استفاده از این وسیله در شرایط خاص می تواند به هزینه های شما را به شدت کاهش دهد.

در هنگام طراحی شبکه POE باید به چه نکاتی توجه کرد؟

نکات زیادی وجود دارد که در هنگام طراحی سیستم POE باید به آن توجه کنید، در ادامه به برخی از این نکات اشاره می کنیم:
  1. گرچه طول کابل های شبکه CAT6 دارای محدودیت 100متری است اما در صورت POE بودن سیستم ممکن است نتوانید تا این متراژ تغذیه را انجام دهید. در صورت طولانی بودن کابلها و نیاز به تغذیه POE حتما با متخصصین این زمینه مشورت کنید.
  2. سوئیچ ها و منابع تغذیه POE دارای یک توان مجاز خروجی هستند. این توان معمولا برای تغذیه یک دوربین مداربسته کافی است اما نمیتوانید از آن برای تغذیه تجهیزات پر مصرف استفاده کنید. در صورتی که میخواهید نوع خاصی از دوربین را استفاده کنید که توان مصرفی آن بالاست حتما از سوئیچ POE یا منبع تغذیه با توان مناسب استفاده کنید.
  3. در صورت استفاده از NVR POE باید هر دوربین را به صورت مستقیم به NVR متصل کنید. معمولا پورت های POE تنها برای نصب یک دوربین ساخته شده اند و نمی توانید سوئیچی به آنها متصل کنید. سوئیچ شبکه را باید به پورت شبکه مجزای دستگاه متصل کنید.
  4. در صورتیکه دوربین ها را به صورت POE تغذیه می کنید سعی کنید از کابل شبکه ای با کیفیت بالاتر استفاده کنید تا افت ولتاژ شما در طول مسیر کمتر شود.
دستگاه-NVR-POE,دوربین مداربسته POE,نحوه اتصال دوربین های شبکه به NVR POE
نحوه اتصال دوربین های شبکه به NVR POE

نقاط ضعف تغذیه POE

تغذیه POE دستگاه ها دارای یک عیب بزرگ است. هزینه تجهیزات POE به مراتب بالاتر از تجهیزات عادی مداربسته است. این نقطه ضعف باعث می شود استفاده از سیستم های POE تا حد زیادی محدود شود.
عیب دیگر سیستم های POE محدودیت توان خروجی آنهاست. تجیهزات POE معمولا توان خروجی کمتر از 25وات دارند.
در مقابل استفاده از سیستم تغذیه POE میتواند پیچیدگی ها و زمان مورد نیاز برای اجرای سیستم مداربسته را شدت کاهش داده و ایمنی سیستم را افزایش دهد.

 

پک دوربین مداربسته  دوربین مدار بسته   نصب دوربین مدار بسته  هایک ویژن

انتقال تصویر دوربین مداربسته

انتقال-تصویر-دوربین-مداربسته-آیفون,انتقال تصویر دوربین مداربسته روی آیفون,انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل آیفون
انتقال تصویر دوربین مداربسته یکی از اصلی ترین نیازهای مشتریان سیستم های مداربسته است. در این مطلب بیشتر در رابطه با محدودیت ها و پیش نیازهای این انتقال تصویر صحبت خواهیم کرد.

انتقال تصویر دوربین مدار بسته به چه معناست؟

سیستم مداربسته شما در حالت پیش فرض امکان نمایش تصاویر دوربین های مداربسته در محل ضبط شما فراهم خواهد کرد. به تلاش برای دریافت تصاویر بر روی تجهیزاتی به جز دستگاه ضبط تصاویر انتقال تصویر دوربین مداربسته می گویند.
این انتقال تصویر می تواند بر روی یک رایانه شخصی و یا تلفن همراه یا موبایل باشد. البته اصول انتقال تصویر در تمامی این تجهیزات ثابت است.

انتقال تصویر بدون اینترنت چگونه میسر می شود؟

همانطور که گفته شد دیدن تصاویر دوربین های شما بر روی هر وسیله به جز دستگاه ضبط تصاویر انتقال تصویر محسوب می شود. از طریق ایجاد یک شبکه داخلی بین تجهیزات و دستگاه ضبط شما خواهید توانست یک انتقال تصویر بدون اینترنت را ایجاد کنید.
در صورتی که شما یک شبکه یکپارچه سیمی یا بی سیم بین محل ضبط تصاویر دوربین ها و محل دیدن آنها داشته باشید امکان انتقال تصویر بدون اینترنت هم وجود دارد. در شبکه های بی سیم، برای فواصل کم تا سطح صد متر شما می توانید از شبکه های بی سیم وای فای (wi-fi) استفاده کنید. برای فواصل بیشتر نیز حتی تا فواصل چند ده کیلومتری شما امکان استفاده از آنتن های رادیویی مانند نانو استیشن یا سیستم های شبکه ماهواره ای را خواهید داشت.
با توجه به محدودیت زیاد سرعت اینترنت در ایران استفاده از شبکه های داخلی برای ایجاد انتقال تصویر بسیار مناسب خواهد بود. از طرفی شما با وجود هزینه های اولیه بالا هزینه های دوره ای خود را به شدت کاهش داده و همچنین سرعت انتقال تصاویر هم برای شما به شدت زیاد خواهد شد.

انتقال تصویر اینترنتی دوربین مداربسته چطور عمل می کند؟

در اجرای یک انتقال تصویر اینترنتی شما در واقع سیستم دوربین مداربسته خود را وارد فضا اینترنت می کنید و از این طریق شما می توانید در هر محلی که امکان دسترسی به اینترنت برای شما میسر بود تصاویر دوربین های خود را ببینید. در ادامه به پاسخ دادن به برخی از رایج ترین سوالات در رابطه با انتقال تصویر اینترنتی خواهیم پرداخت:

آیا برای انجام انتقال تصویر به دوربین مداربسته شبکه یا IP نیاز است؟

خیر، سیستم های مداربسته آنالوگ هم می توانند برای شما امکان انتقال تصویر را فراهم کنند. امکانات انتقال تصویر در سیستم های آنالوگ و شبکه خیلی متفاوت نیست. پس اگر می خواهید از سیستم مداربسته آنالوگ برای کاربری خود استفاده کنید نگران اجرای انتقال تصویر نباشید.
(برای مقایسه مشروح این دو سیستم مقاله تفاوت سیستم مداربسته آنالوگ و شبکه را مطالعه کنید.)

برای انجام انتقال تصویر اینترنتی چه بسترسازی هایی نیاز خواهد بود؟

اجرای انتقال تصویر اینترنتی کار پیچیده ای نیست و به بستر پیچیده ای هم نیاز نخواهد داشت. نیازهای اصلی شما در هنگام انتقال تصویر این امکانات هستند:
  • دستگاه DVR، NVR یا سرور با قابلیت اتصال به شبکه: دستگاه مرکزی که شما برای ضبط تصاویر از آن استفاده می کنید باید امکان اتصال به شبکه را داشته باشد. امروزه تقریبا تمامی دستگاه های ضبط کننده دوربین مداربسته دارای این قابلیت هستند.
  • اینترنت در محل ضبط تصاویر: در محل ضبط تصاویر دوربین ها شما نیاز به اینترنت خواهید داشت. بهتر است در این محل برای اینترنت خود درخواست IP Static یا IP Valid هم داده باشید. این IP در واقع یک آدرس ثابت برای پیدا کردن شبکه اینترنتی شما برای شما ایجاد می کند. گرچه امکان انتقال تصویر بدون آی پی استاتیک هم وجود دارد اما این کار ممکن از کمی انتقال تصویر شما را بی ثبات کند یا از سرعت آن بکاهد.
  • اینترنت در محل پخش تصویر: شما باید برای دیدن تصاویر دوربین های خود به انترنت دسترسی داشته باشید. در واقع پس از انجام انتقال تصویر اینترنتی شما خواهید توانست در هر محلی تصاویر دوربین های خود را مشاهده کنید.

انجام انتقال تصویر اینترنتی چه هزینه هایی دارد؟

در واقع انجام انتقال تصویر هیچ گونه هزینه ای به جز بستر اینترنتی مورد نیاز و اجرای آن توسط کارشناس برای شما نخواهد داشت. امروزه تمامی تجیهزات ضبط مداربسته امکان انتقال تصویر اینترنتی را در خود دارند و حتی در صورت عدم استفاده از این قابلیت شما همیشه امکان انجام آن را در آینده خواهید داشت.

انتقال تصویر اینترنتی به چقدر سرعت اینترنت نیاز خواهد داشت؟

سرعت اینترنت مورد نیاز برای انجام انتقال تصویر با توجه به تعداد و کیفیت تصویر دوربین ها متفاوت خواهد بود. برای محاسبه دقیق این فضا باید از ابزار محاسبه فضای هارد و پهنای باند دوربین مداربسته استفاده کرده و پهنای باند مورد نیاز را حساب کنید.
البته توجه داشته باشید که معمولا نرم افزارهای انتقال تصویر در صورت پایین بودن سرعت اینترنت شما تعداد فریم و کیفیت تصویر را کاهش می دهند تا امکان نمایش تصاویر برای شما فراهم شود. با این حال سعی کنید در صورت نیاز به انتقال تصویر اینترنتی هنوره بالاترین سرعت قابل انتخاب را انتخاب کنید چراکه با توجه به محدودیت سرعت اینترنت احتمالا سرعت کافی را نخواهید داشت.
سعی کنید سرعت اینترنت در محل ارسال اطلاعات (محل ضبط) را بالاتر در نظر بگیرید چرا که سرعت ارسال اطلاعات در سیستم های اینترنتی معمولا کمتر از سرعت دریافت آنهاست.

اجرای انتقال تصویر دوربین مداربسته چقدر از فضای اینترنتی من مصرف خواهد کرد؟

پاسخ به این سوال کاملا به شرایط و نوع مصرف شما وابسته است. طبیعتا هر چه سعت اینترنت شما بالاتر باشد و انتقال تصویر با کیفیت و تعداد دوربین بیشتری صورت گیرد شما حجم بیشتری از اینترنت را مصرف خواهید کرد. البته تمامی این موارد به میزان تماشای تصاویر دوربین ها وابسته است. اگر زیاد تصاویر دوربین ها را به صورت اینترنتی تماشا کنید طبیعتا نیازمند حجم بیشتری از اینترنت خواهید بود.
با این حال پس از مدتی شما میزان حدودی مصرف سیستم مداربسته را با توجه به میزان نیاز خود به دست خواهید اورد. نیازی نیست از ابتدای نصب سیستم مداربسته اطلاعی از میزان حجم مورد نیاز داشته باشید.

انتقال تصویر بر روی چه تجیهزاتی قابل انجام است؟

ممکن است دستگاه های مختلف طیف متفاوتی از تجهیزات را برای انتقال تصویر پشتیبانی کنند اما بیشتر دستگاهای مداربسته امکان انتقال تصویر بر روی این تجهیزات را فراهم می کنند:
  • انواع کامپیوتر و لپ تاپ با سیستم عامل ویندوز Windows یا مک او اس MAC OS: ممکن است نرم افزار انتقال تصویر شما امکان انتقال تصویر را روی نسخه های خیلی جدید یا خیلی قدیمی از این سیستم عاملها را فراهم نکند در این صورت به وبسایت تولید کننده مراجعه کرده و نرم افزار مناسب را در صورت وجود دانلود کنید. تنها برخی از برندها و محصولات مداربسته امکان انتقال تصویر بر روی لینوکس را فراهم می کنند.
  • انواع تلفن همراه هوشمند یا تبلت با سیستم عامل اندروید Android، آی او اس IOS و ویندوز موبایل: ممکن است نرم افزار انتقال تصویر شما امکان انتقال تصویر را روی نسخه های خیلی جدید یا خیلی قدیمی از این سیستم عامل ها را فراهم نکند در این صورت به وب سایت تولید کننده مراجعه کرده و نرم افزار مناسب را در صورت وجود دانلود کنید. سیستم های مداربسته جدید سیستم عامل سیمبین Symbian را پشتیانی نمی کنند.

آیا انتقال تصویر دوربین مداربسته هم کیفیتی دارد؟

بله، کیفیت انتقال تصویر دوربین های شما معمولا با توجه به میزان ثبات و سرعت نرم افزارهای انتقال تصویر آنها مشخص می شود. برندهای بزرگ دوربین های مداربسته هزینه زیادی را برای ساخت و ارتقای نرم افزارهای خود پرداخت می کنند. طبیعتا یکی از بزرگترین مزیت های استفاده از برندهای بین المللی دسترسی به نرم افزارهای به مراتب با ثبات تر و سریع تر است. همچنین امکان دانلود آخرین نسخه های نرم افزار از وبسایت شرکت هم بسیار برای شما مهم خواهد بود.


:: بازدید از این مطلب : 305
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

رک-دوربین-مدار-بسته-چیست؟,,
رک ها محفظه های فلزی هستند که دستگاه ضبط NVR یا DVR و یا متعلقات شبکه مانند سوییچ، روتر، مودم، پچ پنل(patch panel) و سرور (Server) و ... در آن قرار می گیرند. تجهیزات مدار بسته معمولا با توجه به نوع کاربری که دارند در مکان های مختلفی قرار داده می شوند و ممکن است در معرض شرایط جوی مختلفی اعم از باد و باران و گرد و غبار قرار گیرند. رک ها نقش محافظتی داشته و دارای واحد اندازه گیری مختص به خود با نام رک یونیت (UNIT)هستند. هر یونیت اندازه ای برابر با 2 اینچ و یا 5 سانتیمتر دارد.
 قیمت دوربین مداربسته
تجهیزات رک مونت
عرض رک ها دارای مقدار ثابت و استانداردی است و برابر با 60 سانتی متر است. تجهیزات رک مونت وسایلی هستند که بر اساس استاندارد رک مونت ساخته شده اند به طوریکه عرض همگی آنها از عرض استاندارد رک مونت تجاوز نمی کند. همچنین باید توجه داشت تجهیزات کوچکتر از عرض 60 سانتی متر نیز رک مونت محسوب نمی گردند و برای نصب آنها در داخل رک باید از سینی مخصوص رک استفاده نمود. رک ها در عین حال می توانند ارتفاع و عمق متغیری داشته باشند.
قسمت های مختلف رک
  • درب رک: درب رک های می تواند از نوع تمام شیشه ای و شیشه ای با فریم فلزی باشد. به دلیل راحتی شکستن درب های تمام شیشه ای و ماندگاری پایین استفاده از انها پیشنهاد نمی گردد.
  • فن (Fan): که نقش خنک کننده و تهویه را برای اجزای داخلی دارد و معمولا در سقف یا کف آن قرار می گیرد.
001-رک,,
 
  • Power Module (پاور ماژول): در واقع مانند یک چند راهی برق عمل کرده که دارای چندین پریز برق برای تامین برق اجزای داخلی استفاده می گردد.
  • سيني (Shelf): به منظور جداسازی بخش های مختلف و یا قرار دادن وسایلی کوچکتر از عرض رک می باشنند مانند سوئيچ و يا مانيتور سرور استفاده می گردد. سيني ها در دو نوع متحرك و ثابت بهمراه رك عرضه مي شوند.
  • بلنک پنل: صفحه های محافظی هستند که جهت جلوگیری از دسترسی به تجهیزات حساس نصب شده در داخل رک جهت ایمنی بیشتر در جلوی آن نصب می گردند . این بلانک پنل ها در انواع 1 ، 2 ، 3 و 4 یونیت عرضه می شوند.
  • لایت پنل: یک لامپ فلورسنت است که در محفظه بالای رک جهت روشنایی داخل رک نصب می شود.

انواع رک دوربین مدار بسته

رک های دوربین مدار بسته معمولا در 2 نوع دیواری و ایستاده تولید می شوند:
رک های دیواری
قابل نصب بر روی دیوار بوده و بیشتر مناسب برای شبکه های کوچک و یا قسمتی از یک شبکه بزرگ هستند. رک های دیواری معمولا در ارتفاع های ۵، ۶، ۷ و ۹ یونیت عرضه می شوند . یونیت واحد سنجش ارتفاع رک است و برابر با ۵/۴۳ سانتی متر می باشد . عمق این رک ها نیز متفاوت است و می تواند ۳۵ ، ۴۵ یا 60 سانتی متر باشد. البته به این نکته توجه نمایید که عمق رک های ایستاده کمی بیشتر است. از کید رک برای قرار گیری سوئیچ های کوچک غیر رکمونت برروی دیوار استفاده می شود و عمق آن تنها ۲۹ سانتیمتر است . رک های با ارتفاع ۹ یونیت از تنوع بیشتری برخوردارند و قابلیت این را دارند که پنل های کناری در برخی از آن ها کاملا باز شده و امکان دسترسی به رک را از بغل فراهم می کند . برخی نیز امکان چرخش تا ۱۰۰ درجه را داشته وامکان دسترسی به پشت رک را برای کاربر فراهم می آورند.
رک های ایستاده
رک های ایستاده بر روی زمین قرار می گیرند. رک های ایستاده قابلیت این را دارند که انواع پچ پنل ، سوئیچ ، سرور ، یو پی اس و سایر قطعات رکمونت ۱۹ اینچی جهت مدیریت بهتر در آنها جایگذاری شوند. دارای ورودی برای انواع کابل در هر دو قسمت بالا و پایین هستند و از هر 4 طرف نیز امکان دسترسی به داخل آنها وجود دارد.. ارتفاع این رک ها می تواند ۱۶ ، ۲۱ ، ۲۸ ، ۳۶ ، ۴۰ و ۴۴ یونیت باشد .و با عمق های ۶۰ ، ۸۰ ، ۱۰۰ سانتیمتر و بیشتر نیز تولید می گردند . درب های آن از نوع شیشه ای یا تلقی فریم دار است.
مشخصات رک استاندارد دوربین مدار بسته

1) رک ها در اندازه های متفاوتی ساخته می شوند اما رایج ترین نوع رک ها، رک های 19 اینچی هستند که استفاده از آنها در تجهیزات مداربسته رایج است. فاصله 19 اینچ در ریلها می بایست مطابق با استاندارد کامپیوتری،مخابراتی و صوتی IEC60297 باشد.
2) ورودی و خروجی برای انواع کابل ها از بالا و پایین رک وجود داشته باشند.
3) سیستم تهویه ی یا فن مناسبی داشته باشد که معمولا در قسمت بالای رک قرار می گیرد.
4) رک های ایستاده باید دارای پایه و چرخ جهت جابه جایی آسان باشند.
5) دارای قفل امنیتی جهت جلوگیری از دسترسی افراد مختلف باشد.

فروشگاه هایک ویژن  یو پی اس  تی وی تی  قیمت نصب دوربین مداربسته   hikvision

 


:: بازدید از این مطلب : 302
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

فشرده-سازی-H265-در-دوربین-مداربسته-چیست,,
یکی از مشکلات موجود در ارسال، ضبط و ذخیره سازی تصاویر ویدئویی حجم بالای این اطلاعات است که فضای بسیار زیادی از هارد دیسک را اشغال می کند. برای ذخیره سازی تصاویر با کیفیت بالا و حجم کم از فرمت های ذخیره سازی متفاوتی از جمله MPEG4، H.264، H.265 و... استفاده می گردد. فرمت فشرده سازی H.265 یکی از زیر مجموعه های فرمت MPEG4 است که توسط تیم JCT-VC ابداع گردید. H.265 یا HEVC (HIGH EFFICIENCY VIDEO CODING) یک استاندارد فشرده سازی ویدئویی است که استفاده از آن در کاهش حجم تصاویر ویدئویی دوربین های مداربسته رایج است. استاندارد H.265 در واقع ورژن ارتقا یافته فرمت H.264 است. دوربین های با قابلیت فشرده سازی H.265 می توانند تصاویری با کیفیت بالا ارائه داده بدون آنکه مصرف پهنای باند افزایش یافته و یا اختلالی در عملکرد سایر دستگاه های داخل شبکه رخ دهد.
نحوه فشرده سازی در H.265
نحوه فشرده سازی در H.265 بدین گونه است، شرایطی را در نظر بگیرید در اکثریت قریب به اتفاق فریم ها تغییری رخ نداده است، برای مثال تصویری از فردی را در نظر بگیرید که در یک فریم در حال صحبت کردن است و هیچگونه تغییری در سایر اجزای تصویر و پس زمینه نیز مشاهده نمی گردد و تنها قسمت تغییر یافته، تکان خوردن لب ها و اجزای صورت است. در این حالت اکثر پیکسل های موجود در تصویر به غیر از قسمت صورت تغییری نمی کنند پس به جای کدگذاری مجدد هر پیکسل از هر فریم تنها قسمت تغییر یافته تشخیص و کدگذاری می گردد.
همانطور که میدانیم نرخ BITRATE در دوربین های مدار بسته میزان حجم اطلاعات را مشخص نموده و رابطه مستقیمی نیز با کیفیت تصاویر دارد. مکانیسم فشرده سازی H.265 بدین صورت است که با کاهش نرخ BITRATE حجم تصاویر نیز کاهش می یابد بدون آنکه تغییری در کیفیتشان رخ دهد. اساس استاندارد فشرده سازی تصاویر بر پایه تکنیک جبرانی حرکت یا Motion Compensated Prediction است. بلوک های پیکسلی با ارجاع به فضایی دیگر از همان فریم و یا فریم دیگر کدگذاری می گردند. HEVC می تواند بردارهای حرکتی را با دقت بسیار بیشتری ترسیم کرده و بلوک های پیکسلی را با خطای باقی مانده کمتری کدگذاری کند.
مقایسه H.265 با H.264
مکانیسم فشرده سازی H.265 از چندین نظر پیشرفته تر از H.264 می باشد که در زیر به آنها اشاره می کنیم:
1. توانایی فشرده سازی: H.265 نسبت به H.264 دارای قابلیت فشرده سازی تا ۲ برابر بیشتر در همان سطح کیفیت می باشد.
2. استفاده از پهنای باند: به دلیل اینکه در استاندارد H.265 در صورت تغییرات جزئی در هر فریم بخش کمتری از آن تکرار و باقی بخش ها بدون تغییر به فریم بعدی منتقل می شوند. بدین ترتیب پهنای باند کمتری نیز مورد استفاده قرار می گیرد که بویژه در استفاده از دوربین های تحت شبکه یا IP بسیار مهم است.
3. تقسیم بندی پیکسل ها: در حالیکه H.264 قابلیت تعریف ماکروبلوک هایی با ابعاد 16*16 پیکسل را دارد اما HEVC می تواند طیف وسیعتری از اندازه های بلوک را تا 64*64 پیکسل توصیف کند. به زبان ساده با توجه به عکس سمت چپ متوجه می شوید در فرمت HH.264 تصویر به 256 پیکسل تقسیم بندی می گردد و در صورت تغییر در هر کدام از پیکسل ها فقط و فقط این تغییرات ذخیره می گردند. اما در تصویر سمت راست با فرمت H.265 تصویر به 4096 پیکسل تقسیم بندی شده و در صورت حرکت یا تغییر در تصویر تغییرات به صورت جزئی تری به فریم بعدی انتقال می یابد در نتیجه حجم اطلاعات انتقالی نیز کاهش می یابند.
4.امکان PLAYBACK تصاویر با سرعت بالا: به دلیل پردازش همزمان بخش های مختلف تصاویر در H.265 PLAYBACK تصاویر با تاخیر کمتری نسبت به روش H.264 انجام می گردد.
 
  1. اهميت اينترنت اشيا در خانه هاي هوشمند
  2. دوربین مداربسته دیجیتال یا دوربین HD چیست ؟
  3. گزارش مالی 6 ماهه نخست هایک ویژن در سال 2021
  4. شرایط مطلوب عملکرد دوربین مدار بسته هایک ویژن
  5. زوم اپتیکال و تاثیر آن بر کیفیت تصویر دوربین مدار بسته
  6. تکنولوژی پردازش تصویر یا VCA چیست ؟
  7. نقشه سیم کشی دوربین مداربسته چگونه است ؟
  8. عملکرد حسگر تشخیص حرکت دزدگیر
  9. اهمیت اینترنت اشیا در خانه های هوشمند
  10. اهمیت نصب دوربین مداربسته در ساختمان های مسکونی
  11. نظارت تصویری و حفاظتی برای امنیت منزل در نوروز
  12. حفاظت سایبری در دوربین های مداربسته
  13. نکات حفاظت سایبری در زمان دورکاری
  14. تجهیزات حفاظت پیرامونی در مدارس
  15. بزرگترین تغییر صنعت امنیت از سال 2010 تاکنون چیست؟
  16. امنیت فروشگاه‌ها در سال 2021 و پس از کرونا
  17. سیستم نظارت ویدئویی از راه دور ابزاری برای بهینه‌تر کردن سیستم های نظارتی
  18. تامین امنیت محل کار در دوران دورکاری
  19. دوربین مداربسته دیجیتال یا دوربین HD چیست ؟
  20. هایک ویژن گزارش مالی 6 ماهه نخست سال 2019 خود را اعلام کرد
  21. دوربین مداربسته دیجیتال یا دوربین HD چیست ؟ -
  22. چگونه دوربین و سنسور با همدیگر شهر های هوشمند تری می سازند؟
  23. 5 نکته که برای بهتر شدن عملکرد سیستم اکسس کنترل که باید به آن توجه کنیم !
  24. چرا بزرگراه های پر پیچ و خم به سیستم های پیشرفته مدیریت ترافیک نیاز دارند ؟
تکنولوژی پردازش تصویر یا VCA چیست ؟


:: بازدید از این مطلب : 335
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

سوئیچ-مناسب-دوربین-مداربسته-کدام-است؟,,

با گذشت زمان و افزایش روزافزون پروژه های نظارتی و امنیتی مبتنی بر دوربین های IP یا تحت شبکه ضرورت افزایش کیفیت عملکرد تجهیزات شبکه نیز حس می شود. بسیاری از لوازم جانبی شبکه در بازار وجود دارند، اما سوال اصلی این است: چگونه می توان گزینه مناسب را از میان آنها انتخاب نمود تا بتوان بیشترین استفاده ممکن را در محیط های مختلف با کاربری های متفاوت داشت.
گروه بزرگی از تجهیزاتی که در هنگام تنظیم یک سیستم نظارتی تحت شبکه کاربرد زیادی دارند، سوئیچ ها هستند. به زبان ساده می توان گفت استفاده از سوئیچ ها در بسترسازی های بزرگ و یا مکان هایی که نیاز به کابل کشی های کمتری وجود دارد کارایی بالایی دارد. برای مثال در مسافت های طولانی به جای اینکه از هر دوربین کابلی به طور جداگانه به دستگاه ضبط برورد تمامی دوربین ها به سوئیچ متصل شده و تنها یک عدد کابل از سوئیچ به دستگاه ضبط منتقل می گردد. سوئیچ شبکه یا هاب سوئیچ ها بخش های شبکه را به یکدیگر متصل می کنند. سوئیچ شبکه بخشی جدایی ناپذیر در اکثر شبکه های محلی اترنت مدرن (LAN)هستند. یک سیستم شبکه می تواند تعداد زیادی سوئیچ در پیکربندی خود داشته باشد. سوئیچ داده ها را تنها به گیرنده ای ارسال می کند که قرار است به اطلاعات دسترسی داشته باشد. به این ترتیب، هنگامی که داده ها ارسال می شوند، شبکه با بار زیادی از حجم اطلاعات مواجه نمی شود. این امر همچنین منجر بع به امنیت بالای شبکه نیز می گردد زیرا دسترسی به برخی از اطلاعاتی برای سایر کامپیوتر ها نا ممکن می گردد.
دو نوع اصلی از سوئیچ های شبکه وجود دارند:

  • سوئیچ های قابل مدیریت یا Manageable
  • سوئیچ های غیر قابل مدیریت یا Unmanageable



تمایز دو نوع سوئیچ بالا بسیار ساده است. سوئیچ های غیر قابل مدیریت از پیش توسط تولید کننده برنامه ریزی شده اند تا وظایف خود را در راستای استاندارد های خاص یک صنعت انجام دهند؛ و هیچ گونه امکان تغییر در توابع آنها وجود ندارد. سوئیچ های قابل مدیریت دارای قابلیت دسترسی به برنامه های خود توسط کاربرانی هستند که رمز عبور داشته و توابع سوئیچینگ آنها را می توان برای بهینه سازی عملکرد دستگاه ها تغییر داد. توجه داشته باشید که سوئیچ های غیر قابل مدیریت به طور قابل توجهی ارزان تر از سوئیچ های قابل مدیریت هستند. معمولا از سوئیچ های مدیریتی هنگامی استفاده می شود که تعداد دوربین های مداربسته بالاست در نتیجه پهنای باند مصرفی باید مدیریت شود. بدین ترتیب با استفاده از سوئیچ مدیریتی بستر تجهیزات مدار بسته از بستر اصلی شبکه جدا شده و می توان برای کاربران سطح دسترسی تعیین نمود.

سوئیچ شبکه در دوربین مدار بسته چیست؟


سوئیچ ها از عناصر اصلی سیستم های مدار بسته شبکه هستند و برای اتصال و تبادل اطلاعات بین بخش های مختلف یک شبکه محلی (LAN) بکار می روند. سوئیچ ها دارای تعداد پورت و قدرت انتقال اطلاعات متفاوتی هستند. سوئیچ های معمولی دارای 4 تا 8 پورت و سوئیچ های پیشرفته تر با مصارف صنعتی بین 32 تا 128 پورت دارند.
در هنگام انتخاب سوئیچ های شبکه باید به سه مورد زیر توجه نمود:

  • تعداد پورت
  • توان سوئیچ
  • میزان پهنای باند

hikvision    هایک ویژن

بیشتر بخوانید:   دوربین مداربسته
زیرا توان کل سوئیج و توان مصرفی دستگاه های متصل به آن با یکدیگر متفاوت اند. همچنین سوئیچ های مختلف دارای پهنای باند ورودی و خروجی متفاوتی هستند که در رنج اعداد ۱۰/۱۰۰/۱۰۰۰Mbps برای دوربیین های مدار بسته قرار می گیرد. با یک مثال ساده می توان موضوع پهنای باند را توضیح داد . اگر مجموع حجم تصاویر انتقالی شما بیش از 100 Mbps باشد و سوئیچ شما از نوع 10/100 Mbps باشد. تصاویر با تاخیر به نمایش در خواهند آمد.

سوئیچ POE در دوربین مدار بسته چیست؟


راه اندازی دوربین مدار بسته تحت شبکه به دو صورت انجام می گردد. یا بوسیله دستگاه ضبط NVR ای که بر روی خود دارای پورت POE است و یا تهیه جداگانه سوئیچ از نوع POE. سوئیچ های POE علاوه بر ارسال دیتا وظیفه تامین برق مصرفی دوربین های مدار بسته را نیز دارند.

تفاوت سوئیچ و هاب سوئیچ


هر دو دارای وظیفه یکسانی هستند با این تفاوت که سطح دسترسی به اطلاعات در هاب سوئیچ ها برای همه یکسان است و محدودیتی ندارد اما بر خلاف آن سوئیچ ها سیستم عملکردی متفاوتی داشته به طوریکه برای آنها می توان به فراخور موارد امنیتی و نوع اطلاعات ارسالی برای هر گیرنده سطح دسترسی تعیین نمود.

سوئیچ KVM در دوربین مداربسته چیست؟


سوئیچ KVM مخفف عبارت Keyboard، Video و Mouse است پس همانطور که از نام آن پیداست وظیفه آن اتصال تجهیزات فوق به یکدیگر است. برای مشاهده تصاویر ارسالی از دوربین مدار بسته نیاز به یک مانیتور یا نمایشگر داریم با استفاده از سوئیچ KVM امکان اتصال کامپیوتر و DVR به نمایشگر میسر خواهد شد.

سوئیچ ماتریسی در دوربین مداربسته چیست؟


از سوئیچ های ماتریسی در سازمان های حفاظتی بزرگ استفاده می گردد که تعداد دوربین های تجهیز شده در آنها بالاست و برای کنترل آنها چندین نقطه ی کنترل وجود دارد. برخی از انواع سوئیچ های ماتریسی قابلیت پشتیبانی از چند صد دوربین مدار بسته را دارند. این سوئیچ ها به شکل کارتی تولید می شوند و در محفظه رک نگه داری شده و نصاب ها بواسطه آن می توانند ظرفیت کل سیستم را افزایش دهند.

  دوربین مداربسته تی وی تی          تی وی تی   نصب دوربین مداربسته

   پکیج دوربین مداربسته



:: بازدید از این مطلب : 347
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

سوئیچ-مناسب-دوربین-مداربسته-کدام-است؟,,
با گذشت زمان و افزایش روزافزون پروژه های نظارتی و امنیتی مبتنی بر دوربین مداربسته IP یا تحت شبکه ضرورت افزایش کیفیت عملکرد تجهیزات شبکه نیز حس می شود. بسیاری از لوازم جانبی شبکه در بازار وجود دارند، اما سوال اصلی این است: چگونه می توان گزینه مناسب را از میان آنها انتخاب نمود تا بتوان بیشترین استفاده ممکن را در محیط های مختلف با کاربری های متفاوت داشت.
گروه بزرگی از تجهیزاتی که در هنگام تنظیم یک سیستم نظارتی تحت شبکه کاربرد زیادی دارند، سوئیچ ها هستند. به زبان ساده می توان گفت استفاده از سوئیچ ها در بسترسازی های بزرگ و یا مکان هایی که نیاز به کابل کشی های کمتری وجود دارد کارایی بالایی دارد. برای مثال در مسافت های طولانی به جای اینکه از هر دوربین کابلی به طور جداگانه به دستگاه ضبط برورد تمامی دوربین ها به سوئیچ متصل شده و تنها یک عدد کابل از سوئیچ به دستگاه ضبط منتقل می گردد. سوئیچ شبکه یا هاب سوئیچ ها بخش های شبکه را به یکدیگر متصل می کنند. سوئیچ شبکه بخشی جدایی ناپذیر در اکثر شبکه های محلی اترنت مدرن (LAN)هستند. یک سیستم شبکه می تواند تعداد زیادی سوئیچ در پیکربندی خود داشته باشد. سوئیچ داده ها را تنها به گیرنده ای ارسال می کند که قرار است به اطلاعات دسترسی داشته باشد. به این ترتیب، هنگامی که داده ها ارسال می شوند، شبکه با بار زیادی از حجم اطلاعات مواجه نمی شود. این امر همچنین منجر بع به امنیت بالای شبکه نیز می گردد زیرا دسترسی به برخی از اطلاعاتی برای سایر کامپیوتر ها نا ممکن می گردد.
دو نوع اصلی از سوئیچ های شبکه وجود دارند:
  • سوئیچ های قابل مدیریت یا Manageable
  • سوئیچ های غیر قابل مدیریت یا Unmanageable
هایک ویژن

تمایز دو نوع سوئیچ بالا بسیار ساده است. سوئیچ های غیر قابل مدیریت از پیش توسط تولید کننده برنامه ریزی شده اند تا وظایف خود را در راستای استاندارد های خاص یک صنعت انجام دهند؛ و هیچ گونه امکان تغییر در توابع آنها وجود ندارد. سوئیچ های قابل مدیریت دارای قابلیت دسترسی به برنامه های خود توسط کاربرانی هستند که رمز عبور داشته و توابع سوئیچینگ آنها را می توان برای بهینه سازی عملکرد دستگاه ها تغییر داد. توجه داشته باشید که سوئیچ های غیر قابل مدیریت به طور قابل توجهی ارزان تر از سوئیچ های قابل مدیریت هستند. معمولا از سوئیچ های مدیریتی هنگامی استفاده می شود که تعداد دوربین های مداربسته بالاست در نتیجه پهنای باند مصرفی باید مدیریت شود. بدین ترتیب با استفاده از سوئیچ مدیریتی بستر تجهیزات مدار بسته از بستر اصلی شبکه جدا شده و می توان برای کاربران سطح دسترسی تعیین نمود.

سوئیچ شبکه در دوربین مدار بسته چیست؟

سوئیچ ها از عناصر اصلی سیستم های مدار بسته شبکه هستند و برای اتصال و تبادل اطلاعات بین بخش های مختلف یک شبکه محلی (LAN) بکار می روند. سوئیچ ها دارای تعداد پورت و قدرت انتقال اطلاعات متفاوتی هستند. سوئیچ های معمولی دارای 4 تا 8 پورت و سوئیچ های پیشرفته تر با مصارف صنعتی بین 32 تا 128 پورت دارند.
در هنگام انتخاب سوئیچ های شبکه باید به سه مورد زیر توجه نمود:
  • تعداد پورت
  • توان سوئیچ
  • میزان پهنای باند

زیرا توان کل سوئیج و توان مصرفی دستگاه های متصل به آن با یکدیگر متفاوت اند. همچنین سوئیچ های مختلف دارای پهنای باند ورودی و خروجی متفاوتی هستند که در رنج اعداد ۱۰/۱۰۰/۱۰۰۰Mbps برای دوربیین های مدار بسته قرار می گیرد. با یک مثال ساده می توان موضوع پهنای باند را توضیح داد . اگر مجموع حجم تصاویر انتقالی شما بیش از 100 Mbps باشد و سوئیچ شما از نوع 10/100 Mbps باشد. تصاویر با تاخیر به نمایش در خواهند آمد.
سوئیچ POE در دوربین مدار بسته چیست؟

راه اندازی دوربین مدار بسته تحت شبکه به دو صورت انجام می گردد. یا بوسیله دستگاه ضبط NVR ای که بر روی خود دارای پورت POE است و یا تهیه جداگانه سوئیچ از نوع POE. سوئیچ های POE علاوه بر ارسال دیتا وظیفه تامین برق مصرفی دوربین های مدار بسته را نیز دارند.
تفاوت سوئیچ و هاب سوئیچ

هر دو دارای وظیفه یکسانی هستند با این تفاوت که سطح دسترسی به اطلاعات در هاب سوئیچ ها برای همه یکسان است و محدودیتی ندارد اما بر خلاف آن سوئیچ ها سیستم عملکردی متفاوتی داشته به طوریکه برای آنها می توان به فراخور موارد امنیتی و نوع اطلاعات ارسالی برای هر گیرنده سطح دسترسی تعیین نمود.
سوئیچ KVM در دوربین مداربسته چیست؟

سوئیچ KVM مخفف عبارت Keyboard، Video و Mouse است پس همانطور که از نام آن پیداست وظیفه آن اتصال تجهیزات فوق به یکدیگر است. برای مشاهده تصاویر ارسالی از دوربین مدار بسته نیاز به یک مانیتور یا نمایشگر داریم با استفاده از سوئیچ KVM امکان اتصال کامپیوتر و DVR به نمایشگر میسر خواهد شد.
سوئیچ ماتریسی در دوربین مداربسته چیست؟

از سوئیچ های ماتریسی در سازمان های حفاظتی بزرگ استفاده می گردد که تعداد دوربین های تجهیز شده در آنها بالاست و برای کنترل آنها چندین نقطه ی کنترل وجود دارد. برخی از انواع سوئیچ های ماتریسی قابلیت پشتیبانی از چند صد دوربین مدار بسته را دارند. این سوئیچ ها به شکل کارتی تولید می شوند و در محفظه رک نگه داری شده و نصاب ها بواسطه آن می توانند ظرفیت کل سیستم را افزایش دهند.
 

پکیج دوربین مداربسته     نصب دوربین مدار بسته 

فروشگاه هایک ویژن  یو پی اس


:: بازدید از این مطلب : 334
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

محافظ-برق-در-دوربین-مداربسته-چیست-؟,,

همانطور که می دانیم دستگاه های الکتریکی همواره در معرض وقوع نوسانات برقی هستند این نوسانات می تواند منبع طبیعی مانند رعد و برق داشته باشد و یا به واسطه افت ولتاژ و یا اختلاف پتانسیل شدید در انرژی الکتریکی بوجود آید لذا پیش بینی تجهیزاتی جهت حفاظت از سیستم مداربسته از واجبات است. از جمله این تجهیزات می توان به انواع محافظ برق اشاره نمود که در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

وظیفه اصلی یک دستگاه محافظ برق شناسایی نوسانات برقی و ولتاژی و خنثی کردن آن از طریق انتقال به زمین از طریق یک سیم متصل به زمین است. در ادامه به معرفی انواعی از دستگاه های محافظ جریان الکتریکی که در تجهیزات مداربسته مورد استفاده قرار می گیرند می پردازیم.

دستگاه UPS دوربین مداربسته

استفاده از دستگاه UPSیکی از راهکارهای موجود در حفظ تعادل الکتریکی است. دستگاه UPS در واقع مانند یک خازن عمل می کند و اساسا وظیفه اصلی آن ذخیره و نگه داری انرژی الکتریکی و رساندن این انرژی به دوربین مداربسته در هنگام قطع برق است. پس می توان گفت دستگاه UPS در کنار نقش اصلی آن، نقش محافظتی نیز برای دوربین ها دارد. و دوربین های مداربسته در هنگام قطع برق نیز می توانند به کار خود ادامه دهند.

دستگاه استابلایزر در دوربین مداربسته

از دستگاه استابلایزر (stabilizer) به منظور تنظیم و تثبیت ولتاژ استفاده می گردد. در صورتی که هر گونه افت و نوسانی در ولتاژ الکتریکی رخ دهد، این دستگاه آن را مورد شناسایی قرار داده و رفع می کند. در واقع می توان گفت عملکرد این دستگاه بدین شکل است که در صورت وقوع نوسانات در انرژی الکتریکی از رسیدن انرژی برق به دوربین مداربسته جلوگیری می کند و جریان را به طور موقت قطع می کند و پس از یک تاخیر جزئی آن را مجددا برقرار می سازد. بدین ترتیب احتمال وقوع خرابی در دوربین ها را کاهش می دهد. دستگاه استابلایزر دارای یک مزیت اصلی نسبت به سایر انواع محافظ است. بدین ترتیب که در هنگام قطع جریان در هنگام وقوع نوسانات، بسیاری از تجهیزات مدار بسته مانند دستگاه های ضبط DVR و NVR ریست شده و برای شروع کار مجدد نیازمند حضور شخصی برای وارد کردن کاربری و رمز عبور هستند و در صورت نبود شخص چندین ساعت از ضبط تصاویر ممکن است از دست برود. این مشکل در صورت نصب دستگاه استابلایزر از بین می رود. زیرا این دستگاه دارای یک باتری داخلی است که انرژی الکتریکی در خود ذخیره دارد و در هنگام قطع برق، برق مورد نیاز تجهیزات را تامین می کند.

محافظ برق کابل تصویر کوآکسیال

محافظ برق کابل تصویر RG59 یا BNC یک قطعه الکتریکی کوچک است که در هنگام وقوع رعد و برق یا ولتاژ های بالا برای حفاظت از تجهیزات مداربسته مورد استفاده قرار می گیرد. کاربرد این دستگاه بدین گونه است که به دستگاه ضبط متصل گردیده و ولتاژ وارده را به زمین منتقل می کند. این قطعات در انواع یک یا چند پورت تولید می گردند.
1021-محافظ-نوسان-برق-rg59,,
محافظ برق کابل تصویر کوآکسیال

محافظ برق اتصال داده RS485 در دوربین مدار بسته اسپیددام

همانطور که می دانیم دوربین های مدار بسته گردان یا PTZ از پورت RS485 به منظور انتقال دستورات کنترلی چرخش و زوم در زوایای مشخص استفاده می کنند. در این دوربین ها جهت محافظت در برابر نواسانات الکتریکی باید از یک محافظ برق اتصال داده RS485 استفاده نمود تا خللی در کارکرد دوربین در هنگام نوسانات برقی بوجود نیاید.

محافظ نوسان برق دوربین های تحت شبکه (IP)

در صورتی که سیستم مداربسته شما از نوع تحت شبکه می باشد به منظور جلوگیری از مشکلات احتمالی باید از محافظ نوسان برق مختص دوربین های مداربسته IP استفاده نمایید. این محافظ ها نیز در انواع تک یا چند پورت تولید و به بازار عرضه می شوند.
1022-محافظ-نوسان-برق-دوربین-تحت-شبکه,,
محافظ نوسان برق دوربین های تحت شبکه (IP)
به طور کلی پیشنهاد می گردد به منظور رفع مشکلات احتمالی دیگر با تعبیه یک فیوز به صورت جداگانه مستقیما یک کابل از کنتور برق به دستگاه UPS خود بکشید. همچنین در دوربین های مداربسته ای که دارای بدنه فلزی هستند از پایه های فلزی که متصل به یک سطح مقطع فلزی است استفاده ننمایید. زیرا با این کار احتمال رسیدن آسیب به کل سیستم افزایش می یابد. پس توصیه می گردد از پایه های غیرفلزی و عایق جهت نصب این دوربین ها استفاده شود. همچنین می توانید از محفظه هایی از جنس پلاستیک یا PVC که در ابعاد مختلف تولید می شوند استفاده نمایید.
 
 
  1. دوربین مدار بسته
  2. خرید دوربین مداربسته
  3. خرید دوربین مدار بسته
  4. فروش دوربین مداربسته
  5. دوربین مداربسته هایک ویژن
  6. دوربین هایک ویژن
  7. دوربین مداربسته
  8. قیمت دوربین مداربسته
دوربین مدار بسته


:: بازدید از این مطلب : 344
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

بیت-ریت-Bitrate-در-دوربین-مداربسته-چیست؟,,
نرخ بیت تعداد بیت هایی است که در یک شبکه از یک نقطه معین و در یک زمان مشخص، که معمولا یک ثانیه است منتقل می شوند. نرخ بیت معمولا در واحد های اندازه گیری مختلفی بیان می شود - به عنوان مثال، کیلوبیت یا هزاران بیت در ثانیه (Kbps). بنابراین هنگامی که در مورد نرخ بیت در یک دوربین مداربسته صحبت می کنیم، منظورمان تعداد بیت های منتقل شده در هر ثانیه برای ترکیبی از جریان های ویدئویی و صوتی است. در سیستم های دوربین مدار بسته، دو نوع نرخ بیت داریم:

* بیت ریت ثابت (CBR)


رمزگذاری بیتریت ثابت (CBR) کل نرخ بیت را در تمام کلیپ ویدئویی دربر می گیرد ، اما کیفیت تصویر را در اغلب موارد به ویژه برای بخش های پیچیده ویدئویی محدود می کند.

* بیت ریت متغیر (VBR)

به طور معمول رمزگذاری بیتریت متغیر یا VBR به نحوی است که تصاویر ایجاد شده کیفیت به مراتب بالاتری در نرخ بیت مشابه خواهند داشت. مزیت اصلی کدینگ VBR این است که میزان نرخ بیت بالاتر را به بخش های پیچیده تر فایل های رسانه ای و بیت های پایین تر را به بخش های ساده اختصاص می دهد.

چرا در نظر گرفتن Bitrate در دوربین مداربسته اهمیت دارد؟


معمولا قسمت قابل توجه برای مشتریان دوربین مداربسته رزولوشن یا کیفیت تصویر دوربین هاست. نرخ بیت هم رابطه مستقیمی با کیفیت تصویر ایجاد شده دارد. به طور کلی، هرچه نرخ بیت بالاتر باشد به معنای کیفیت تصویر بالاتر است همچنین هرچه نرخ بیت بالاتر باشد حجم تصاویر ارسالی نیز بیشتر می شود، اما از آنجا که پهنای باند شبکه و ظرفیت ذخیره سازی در دستگاه های ضبط NVR و DVR محدود است، بنابر این متخصصین نرم افزار با استفاده از روش های فشرده سازی پیشرفته مانند H.264، H.265 و H.265+ سعی کرده اند حجم تصاویر را بدون کاهش کیفیت، کاهش دهند و در نتیجه نرخ بیت نیز کاهش می یابد. اما به هر حال در دو تصویر با فشرده سازی یکسان، تصویری که نرخ بیت بالاتری دارد به احتمال زیاد کیفیت بالاتری هم دارد. نرخ بیت در تجهیزات مداربسته تحت شبکه مشخص کننده قدرت آنالیز تصاویر در آنهاست. چنانچه خواستار تصاویری با بالاترین درجه کیفیت هستید باید از تجهیزاتی استفاده نمایید که قدرت آنالیز تصاویر در آنها بالاست.

نرخ Bitrate چه تاثیری بر تجهیزات مداربسته دارد؟


در سیستم های مداربسته نرخ بیت پایینی دارند باید این کاستی را توسط یکی از روش های زیر برطرف سازند:
* کاهش رزولوشن تصویر: با کاهش رزولوشن تصاویر میزان نرخ بیت نیز در آنها کاهش یافته و از حجم آنها نیز کم می گردد در نتیجه نحوه آنالیز آنها توسط تجهیزات با نرخ بیت پایین نیز آسان می شود.
* کاهش تعداد فریم تصویر: در تصاویر ویدئویی افزایش تعداد فریم های تصویر با افزایش نرخ بیت همراه است. پس با کاهش تعداد فریم های یک تصویر نرخ بیت نیز کاهش می یابد.

تجهیزات با Bitrate بالاتر


حال این سوال پیش می آید که اگر افزایش نرخ بیت منجر به افزایش کیفیت تصاویر می شود چرا تولید کنندگان تجهیزاتی با Bitrate بالاتر تولید نمی کنند؟ پاسخ این است افزایش نرخ بیت در تجهیزات مداربسته به معنی افزایش قدرت آنالیزی دستگاه ها است که مستلزم استفاده از قطعات سخت افزاری با قدرت پردازش بالاست. و این امر تاثیر زیادی بر هزینه تولید سیستم های مداربسته خواهد داشت و مقرون به صرفه نخواهد بود.
 

پشتیبانی هایک ویژن  hikvision  پکیج دوربین مداربسته  نصب دوربین مداربسته 

 


:: بازدید از این مطلب : 327
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

قابلیت-AWB-در-دوربین-مداربسته-چیست-؟,,

بالانس رنگ ها در تصویر مستقیما با محیط مرتبط است و بر طبیعی جلوه نمودن رنگ ها در تصاویر تاثیر می گذارد.

AWB چیست؟

AWB یک ویژگی در دوربین های مدار بسته است که طی آن بالانس رنگ سفید در حضور منابع نوری مختلف تنظیم شده و رنگ های غیر طبیعی و غیر واقعی از تصویر حذف می گردند.
AWB Function (Balance White Balance) این ویژگی سبب تطابق رنگ های زمینه در تصویر با نور موجود در محیط می گردد. در نتیجه رنگ سفید و سایر رنگ ها تا حدود زیادی به صورت طبیعی جلوه می کنند.
چشم انسان به طور طبیعی این توانایی را دارد که در منابع نوری مختلف با محیط خودش را تطابق داده و بالانس نور سفید را تنظیم نماید. اما دوربین های مداربسته این توانایی را ندارند و اغلب در تشخیص گرید رنگ سفید دچار مشکل می شوند و در بسیاری از مواقع نیز آن را در غالب رنگ های دیگر اعم از سبز، نارنجی و آبی نمایش می دهند.
بسیاری از دوربین های مداربسته در بالانس رنگ سفید در تصویر اغلب دچار اشتباه می گردند، علی الخصوص اگر تصویر با یک رنگ غالب احاطه شده باشد و یا اینکه هیچ نور سفیدی با منبع طبیعی در محیط وجود نداشته باشد. در نتیجه منجر به ایجاد رنگ های غیر طبیعی و غیر واقعی در تصویر می گردد.
اکثر دوربین های امنیتی دارای قابلیت AWB و یا تعادل خودکار رنگ سفید هستند که به وسیله آن دوربین نور موجود در تصویر را پردازش کرده و بهترین تعادل رنگ سفید را محاسبه کرده و نمایش می دهد.

تفاوت ATW و AWB

ATW (Auto Tracking White Balance) یا سیستم ردیابی رنگ سفید یک قابلیت جدید تر در دوربین های مداربسته پیشرفته تر است. دوربین های مدار بسته مجهز به این فناوری دارای یک الگوی مرجع از تعادل رنگ ثابت هستند که در تنظیمات دوربین وجود دارد. در این حالت حتی اگر هیچ منبع نور سفیدی وجود نداشته باشد دوربین قادر به تنظیم و نمایش صحیح رنگ ها است. دوربین هایی با این قابلیت می توانند حتی در شرایط نوری نامساعد طرحی یکنواخت از رنگ ها در تصویر ارائه دهند.
 
منابعی برای مطالعه بیشتر در زمینه دوربین های مداربسته:
 
  1. انتقال تصویر در دوربین هایلوک
  2. چگونه هنگامی استفاده از دوربین های تشخیص چهره ، به حریم شخصی افراد احترام بگذاریم ؟
  3. تکنولوژی EXIR هایک ویژن چیست ؟
  4. تکنولوژی پردازش تصویر یا VCA چیست ؟
  5. سیستم کنترل تردد هوشمند
  6. بهترین پلیر تصاویر H.265 هایک ویژن
  7. دوربین اسپید دام هایک ویژن
  8. DVR Acusense هایک ویژن
  9. دوربین مداربسته دید در شب
  10. افزایش میزان فروش هایک ویژن در سال 2020
  11. دوربین مدار بسته برای اماکن مسکونی
  12. انواع دوربین های مداربسته
  13. انواع دوربین مدار بسته از نظر ظاهر
  14. برترین برندهای دوربین مداربسته حافظه دار در سال 2021
  15. انتقال تصویر دوربین مداربسته چیست؟
  16. تکنولوژی WDR در دوربین مداربسته چیست و چه کاربردی دارد؟
  17. عملکرد حسگر تشخیص حرکت دزدگیر
  18. اهمیت اینترنت اشیا در خانه های هوشمند
  19. اهمیت نصب دوربین مداربسته در ساختمان های مسکونی
  20. نظارت تصویری و حفاظتی برای امنیت منزل در نوروز
  21. بزرگترین تغییر صنعت امنیت از سال 2010 تاکنون چیست؟
  22. سیستم نظارت ویدئویی از راه دور ابزاری برای بهینه‌تر کردن سیستم های نظارتی
  23. تامین امنیت محل کار در دوران دورکاری
  24. تکنولوژی پردازش تصویر یا VCA چیست ؟
DVR Acusense هایک ویژن


:: بازدید از این مطلب : 168
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

دوربین مداربسته یکی از پرکاربردترین ابزار در جهت حفظ و بهبود امنیت یک فضا به حساب می آید. در زیر مقالات کاربردی دوربین مداربسته را می توانید مطالعه کنید...

  1. بازارهای جدید دوربین مداربسته هوشمند در سال 1400
  2. ضبط صدا در دوربین مداربسته
  3. شارپ در صنعت امنیتی : INTELLOS A-UGV ربات هوشمند ژاپنی آمریکایی
  4. قابلیت شمارش افراد People Counting در سیستم نظارت تصویری هایک ویژن
  5. نقشه سیم کشی دوربین مداربسته
  6. سیستم کنترل تردد هوشمند هایک ویژن
  7. همه چیز در خصوص دوربین PanoVu شرکت هایک ویژن
  8. هوشمند سازی شهر دیسا در شمال بخش گجرات هند توسط هایک ویژن
  9. دستیابی به درامد بیشتر با ارائه راهکارهای نظارت یکپارچه و استفاده از هوش مصنوعی
  10. مزایای استفاده از محصولات AcuSense هایک ویژن برای مشتریان SMB
  11. کسب جایزه گروه PSI CCTV توسط شرکت هایک ویژن
  12. دوربین مداربسته شمارش افراد هایک ویژن مجهز به هوش مصنوعی
  13. بازارهای جدید دوربین مداربسته هوشمند در سال 1400
  14. مقابله جمعی با سواستفاده شرکت های تکنولوژیک
  15. نکاتی برای خرید سیستم اعلام سرقت

4.   گزارش IHS : رشد سالانه 46 درصدی رباتهای تخصصی خدمت رسان تا سال 2022

5.   دوربین مداربسته 12 مگاپیکسلی سونی SNC VB770

6.   فواید سیستمهای یکپارچه نظارت تصویری بر مبنای راهکار H.265

7.   چرا بزرگراه های پر پیچ و خم به سیستم های پیشرفته مدیریت ترافیک نیاز دارند ؟

8.   سیستم کنترل تردد هوشمند

9.   سیستم اعلام سرقت چیست ؟

10.                     راهنمای خرید دستگاه NVR هایک ویژن

11.                     چه دوربینی برای پوشش فضای پارکینگ مناسب است ؟

12.                     هوشمند سازی صنایع خرده فروشی (دوربین مدار بسته هایک ویژن )

تجهیزات حفاظت پیرامونی در مدارس



:: بازدید از این مطلب : 167
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

شرکت ASUSTOR تولید کننده راهکارهای ذخیره سازی تحت شبکه، محصول جدیدی با نام AS6212RD به بازار عرضه کرده است که می تواند علاوه بر تبدیل شدن به سرور ذخیره سازی تحت شبکه، با سیستمهای نظارت تصویری هم بخوبی کارکند.هایک ویژن hikvision

ASUSTOR AS6212RD NVR
ASUSTOR AS6212RD NVR

AS6212RD بعنوان یک NAS با قابلیت نصب در رک شبکه با 12 کانال ذخیره سازی RAID و براساس پلتفرم Braswell از شرکت اینتل قرار است محصولی همه فن حریف باشد.

ASUSTOR AS6212RD NVR

AS6212RD با تجهیز به یک پردازنده اینتل از سری 4 هسته ای های Braswell می تواند برای پروژه هایی در سطح سازمانی و قدرتمند مورد استفاده قرار گیرد. در این ذخیره ساز تحت شبکه می توان از هارددیسکهای 10 ترابایتی سیگیت استفاده کرد و در کنار آن از حداکثر 8 گیگابایت حافظه RAM برخوردار شد.

ASUSTOR AS6212RD NVR

4 پورت یو اس بی نیز دسترسی به منابع اطلاعاتی را بر روی AS6212RD بهبود و تسهیل کرده است. ASUSTOR AS6212RD از سیستم عامل ADM استفاده می نماید و منوهای ساده و کاربر پسندی نیز خواهد داشت. تنظیمات RAID نیز در سیستم ADM براحتی تنظیم شده و از امکانات ایمن سازی داده ها با حفاظت بالا برخوردار خواهد بود.

 

بیشتر بخوانید:  دوربین مدار بسته   نصب دوربین مداربسته

ASUSTOR AS6212RD NVR

این دستگاه ذخیره سازی می تواند برای ذخیره سازی و اتصال 25 دوربین مداربسته تحت شبکه مورد استفاده قرار گیرد.

ASUSTOR AS6212RD NVR

ویژگیهای کلیدی:

  • قابلیت کدگذاری هر پوشه داده با AES 256-bit
  • قابلیت برقراری ارتباط با سیستم عاملهای یونیکس، لینوکس، مک، ویندوز
  • قابلیت نصب سیستم عاملهای مختلف با استفاده از نرم افزار Virtual Box بر روی سرور ASUSTOR
  • هماهنگی با VMware، Critix و Hyper-V، NFS و iSCSI/IP-SAN
  • سازگاری با فرمتهای ذخیره سازی بر روی سیستم ذخیره سازی EXT4, NTFS, HFS+ برای MyArchive
  • سی پی یو اینتل چهار هسته ای با فرکانس پایه 1.6 گیگاهرتز در هر هسته با قابلیت بوست و اورکلاک تا 2.24 گیگاهرتز
  • RAID 5 با سرعت خواندن داده ها تا 398 مگابایت و سرعت ثبت داده ها تا 355 مگابایت (محیط Samba، Link Aggregation)
  • پشتیبانی از موتور کدگذاری سخت افزاری AES-NI
  • 4 گیگابایت حافظه DDR3L
  • 4 پورت شبکه گیگابایتی
  • 4 پورت USB 3.0 با سرعت جابجایی 5 گیگابیت در ثانیه
  • 1 پورت HDMI 1.4b
  • پشتیبانی از سیستم مدیریت RAID در حالتهای : single, JBOD, RAID 0/1/5/6/10 و پشتیبانی از Hot spare در RAID 0/1/5/6/10
  • قابلیت جداسازی و اتصال لحظه ای هارددیسکها بدون نیاز به توقف کار دستگاه (Hot Swap)
  • قفل سخت افزاری هارددیسکها
  • استفاده از 2 پاور برای اطمینان از کارکرد


:: بازدید از این مطلب : 406
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر
 

شرکت داهوا از عرضه جدیدترین دوربین مداربسته PTZ با نام PTZ35230U-IRA-N برای استفاده در سیستمهای مکانیابی خبر داد. دوربین مداربسته جدید داهوا با قابلیت کار با تکنولوژی Starlight و همینطور بهره مندی از نور IR با بردی تا 150 متر می تواند برای نظارت محیطهای وسیع مورد استفاده قرار گیرد.

در این دوربین مداربسته از سنسور Exmor R CMOS با 2 مگاپیکسل رزولوشن استفاده شده است که داراری ابعاد 1/2.8” بوده و از زوم اپتیکال 30X بهره می برد.

دوربین مداربسته تحت شبکه PTZ35230U قادر است با حداکثر 60 یا 50 فریم در ثانیه با رزولوشن Full HD (2MP) به ضبط تصاویر بپردازد. ضمن اینکه در رزولوشن 720P نیز چندین انتخاب برای سرعت ضبط در اختیار کاربر وجود خواهد داشت که می تواند طیفی بین 25 تا 60 فریم در ثانیه را در بر داشته باشد.

hikvision    هایک ویژن

بیشتر بخوانید:   دوربین مداربسته

قابلیت کار در نور کم بر اساس تکنولوژی Starlight این دوربین مداربسته را قادر می نماید در نوری با شدت 0.005 لوکس نیز بتواند بدون نیاز به نور IR به ضبط تصاویر بپردازد. البته قابلیت ICR برای روز و شب نیز قابلیت دید این دوربین مداربسته جدید داهوا را در شبانه روز ارتقاء می بخشد.

این دوربین مداربسته تحت شبکه PTZ داهوا در محدوده دمایی بین -30 تا 65 درجه بالای صفر و با استاندارد IP66 قادر است در محیط آزاد به کار خود ادامه دهد.

برای مقابله با هرگونه شک الکتریکی و جلوگیری از صدمه در برابر اصابت رعد و برق در این دوربین مداربسته از استاندارد مقاومت 6KV استفاده شده است.

با توجه به قابلیتهای مورد نیاز برای دوربینهای مداربسته PTZ، این دوربین مدار بسته Dahua قادر است با گردش 360 درجه افقی پیوسته و چرخش 180 درجه ای عمودی (در محدوده +90 تا -90) پوشش نظارتی مناسبی داشته باشد.

محدوده فاصله کانونی PTZ35230U-IRA-N بین 4.5 میلیمتر تا 135 میلیمتر و گشودگی دهانه لنز بین F1.6 تا F4.4 می باشد.

تارگت های لینک سازی تیام

   دوربین مداربسته تی وی تی          تی وی تی   نصب دوربین مداربسته

   پکیج دوربین مداربسته

این دوربین مداربسته کاملا با کدک H.265 سازگار شده است و در کنار آن می تواند با کدکهای H.264 و MJPEG نیز بخوبی کار کند. ضمن اینکه در این دوربین مداربسته از سه جریان تصویری بصورت همزمان پشتیبانی می شود؛ که جریان اصلی با 2 مگاپیکسل (1080P) و 50/60 فریم درثانیه، جریان دوم با همین رزولوشن 25/30 فریم درثانیه و جریان آخر هم با رزولوشن D1/CIF با 25/30 فریم درثانیه در اختیار کاربر خواهد بود. قابلیت جذاب این جریانهای تصویری این است که برای هرکدام از آنها میزان فریم تصویر کاملا در محدوده 1 فریم در ثانیه تا عددهای یادشده برای هر کدام قابل تغییر خواهد بود.

جدیدترین دوربین مداربسته تحت شبکه PTZ داهوا بر اساس پلتفرم دوربینهای مداربسته مورد استفاده در سیستمهای مکانیابی و ناوبری طراحی شده است. در این دوربین مداربسته برای سازگاری با سیستمهای مکانیابی از استاندارد تصویری PAL نیز پشتیبانی خواهد شد.

میزان مصرف انرژی در این دوربین مداربسته بدلیل استفاده از پروژکتور IR متشکل از 8 ال ای دی دید در شب، نسبت به محصولات رقیب کمی بالاست و عددی معادل 60 وات است که نیاز به آداپتوری با جریان 5 آمپر خواهد داشت.



:: بازدید از این مطلب : 359
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر
 

روند انقلاب و رشد روشهای فشرده سازی ویدئویی با عبور از مراحل مختلفی پیش می رود. برای مثال کدک فشرده سازی MPEG-1 کمی بعد جایش را به MPEG-2 و بعد به MPEG-4 Part2 داد و بعد از آن هم به MPEG-4 AVC ارتقاء یافت(که امروزه به نام H.264 می شناسیم) و حالا هم H.265 در اختیار ماست. با کدک جدید H.265 امکان صرفه جویی 50 درصدی نسبت به کدک H.264 ممکن می شود.

بگفته Joseph Vo مدیر فنی شرکت Vantech:

بر اساس کدک H.264 با استفاده از یک دوربین مداربسته 2 مگاپیکسلی، در 24 ساعت یک روز کامل بیش از 50 گیگابایت از حافظه مصرف می شود. اما با استفاده از کدک H.265 این میزان به 25 گیگابایت تقلیل می یابد.

این روند تاثیر بسزایی بر روی گرایش سیستمهای امنیتی از رزولوشن 4K (3840*2160) به رزولوشن 8K(8192*4320) خواهد داشت.

به گفته Karen Sangha، متخصص بازاریابی بخش راهکارهای امنیتی شرکت پاناسونیک :

فشرده سازی کدک H.265 امکان رویارویی با چالش ویدئوهایی با رزولوشنهای بسیار بالاتر را با سطح بالاتری از فشرده سازی ممکن می سازد تا بهترین استفاده از پهنای باند و حافظه محدود مجود را در اختیار کاربران بگذارد.

کاهش مصرف پهنای باند و حافظه نیز به به شکل بهتری به کاربران نهایی سود می رساند. بیشترین منفعت یک سیستم H.265 نسبت به سیستم H.264 به کاهش نرخ انتقال داده ها بر خواهد گشت که باعث می شود تقریبا نیمی از هزینه های ذخیره سازی و پیاده سازی ارتباطات کاهش یافته و همزمان کیفیت تصاویر با توجه به پهنای باند محدود کمتر تغییر می کنند.

مزایای استفاده از سیستمی پکپارچه بر مبنای پلتفرم H.265

با درک فواید H.265 شرکتها رو به تولید کامل دوربینهای ماربسته براین اساس خواهند آورد. چیپستهای پشتیبان H.265 که فعلا توسط Ambrella و Hisilicon ارائه می شوند و در آینده بیشتر و بیشتر NVR ها نیز بر اساس کدک H.265 کار خواهند کرد و قطعا سیستمهای End-to-End یا یکپارچه و کامل بر اساس پلتفرم H.265 جای خود را تثبیت خواهند کرد.

بگفته Pieter Van de Loovern مدیر ارشد بازاریابی شرکت بوش اگر یک مشتری دوربین مداربسته H.265 خریداری نماید ولی رکوردر سازگار با H.264 داشته باشد عملا از مزیتی استفاده نکرده است. بنابراین تمام اجزای سازگار مثل نرم افزار مدیریت ویدئویی، مانیتورها، تجهیزات و حافظه تحت شبکه هم باید در اختیار او باشند تا بتواند بخوبی از رزولوشن بالای راهکارهای ویدئویی نظارت تصویری تحت پلتفرم H.265 بهره مند شود. بنابراین کاربر باید به یک سیستم کامل مبتنی بر کدک H.265 فکر نماید.

داشتن یک سیستم کامل H.265 امکان بهره مندی جامع از یک برند را میسر می نماید و برای نصاب نیز میتواند به صرفه جویی وقت و انرژی بینجامد. خرید NVR ها، دوربینهای مداربسته و سیستمهای مدیریت ویدئویی (VMS) از برندهای مختلف به این معناست که برای رفع مشکلات همواره نیاز به سه نوع تماس با تیمهای تکنیکی هر شرکت خواهید داشت. ضمن اینکه کیفیت و سطح سازگاری آن تجهیزات هم با توجه به برندهای آنها متفاوت است.

بازارهای مرتبط

بازارهای عمودی و مرتبط هم بدلیل نیاز به ضبط تصاویر با رزولوشنهای بالاتر همراه با کاهش انتقال بیت و مصرف فضای کمتر، بیشتر به سیستمهای جامع بر مبنای H.265 گرایش داشته اند. این قضیه بخوبی در پروژه های بزرگ با چندین دوربین مداربسته مگاپیکسلی و در سطحی وسیع ملموس است.

موارد بسیاری مثل راهکارهای نظارت تصویری پارکینگها، فروشگاهها، مراکز بزرگ مثل فرودگاهها و مراکز تفریحی بدلیل نیاز بیشتر به جزئیات تصویری و اطلاعاتی بیشتر از قبل به این سیستمها نیازمند هستند.

یک کاربرد ایده آل دیگر از پلتفرم H.265 به سیستمهای نظارت تصویری شهری برمی گردد. آیا کاربران علاقه به خرج بیشتر بر اساس کدک H.265 دارند؟ بستگی به مشتریان دارد! مثلا شهرهای بزرگ به خرج بر روی تکنولوژیهای نوین بسیار علاقه نشان می دهند که آنهم به این علت است که نیاز به تصاویری واضحتر و باکیفیت تر دارند و شاید از منظر مدیریت شهری از مهمترین عوامل به حساب بیاید.

  1. خرید دوربین مدار بسته
  2. نصب دوربین مداربسته
  3. هایک ویژن
  4. دوربین مداربسته هایک ویژن
  5. دوربین مدار بسته هایک ویژن
  6. انواع دوربین مداربسته
  7. بهترین دوربین مداربسته

دوربین مداربسته چیست؟



:: بازدید از این مطلب : 364
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 تير 1400 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 13 صفحه بعد