نوشته شده توسط : جعفر
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

NGINX چیست؟

NGINX که "engine-x" تلفظ میشود ، وب سروری رایگان با حجم پایین و کارایی بسیار بالا است که تحت لایسنس BSD منتشر شده است، بهترین امتیاز این وب سرور در پشتیبانی فایل های استاتیک است. این وب سرور مصرف رم بسیار پایین و سرعت پاسخگویی بسیار بالا به درخواست ها را دارا میباشد. از این وب سرویس بیشتر برای سیستم‌های لود بالانس استفاده میشود. این نرم افزار علاوه بر وب سرور نیز وظایف دیگری بر عهده دارد ، برای اطلاعات بیشتر میتوانید به سایت ان رجوع کنید. بر طبق گفتهٔ نت‌کرافت، در حال حاضر ۷٪ از دامنه‌های اینترنت از این وب سرور استفاده می‌کنند.

NGINX که "engine-x" تلفظ میشود ، وب سروری رایگان با حجم پایین و کارایی بسیار بالا است که تحت لایسنس BSD منتشر شده است، بهترین امتیاز این وب سرور در پشتیبانی فایل های استاتیک است. این وب سرور مصرف رم بسیار پایین و سرعت پاسخگویی بسیار بالا به درخواست ها را دارا میباشد. از این وب سرویس بیشتر برای سیستم‌های لود بالانس استفاده میشود. این نرم افزار علاوه بر وب سرور نیز وظایف دیگری بر عهده دارد ، برای اطلاعات بیشتر میتوانید به سایت ان رجوع کنید. بر طبق گفتهٔ نت‌کرافت، در حال حاضر ۷٪ از دامنه‌های اینترنت از این وب سرور استفاده می‌کنند.

 

طراحی وب سایت ارزان

طراحی وب سایت ارزان

به طور حتم طراحی وب سایت ارزان واژه ای است که خیلی ها به دنبال آن هستند و اگر در گوگل به دنبال طراحی وب سایت باشید یکی از واژه هایی است که به شما پیشنهاد می شود. اما مایل هستیم و به شما پیشنهاد می کنیم طراحی وب سایت ارزان اصلا واژه درستی نمی باشد.

هدف از طراحی وب سایت چیست؟
افراد مقاصد مختلفی در جهت طراحی سایت دارند اما به طور کل هدف اصلی طراحی سایت، توسعه کسب و کار و آشنایی با بازارهای جدید برای افزایش فروش محصولات و خدمات خود می باشد. در واقع می توان گفت، یک وب سایت شناسنامه شرکت است یا می توان مثال های دیگری برای وب سایت آورد بر فرض مثال می توان وب سایت را همانند کودکی در نظر گرفت که نیاز به مراقبت و پشتیبانی دارد و از همه مهمتر نیاز به رشد و توسعه الزام آور آن است.

حال از خودتان بپرسید آیا یک وب سایت ارزان مشخصه های هدف از طراحی سایت را دارد یا خیر. آیا می توان به شرکت یا فردی که قیمت پایین و هزینه اندکی برای طراحی سایت دریافت می کند اعتماد نمود.
در سالیان اخیری که در زمینه طراحی سایت فعالیت کرده ایم، بارها و بارها مشتریانی مشاهده کرده ایم که قبلا پروژه وب سایت داشته اند اما به هر نحوی از آن ناراضی بوده اند و حال به فکر ایجاد یک وب سایت دیگر شده اند.
دوستان عزیز، بهترین وب سایت باید دارای مشخصه فول داینامیک بوده باشد. می توان گفت وب سایتی که داینامیک نباشد دارای روح نیست و به جسم مرده تشبیه می کنیم. سایت باید به روز رسانی شود تا موتورهای جستجو همانند گوگل بتوانند آن را پیدا کرده و ارتباط برقرار کنند و در صدر نتایج جستجو قرار بگیرد.

کلام آخر: به نظر ما که سالیان سال در زمنیه طراحی وب سایت شرکت ها مختلف کار کرده ایم و صدها نمونه پروژه داریم به واژه طراحی وب سایت ارزان اعتماد نکنید. از قدیم هم ایرانی ها یک ضرب المثل دارند هیچ ارزانی بی حکمت نیست.

 



:: بازدید از این مطلب : 447
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

دانستنی‌های فونت برای طراحان وب

اگر مروری بر صنعت چاپ داشته باشیم، اولین دستگاه‌های چاپ قادر بودند کلمات لاتین را با استفاده از حروف سربی بر روی کاغذ حک کنند. با ورود به عصر کامپیوتر، به ابزار مشابهی جهت نمایش اطلاعات در این دنیا نیاز بود، این نیازها منجر به پیدایش فونت شد. در واقع فونت ابزاری جهت نمایش اطلاعات در دنیای دیجیتال است.

یک فونت از قسمت‌های مختلفی تشکیل شده است که عبارت است از کاراکتر ها، حروف و سمبل‌هایی هستند که در یک فونت وجود دارند. از طرفی دیگر یک کاراکتر دارای حالات مختلفی است، برای مثال کاراکتر ب از حالات ب – بـ – ـبـ – ـب تشکیل شده است، این حالات مختلف یک کاراکتر را گلیف می‌گویند. ابزاری به نام موتور رندر متن با توجه به مشخصات هر کاراکتر نسبت به کاراکترهای بعد و قبل از آن یکی از حالات مختلف گلیف مورد نظر را شناسایی کرده و بر روی خروجی ترسیم می‌کند.

نکته مهمی که باید به آن توجه داشت این است که هر گلیف دارای کد متفاوتی است که به آن کد پوینت گفته می‌شود.
با فراگیرتر شدن کامپیوترها در نیمه دوم دهه 90 میلادی، نیاز بود تا زبان‌های بیشتری به دنیای دیجیتال وارد شود. به همین دلیل تولیدکنندگان کامپیوتر اقدام به ایجاد استاندادرهای مختلف کردند که هر استاندارد حاوی کاراکترها و سمبل‌هایم ورد نیاز یک یا چند زبان با ریشه مشترک بود. به این صفحات کدپیج گفته می شد. متاسفانه وجود کدهای برابر و یکسان در کدپیج‌های مختلف باعث سردرگمی کاربران شده بود. با ازدیاد مشکلات کنسرسیومی به نام یونی‌کد اقدام به وضع استانداردی کرد که با نام خود این کنسرسیوم به نام یونی‌کد شناخته می‌شود.یونی‌کد، حاوی اطلاعات مربوط به کاراکترها و سمبل‌های تمامی زبان‌های زنده و مرده دنیاست. این استاندارد با مشخص کردن جداول متفاوت، زبانهای با ریشه مشترک را مانند زبان عربی، فارسی، فارسی دری، اردو و غیره را در یک جدول جای داده و تمامی اطلاعات مورد نیاز آنها را شامل می شود. بدون اینکه کد مورد استفاده در یک گلیف، در گلیف دیگری در هر زبان دنیا استفاده شده باشد.

وب فونت گرچه از سال 2009 میلادی هنوز به عنوان یک پیشنهاد باقی مانده، لیکن بدلیل پشتیبانی بسیار خوب تبدیل به تنها روشی شده که طراحان وب از آن برای خلق متون زیباتر بهره ببرند.
در سالهای ابتدایی وب، طراحان وب برای نمایش متون مورد نظر از فونت‌های استاندارد استفاده می‌کردند. برای زبان فارسی، به دلیل اطمینان خاطر از وجود این فونت در سیستم کاربر نهایی عموم وب‌سایت‌ها از فونت Tahoma استفاده می‌کردند. با ظهور وب فونت‌ها این قابلیت بوجود آمد که طراح صفحه وب، یک فونت که در سیستم کاربر وجود نداشت را در صفحه وب مورد نظرش استفاده کند و مطمئن باشد که کاربر نهایی صفحه مورد نظر را با استفاده از فونت دلخواه او مشاهده می‌کند.

چنانچه پیشتر گفته شد، یک فونت از تعدادی گلیف ایجاد شده است، و هر چه تعداد این گلیف‌ها بیشتر باشد یک فونت برای نمایش اطلاعات غنی‌تر خواهد بود. اما این تعداد زیاد در وب قابل توجیه نیست. تصور کنید شما یک متن ساده را به زبان فارسی در وب نمایش می‌دهید، آیا نیاز هست که فونت شما حاوی گلیف‌های زبان انگلیسی یا آلمانی باشد؟ مسلما وجود گلیف‌های بیش از اندازه و افزونگی گلیف‌ها باعث بالا رفتن حجم یک فونت می‌شود که این امر در وب اصلا خوش‌آیند نیست.
 برای توسعه یک وب فونت نیازی نیست تا همه کارها را از ابتدا انجام دهیم، اگر یک فونت سالم در اختیار داشته باشیم می‌توانیم با حذف گلیف‌های اضافه حجم آن را پایین بیاوریم و با کمی کنترل گلیف‌ها می توان ارتفاع حروف را نیز مشخص کرد. سپس با گرفتن یک خروجی مجدد و تعیین اطلاعات جانبی فونت و مجوز استفاده از آن، می‌توان از یک فونت بصورت وب فونت استفاده کرد. سرویس‌های زیادی هستند که فونت‌ها را تبدیل به وب فونت می‌کنند

مورد دیگری که باید در نظر داشت آن است که زبان‌های لاتین عموما دارای کاراکترهایی با ارتفاع یکسان هستند، اما زبان‌هایی مانند زبان فارسی، عربی، اردو و غیره دارای کاراکترهای کاملا متفاوتی هستند، برخی به سمت بالا کشیده می‌شوند و برخی به سمت پایین. این تفاوت ظاهری در فونت‌های لاتین و زبان‌های دیگر باعث شده که استانداردهای تدوین شده، که عموما بر اساس رسم‌الخط لاتین وضع شده‌اند، فارسی‌زبانان را دچار مشکل کند. چراکه حروف مرتفع فارسی بصورت بالقوه توانایی رعایت ارتفاع استاندارد حروف لاتین را ندارد، و حتی در صورتی که این ارتفاع رعایت شود کلمات خطوط پایین‌تر، کلمات جملات خطوط بالاتر را دچار مشکل می‌کنند و کلمات روی هم می‌افتند

خیلی از این مشکلات را در زمان طراحی فونت می‌توان برطرف کرد. بخصوص مشکل کدپونت‌های اشتباه که در فونت‌های فارسی امری مرسوم است، با صرف کمی زمان کاملا برطرف می‌شود. گلیف‌های مشخص و با تعداد پایین هم در پایین آوردن حجم فونت موثر خواهد بود. همه اینها نشان از یک چیز دارد و آن این است که یک وب فونت باید با دید کاربرد در وب طراحی شود. در اکثر فونت‌های فارسی حروف انگلیسی هم گنجانده شده، ولی در یک وب فونت بدان‌ها نیازی نیست لذا با یک طراحی صحیح تا حد زیادی می‌توان این مشکلات را برطرف کرد.
با استفاده از یکسری دستورات CSS می‌توان وب فونت را به یک صفحه وب الصاق کرد تا کاربر نهایی در هنگام بازدید از صفحه وب شما، فونت دلخواه شما را مشاهده نماید.

برای توسعه یک وب فونت نیازی نیست تا همه کارها را از ابتدا انجام دهیم، اگر یک فونت سالم در اختیار داشته باشیم می‌توانیم با حذف گلیف‌های اضافه حجم آن را پایین بیاوریم و با کمی کنترل گلیف‌ها می توان ارتفاع حروف را نیز مشخص کرد. سپس با گرفتن یک خروجی مجدد و تعیین اطلاعات جانبی فونت و مجوز استفاده از آن، می‌توان از یک فونت بصورت وب فونت استفاده کرد. سرویس‌های زیادی هستند که فونت‌ها را تبدیل به وب فونت می‌کنند.
عملکرد بیشتر آنها یکسان است و صرفا یکسری از جداول مورد استفاده در فونت را برای فشرده کردن هر چه بیشتر فونت‌ها از بین می‌برند.

  1. سئو سایت
  2. سئو
  3. طراحی وب سایت
  4. طراحی سایت شرکتی
  5. طراحی سایت فروشگاهی
  6. طراحی سایت تهران
  7. طراحی سایت
  8. سئو سایت
  9. سئو
  10. طراحی وب سایت
  11. طراحی سایت شرکتی


:: بازدید از این مطلب : 262
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

دروغ گوگل، حقیقت زندگی امروز

دروغ اول آوریل چیست؟ به احتمال زیاد شما هم تا کنون در مورد دروغ سیزده یا دروغ اول آوریل شنیده اید یا ممکن است خودتان فریب برخی از بهترین ها را خورده باشد. سال پیش در همین زمان مقاله ای با عنوان ۵ نمونه تبلیغاتی استفاده از دروغ اول آوریل منتشر کردیم که در ابتدای آن اینچنین میخوانید.

دروغ اول آوریل چیست؟
به احتمال زیاد شما هم تا کنون در مورد دروغ سیزده یا دروغ اول آوریل شنیده اید یا ممکن است خودتان فریب برخی از بهترین ها را خورده باشد. سال پیش در همین زمان مقاله ای با عنوان ۵ نمونه تبلیغاتی استفاده از دروغ اول آوریل منتشر کردیم که در ابتدای آن اینچنین میخوانید.
روز دروغ آوریل (April fool’s day) در بسیاری از کشورها به عنوان یک روز ویژه با گفتن دروغ‌هایی به شوخی در اول آوریل گرامی داشته می‌شود. بیش ازشصت سال است که در ایران، گفتن دروغ سیزده نوروز، یا همان «دروغ اول آوریل» فرانسوی‌ها، از سوی چند روزنامه‌نگار ایرانی رواج پیدا کرده است. آغازماه آوریل یک روز پیش از سیزده نوروز می‌باشد، و این هم‌زمانی دست‌آویزی شد، که در سیزده نوروز که ویژه جشن، شادی و نیایش برای باران و باروری زمین است، تحت عنوان شوخی، دروغ های شاخدار سیزده بگویند.

 دروغ اول آوریل گوگل در سال ۲۰۰۴
گوگل و بسیاری از شرکت های بزرگ، هر سال با یک دروغ اول آوریل جدید سر و صدای تبلیغاتی مناسبی برای خود به راه می اندازند و در بسیاری موارد تا مدت ها مردم متوجه این دروغ های شاخدار نشده و فکر میکنند که ممکن است حقیقت داشته باشد.
در سال ۲۰۰۴ گوگل شرکتی شناخته شده بود و فعالیت های آن در روز اول آوریل موجب گشته بود تا مردم هر سال منتظر دروغی جدید و شگفت انگیز از این شرکت باشند. در آن سال دو دروغ اول آوریل از طرف شرکت گوگل منتشر شد، اولی مربوط به یک آگهی استخدام برای کار در ماه بود و دیگری به ارائه سرویس ایمیل رایگان از طرف یک موتور جستجو برای کاربران بود. تفاوت اصلی این سرویس ایمیل در میزان حجم مجاز کاربران بود که تا ۱۰۰۰ مگابایت افزایش می یافت! در واقع یک کاربر معمولی هیچ گاه نیازی به حذف ایمیل های قدیمی خود نخواهد داشت.
این شوخی یا دروغ اول آوریل خیلی زود رنگ حقیقت به خود گرفت و انقلابی در دنیای اینترنت بوجود آورد. در آن زمان سرویس ایمیل یاهو و سرویس Hotmail قویترین رقبا در این زمینه بودند و فضای ارائه شده توسط آنها برای هر کاربر خیلی کمتر از مقدار اعلام شده توسط گوگل بود. Georges Harik که در آن زمان مسئولیت پروژه بزرگ Gmail را برعهده داشت میگوید:
تا مدت ها بعد از راه اندازی سرویس Gmail برای عموم، نشریات با ما تماس میگیرفتندو میپرسیدند که آیا این همچنان یک شوخی یا دروغ اول آوریل است یا شما عملا در حال ارائه این سرویس هستید؟!

نمایی از محیط کاربری Gmail در شروع به کار آن البته دروغ اول آوریل گوگل یا همان، سرویس Gmail علاوه بر ارائه فضای مناسب به کاربران خود با بهبود رابط کاربری و سرعت بالای سرویس ایمیل همراه بود و برای اولین بار از سیستم jquery و Ajax در سرویس خود بهره برد، همچنین سرویس اشتراک هاست ابری نیز برای اولین بار در یک سرویس ایمیل رایگان بکار گرفته شد. اکنون با گذشت ۱۰ سال شاید کمتر کسی مشکلات سرویس های ایمیل در آن زمان را بخاطر داشته باشد.
ارائه Gmail نقطه عطفی در فعالیت شرکت گوگل در دنیای اینترنت بود و بسیاری آن را مهمترین عامل موفقیت گوگل در این سال ها در کنار موتور جستجوی این شرکت میدانند. یا گذشت ۱۰ سال و در سال ۲۰۱۴ دروغ اول آوریل دیگری از شرکت گوگل شنیده شده است که با توجه به بعید بودن آن ترس و دلهره ای را در دل وبمستران ایجاد کرده است.

دروغ اول آوریل یا تصمیمی جدی برای آینده؟
امسال بیش از۱۰ نمونه دروغ اول آوریل از طرف گوگل در فضای اینترنت منتشر شده است و در یکی از آنها که بصورت غیر رسمی و در فروم وبمستر گوگل منتشر گردیده است، اعلام شده که بخش مبارزه با اسپم گوگل تحت نظارت مت کاتس در نظر دارد الگوریتم جدیدی را با عنوان Cutts Cull فعالسازی کند که در صورت جریمه هر سایتی توسط این الگوریتم، تمامی صفحات ایندکس شده آن به یک باره و برای همیشه از نتایج گوگل حذف شده و هیچ راه بازگشتی برای سایت جریمه شده وجود نخواهد داشت!
این خبر بیش از آنکه به واقعیت نزدیک باشد به همان دروغ اول آوریل شبیه است ولی با توجه به سیاست های گوگل در دو سال اخیر و الگوریتم های گوناگون ارائه شده توسط آنها برای جریمه سایت ها، میتواند زنگ خطری برای وبمستران در سال ۲۰۱۴ باشد. اگر استانداردها و قوانین گوگل را تا امروز جدی نگرفتید بهتر است یک بازنگری کلی در روند کاری خود داشته باشید.

 



:: بازدید از این مطلب : 577
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

این مقاله، نخست فرایندهای مربوط به وب سایت ها را به طور کلی، به دو بخش «فرایند طراحی، ایجاد و راه اندازی وب سایت» و «فرایند مدیریت، نگهداری و پشتیبانی وب سایت» تقسیم می کند.

 

سپس با ارائه ی تعریفی از مدیریت وب سایت، وظایف اصلی مدیر وب سایت را بر می شمارد. درادامه، پس از اشاره به مسائل ده گانه ی مشترک در اغلب وب سایت ها، مباحث ده گانه ی مربوط به مدیریت وب سایت ها را مورد بررسی قرار می دهد؛ مباحثی شامل مدیریت: راهبردی، فنی، محتوایی، گرافیک، خدمات، امنیت، مالی، بازدیدها، تبلیغات و مدیریت کاربران وب سایت.

درآمد

به طور کلی، فرایندهای مربوط به وب سایت ها در دو دسته می گنجد:

  • فرایند طراحی، ایجاد و راه اندازی وب سایت.

  • فرایند مدیریت، نگهداری و پشتیبانی وب سایت.

فرایند نخست، فرایندی مقطعی است و در بازه ی زمانی مشخصی آغاز می شود و پایان می یابد؛ اما فرایند دوم، فرایندی طولانی و ادامه دار است. فرایند تولید یک وب سایت، در واقع، با تنظیم طرح نامه ی وب سایت شروع می شود و با طراحی، ایجاد و انتشار رسمی وب سایت به پایان می رسد. با پایان یافتن مرحله ی تولید وب سایت، فرایند دوم، یعنی مرحله ی مدیریت، نگهداری و پشتیبانی وب سایت آغاز می گردد. تفاوت فرایند ایجاد و مدیریت وب سایت این است که فرایند نخست، نقطه ی آغاز و پایان دارد؛ اما فرایند دوم، یعنی فرایند مدیریت وب سایت، از نقطه ی مشخصی آغاز می شود، مدت ها ادامه می یابد و معمولا نقطه ی پایانی برای آن پیش بینی نمی شود.

برای داشتن وب سایتی کاربردی و مؤثر، باید هر دو فرایند را جدی گرفت. همان طور که مرحله ی طراحی و تولید وب سایت، نیازمند دانش و تجربه و مهارت است و با برنامه ریزی، مشورت با کارشناسان و بهره گیری از ابزارها، امکانات و نیروهای فنی چیره دست تحقق خواهد یافت، فرایند مدیریت و نگهداری وب سایت نیز امری حساس و موضوعی پیچیده است که جز با برنامه ریزی درست و استفاده از نیروهای انسانی ماهر و کارآمد، به سامان نخواهد رسید. درباره ی اهمیت موضوع مدیریت وب سایت، می توان به این نکته بسنده کرد که حتی اگر بهترین وب سایت با بهترین امکانات و ابزارها، و مناسب ترین محتوا و خدمات، تولید و راه اندازی شود، اما تیم مدیریت شایسته ای، اداره ی امور آن را به دست نگیرد، موفقیتی به دست نخواهد آورد و دوام آن دیری نخواهد پایید.در زمینه ی اصول و مبانی مدیریت وب سایت ها، منابع علمی چندانی در دست نیست. این مقاله، با دسته بندی مسائل کلی مشترک در انواع وب سایت ها، مباحث ده گانه ی مدیریت وب سایت ها را مطرح می کند و می کوشد با دسته بندی مراحل مختلف مدیریت وب سایت ها، در زمینه ی نظم بخشی به این فرایند مهم گام بردارد.

قلمرو مدیریت وب سایت

تصور رایج این است که مدیریت وب سایت، چیزی جز به روزرسانی و ارسال اطلاعات به وب سایت نیست؛ حال آن که حتی در ساده ترین وب سایت ها نیز وظایف مدیر وب سایت فراتر از این است. مدیر وب سایت، مانند مدیر یک پروژه، یا مدیر یک سازمان، رسیدگی به همه ی امور وب سایت را بر عهده دارد. همان گونه که مدیر یک پروژه یا مدیر یک سازمان، امور مربوط به پروژه یا سازمان را با همکاری و همفکری گروهی از همکاران سامان می دهد، مدیر وب سایت نیز در انجام امور مربوط به وب سایت، از همکاری و همفکری گروهی از افراد متخصص و با تجربه بهره می برد.

حجم کارهای مربوط به مدیریت وب سایت و شمار افرادی که در مدیریت وب سایت همکاری دارند، به گستره ی موضوع و یا خدمات وب سایت بستگی دارد. هر چه موضوع وب سایت گسترده تر باشد و هر اندازه خدمات و امکاناتی که وب سایت به کاربران عرضه می کند، بیشتر و پیچیده تر باشد، تیم مدیریت وب سایت نیز پرشمارتر خواهد بود. بنابراین، همان طور که در ادامه ی مقاله خواهد آمد، گاه مدیریت یک وب سایت را تنها یک نفر بر عهده می گیرد و گاهی امور مربوط به مدیریت وب سایت چنان گسترده و پیچیده است که آن را به بخش های مختلف تقسیم می کنند و مدیریت وب سایت را به گروه های چندگانه ی مدیریت، به سرپرستی یک مدیر ارشد وا می گذارند.

پاره ای از مهم ترین وظایف مربوط به مدیریت وب سایت از این قرار است:

  • تدوین طرح نامه، اساس نامه، آیین نامه و چشم انداز وب سایت
  • برقراری امنیت وب سایت
  • کشف اشکالات وب سایت و برطرف نمودن آن
  • سامان دهی کاربران و اعضای وب سایت
  • پاسخ گویی به کاربران

آغاز فرایند مدیریت وب سایت

بهترین زمان برای آغاز کار تیم مدیریت وب سایت، آغاز مراحل طراحی و ایجاد وب سایت است؛ اما چنین رایج است که معمولاً گروه مدیریت وب سایت، پس از طراحی و راه اندازی وب سایت به کار گمارده می شوند.

وب سایت ها نیز مانند اغلب سازمان ها و ادارات، از بخش ها و ساحت های مختلفی تشکیل می شوند و همان گونه که هر یک از بخش های سازمان، به وسیله ی فرد یا افرادی مدیریت می شود، مدیریت وب سایت نیز بر عهده ی فرد یا افرادی گذاشته می شود. مدیریت هر وب سایت به وسیله ی گروهی از افراد با مهارت های مختلف، و با سرپرستی مدیر اصلی وب سایت پی گیری می شود. البته مشارکت تعداد افراد در مدیریت وب سایت به نوع و حجم کارهای وب سایت بستگی دارد؛ گاهی ممکن است همه ی امور وب سایت را یک یا دو نفر اداره کنند و چه بسا هر بخش از وب سایت، به وسیله ی گروهی از افراد به سرپرستی مدیر گروه و نهایتاً زیر نظر مدیر اصلی وب سایت اداره شود.

مسائل مشترک بیشتر وب سایت ها، ازاین قرار است:

  1. سیاست و راهبرد وب سایت؛
  2. امور فنی (نرم افزار مدیریت محتوای وب سایت)؛
  3. انواع محتوا؛
  4. طراحی و گرافیک؛
  5. خدمات، امکانات و ابزارها؛ا
  6. امنیت؛
  7. زمان بندی، بودجه و مسائل مالی؛
  8. تبلیغات؛
  9. تعامل با موتورهای جستجو؛
  10. امور کاربران وب سایت.


:: بازدید از این مطلب : 258
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر
تاریخ انتشار : شنبه 6 ارديبهشت 1399 | نظرات ()